Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Απολογισμοί αιρετών

Δημοσιεύουμε παρακάτω τον απολογισμό που μας έστειλε η αιρετή στο ΠΥΣΔΕ Β.Αγοραστού αφού ζητήσουμε συγγνώμη από τη συναδέλφισσα γιατί ο απολογισμός της «χάθηκε» μέσα σε άλλα mail και δεν αναρτήθηκε αμέσως. Αν είχε κάνει ένα μικρό τηλεφώνημα θα είχαμε διορθώσει αμέσως την αβλεψία. 
--------------------------------------
Δύο χρόνια έχουν περάσει από τις τελευταίες εκλογές για το ΠΥΣΔΕ, με τη μνημονιακή επίθεση κυβέρνησης, ΕΕ και ΔΝΤ να μαίνεται, βυθίζοντας ολόκληρο το λαό και φυσικά και τον Κλάδο μας μέσα στο άγχος και την ανασφάλεια. Μέσα σ' αυτό το κλίμα οι συνάδελφοι στις προηγούμενες εκλογές ψήφισαν μαζικά υπέρ της ενωτικής αριστερής παράταξηςΣυνεργαζόμενες Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών” στο ΠΥΣΔΕ ΞΑΝΘΗΣ και την ανέδειξαν πρώτη. Μας εμπιστευθήκατε την προσπάθεια για την ανατροπή της κατάστασης που επικρατούσε στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, για την περιφρούρηση των δικαιωμάτων των συναδέλφων, την καταπολέμηση των πελατειακών σχέσεων και ιδιοτελών εκδουλεύσεων, για το άνοιγμα των διαδικασιών και την πληροφόρηση για όσα συμβαίνουν στις συνεδριάσεις, για τη βελτίωση της παρέμβασης του συνδικαλιστικού κινήματος σε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον Κλάδο. Ο συσχετισμός μέσα στο ΠΥΣΔΕ ήταν δυσμενής αφού απέναντι στους τρεις υπηρεσιακούς υπάρχουν μόνο δύο αιρετοί. Οι δικοί μας αιρετοί, τακτικός και αναπληρωτής, ήταν αυτοί που συντάσσονταν πάντα με τις θέσεις και τις εντολές του κλάδου. Ωστόσο, η παρουσία της παράταξης ήταν καθοριστική σε ολόκληρη τη διετία.

