Αναρτούμε για συζήτηση
και εμπλουτισμό το σχέδιο της επιστολής προς τους πολίτες της Ξάνθης που
αποφασίστηκε από τη Γενική Συνέλευση . Η ανοιχτή συζήτηση θα μπορούσε να γίνει
στα πλαίσια της εβδομάδας δράσεων που προτείνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Έχει ήδη περάσει η μισή σχολική χρονιά και η
κατάσταση στα σχολεία συνεχώς χειροτερεύει:
h Οι δαπάνες
για την παιδεία κατέβηκαν στο 2,51%
του ΑΕΠ. Πρόκειται για ένα από τα μικρότερα παγκοσμίως ποσοστά
δαπανών του προϋπολογισμού για την Παιδεία.
h Τα περισσότερα σχολεία αδυνατούν να καλύψουν βασικές
ανάγκες λειτουργίας τους όπως γραφική ύλη, συντήρηση φωτοτυπικών, αγορά
αναλώσιμων υλικών και κυρίως, φυσικά, αυτή της θέρμανσης!
h Τα τμήματα των σχολείων συμπτύσσονται, ο αριθμός
των μαθητών/τριών στην τάξη αυξάνεται, το εκπαιδευτικό προσωπικό συρρικνώνεται.
Ακόμη και τώρα, κοντά 6 μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιά υπάρχουν 1.600
κενά στα δημόσια σχολεία (σύμφωνα με τον ίδιο τον υπουργό παιδείας) με
κυριότερο θύμα την τεχνική εκπαίδευση.
h Χιλιάδες
σχολικές μονάδες στην χώρα όλων των βαθμίδων έκλεισαν με σοβαρές συνέπειες για
τα παιδιά των πιο υποβαθμισμένων περιοχών.
h Από την αρχή της χρονιάς παρουσιάστηκαν προβλήματα
με τις μεταφορές των μαθητών/τριών τα οποία αντιμετωπίστηκαν προσωρινά αλλά θα
ανακύψουν εκ νέου του χρόνου
h Τα
ειδικά σχολεία σχεδόν εξαφανίστηκαν. Το αθλητικό σχολείο της Ξάνθης έκλεισε το
Μουσικό λειτουργεί με σοβαρότατες ελλείψεις. Παρουσιάζονται σοβαρότατα προβλήματα
στη σχολική στέγη
h Οι
υλικοτεχνικές υποδομές είναι άθλιες, τα προγράμματα σπουδών παλαιωμένα και τα
βιβλία ακόμη πιο