Με την παρουσία και τη δράση μας στοχεύαμε να συμβάλουμε, αφ' ενός στην αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων των συναδέλφων με διαφάνεια, ισότητα και δικαιοσύνη, αφ' ετέρου στον εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΠΥΣΔΕ ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο οι παρεμβάσεις και το "μαγείρεμα" καταστάσεων και να εξασφαλιστεί από την αρχή της χρονιάς η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων χωρίς ελλείψεις και ανακατατάξεις προσωπικού.
Και στις δύο αυτές κατευθύνσεις, με τη στήριξη της ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών πετύχαμε σημαντικά βήματα, αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο. Πιστεύουμε ότι όσοι συνάδελφοι χρειάστηκε να αποταθούν στο ΠΥΣΔΕ μπόρεσαν να διακρίνουν τη διαφορά στη λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου αλλά και στο ύφος και στη στάση της Διοίκησης και των αιρετών. Φυσικά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμα για τη βελτίωση της κατάστασης.
Από την πρώτη στιγμή προσπαθήσαμε να κρατήσουμε μια στάση αρχών σε κάθε ζήτημα και επιδιώξαμε να ορισθούν σαφή κριτήρια, βάσει των οποίων θα παίρνονταν οι αποφάσεις στις εργασίες του ΠΥΣΔΕ. Δώσαμε μάχη για να μπορούν οι συνάδελφοι να προσφεύγουν οποτεδήποτε εναντίον αποφάσεων που θεωρούσαν ότι τους έθιγαν. Υποστηρίξαμε κάθε δίκαιη ένσταση ή αίτημα.
Επίσης από την πρώτη στιγμή τηρήσαμε την υπόσχεση για διαφάνεια. Σπάσαμε το απόρρητο των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ, με τακτική ενημέρωση για το περιεχόμενό τους που κάναμε  και στις Γ.Σ. της ΕΛΜΕ, καθώς και στο Δ.Σ.  Αρνηθήκαμε τις παρασκηνιακές συμφωνίες. Σε στενή συνεργασία με την ΕΛΜΕ, ειδοποιούσαμε άμεσα το Δ.Σ. για κάθε πράξη της Διοίκησης που στρεφόταν σε βάρος του Κλάδου ώστε να υπάρχει άμεση απάντηση. Επίσης ακούγαμε τα προβλήματα και τα αιτήματα των συναδέλφων και προσπαθήσαμε να τα ικανοποιήσουμε πάντα σύμφωνα με το δίκαιο και εφόσον δεν αδικούνταν άλλοι συνάδελφοι. Συμπαρασταθήκαμε σε σχολεία που είχαν αδικηθεί ως προς τη χωροταξική κατανομή. Δώσαμε μάχη για τη δημιουργία και υπεράσπιση οργανικών θέσεων, για την τοποθέτηση συναδέλφων σε σχολεία, για την αντιμετώπιση θεμάτων όπως το μειωμένο ωράριο λόγω ασθενείας, τακτοποίηση αμοιβαίων αποσπάσεων εντός ΠΥΣΔΕ κλπ. Χάρη και στη δική μας παρέμβαση, το ΠΥΣΔΕ Ξάνθης ήταν από τα ελάχιστα ΠΥΣΔΕ της χώρας που τον Ιούνιο 2013, ενόψει απολύσεων, αρνήθηκε να δηλώσει πλεονάσματα. Αγωνιστήκαμε για να μην εφαρμοστούν έκνομες και παράλογες εντολές του Υπουργείου, όπως ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τάξη, υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών κ.ά. Έτσι εμποδίσαμε τις συγχωνεύσεις τμημάτων, την απώλεια οργανικών θέσεων και τις μετακινήσεις συναδέλφων, ακόμα και τη διάθεσή τους στην Περιφέρεια. Επιπλέον, αποκαταστήσαμε τη δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις με την πρόταξη της πιο αδικημένης κατηγορίας συναδέλφων, αυτών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Ας σημειωθεί τέλος ότι, φέτος το Υπουργείο δέχθηκε αιτήσεις μεταθέσεων-βελτιώσεων το Μάιο αντί του Νοεμβρίου και ανακοίνωσε τις μεταθέσεις μέσα στο καλοκαίρι αντί του Απριλίου, όπως συνέβαινε πάντα! Κι όμως καταβάλαμε κάθε προσπάθεια ώστε οι συνάδελφοι να τοποθετηθούν εγκαίρως και τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά. Δεν απουσιάσαμε από καμιά συνεδρίαση του Συμβουλίου (πολλές από αυτές μέσα στο καλοκαίρι)
Βέβαια, φέτος υπάρχουν ελείματα είναι  σε σχέση με πέρσι!! Αυτό ωστόσο οφείλεται αποκλειστικά στην άθλια πολιτική του ΥΠΑΙΘ με τους μηδενικούς διορισμούς και τις αθρόες συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων που φοβούνται τα χειρότερα για τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Σήμερα λείπουν από τα σχολεία της Ξάνθης 14 καθηγητές πλήρους ωραρίου(23ωρών) αρκετών ειδικοτήτων..350 ώρες εβδομαδιαίως χαμένες! Και ο υπουργός παιδείας δηλώνει ότι δεν υπάρχουν πιστώσεις για αναπληρωτές!!
Γενικά  προσπαθήσαμε να τοποθετηθούν οι συνάδελφοι ανάλογα με τα μόριά τους. Αυτό επιτεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό, με την επιφύλαξη ότι δεν ήταν πάντα δυνατό να έχουμε προσωπική άποψη για ζητήματα που προέκυπταν.
Φυσικά θα ήταν αστείο να υποστηρίξουμε ότι εξασφαλίσαμε μια ομαλή κατάσταση για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα σχολεία. Πρώτον υπήρχε πάντα το πρόβλημα του συσχετισμού δυνάμεων μέσα στο ΠΥΣΔΕ. Για παράδειγμα, κάναμε από την αρχή προσπάθεια να αποτυπωθεί ο χάρτης των σχολείων της  Ξάνθης (αριθμός τμημάτων ανά σχολείο, αριθμός μαθητών ανά τμήμα, όχι υπηρέτηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από δύο σχολεία, όχι αέναες μετακινήσεις κλπ., αιτήματα που είχε θέσει και η ΕΛΜΕ Ξάνθης) Με διάφορες προφάσεις η Διοίκηση δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις μας. Έτσι υπήρξαν μετακινήσεις συναδέλφων  ακόμα και τον Απρίλιο. Επίσης, παρότι αντιταχθήκαμε στην υποχρεωτική μετακίνηση συναδέλφων στην Πρωτοβάθμια ή σε άλλα ΠΥΣΔΕ, δεν καταφέραμε να το αποφύγουμε σε όλες τις περιπτώσεις. Είναι φανερό πως έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε ώσπου να λειτουργήσουν τα ΠΥΣΔΕ αξιοκρατικά και η ικανοποίηση των αυτονόητων δικαιωμάτων να μη θεωρείται ρουσφετολογική εκδούλευση για δέσμευση ψήφων και συνειδήσεων.
Δεύτερο και σημαντικότερο, κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο στα πλαίσια μιας κοινωνίας που βάλλεται ασταμάτητα από την πολιτική της λιτότητας και της καταρράκωσης των εργατικών δικαιωμάτων. Κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί μόνο με την ενεργή και διαρκή κινητοποίηση του λαού και των συνδικάτων για τη συνολική ανατροπή αυτής της πολιτικής. Εξίσου άτοπο, άσχετο με την πραγματικότητα και ριζικά αντίθετο με τις δικές μας ιδέες θα ήταν να σας υποσχεθούμε ότι, αν μας αναθέσετε την εκπροσώπησή σας, εμείς θα σας λύσουμε όλα σας τα προβλήματα. Αυτό που δεσμευόμαστε να κάνουμε είναι να αγωνιστούμε μαζί σας για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και για την προστασία του δημόσιου σχολείου.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Οι νέοι αιρετοί που θα εκλεγούν στις ερχόμενες εκλογές θα αντιμετωπίσουν τις ίδιες προκλήσεις, τις ίδιες δυσκολίες που αντιμετώπισαν και οι απερχόμενοι. Τα προβλήματα της Εκπαίδευσης και του κλάδου διαρκώς οξύνονται. Γι' αυτό σας καλούμε να προσέλθετε μαζικά στις κάλπες για την ανάδειξη αιρετών που θα σας εκπροσωπήσουν έντιμα και δυναμικά, χωρίς την αλαζονεία του σωτήρα, χωρίς την ιδιοτέλεια του παράγοντα, χωρίς τη μάσκα του «ανεξάρτητου», χωρίς ψευδαισθήσεις και αυταπάτες. Με απόλυτη επίγνωση ότι η λύση βρίσκεται στις κινητοποιήσεις του κλάδου, θεωρούμε ότι το ΠΥΣΔΕ είναι άλλο ένα πεδίο αγώνα, άλλη μια γραμμή άμυνας απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε.
- Φραγμός στην αυθαιρεσία
- Διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων
- Αντίσταση στην καταπάτηση δικαιωμάτων
-Υπεράσπιση των θέσεων του κλάδου
- Επιστροφή των απολυμένων συναδέλφων μας της Τ.Ε. χωρίς διακρίσεις και εμπαιγμό

Αγοραστού Βασιλική (Τακτική)
Βασιλειάδης Γιώργος (Αναπλ/κός)
από τις ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

4 σχόλια:

  1. Θα ήθελα να σας ρωτήσω κα Αγοραστού, κατά τη διάρκεια της θητείας σας ως αιρετής αντιπροσώπου μας στο ΠΥΣΔΕ Ν.Ξάνθης, αντιληφθήκατε ποτέ να πήρε το συμβούλιο καμία απόφαση που να ήταν παράνομη (πχ στις διαδικασίες αποσπάσεων, των διαθέσεων για συμπλήρωση ωραρίου κλπ); Αν ναι, θα μπορούσατε σας παρακαλώ να μας ενημερώσετε ποιές ήταν αυτές οι περιπτώσεις και τί εσείς πράξατε; Νομίζω η ουσία βρίσκεται εδώ και όχι στον θεωρητικού και γενικόλογου τύπου απολογισμό σας και θα ήταν σημαντικό να απαντήσετε. Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στις περιπτώσεις που θεώρησα ότι η διαδικασία είναι μη νόμιμη, μειοψήφισα στο ΠΥΣΔΕ .Αυτό δίνει το δικαίωμα στον/στην συνάδελφο να ασκήσει ένσταση κι αν δεν ικανοποιηθεί να καταφύγει στο δικαστήριο. Υπήρξαν και περιπτώσεις όπου εξαιτίας των ενστάσεων και της άρνησης ψήφου, επανακαθόρισαν τη στάση τους κι άλλα μέλη του ΠΥΣΔΕ με αποτέλεσμα την ουσιαστική ανατροπή της αρχικής απόφασης.
      Για οποιαδήποτε "ειδική" διευκρίνηση, στη διάθεσή σας και επωνύμως παρακαλώ!

      Διαγραφή
    2. Κα Αγοραστού είστε εκλεγμένη αιρετή και ό,τι έχετε να πείτε, οφείλετε να το πείτε δημοσίως σε όλους τους εκπαιδευτικούς του Ν Ξάνθης τους οποίους και εκπροσωπείτε, επομένως δεν χρειάζεται να μιλήσω επωνύμως. Ωστόσω, δεν απαντήσατε ποιες ήταν οι περιπτώσεις όπου η διαδικασία δεν ήταν νόμιμη. Έχουμε δικαίωμα να το μάθουμε. Επίσης, ο ρόλος του αιρετού δεν είναι να περιορίζεται στο να μειοψηφεί, αλλά στο να καταγγέλλει δημοσίως ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΣ τις όποιες παρανομίες έγιναν. Και ξαναρωτάω, έγιναν παρανομίες και αν ναι ποιες ήταν αυτές;

      Διαγραφή
    3. Προφανώς για να ρωτάς τόσο επίμονα κάτι έχεις στο νου σου. Γιατί δεν μας λές εσύ έστω και ανώνυμα για ποιες περιπτώσεις μιλάς ή υποψιάζεσαι να μάθουμε όλοι. Δεν νομίζω οτι έχει νόημα να στήνουμε στον τοίχο αιρετό ο οποίος μειοψήφησε στο ΠΥΣΔΕ του οποίου τα πρακτικά είναι νομίζω ανοιχτά. Γιατί δεν ονομάζουμε λοιπόν τα μέλη του ΠΥΣΔΕ που υπερψήφισαν , και σε ποιες περιπτώσεις. Δεν βλέπω την ίδια ευαισθησία.

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.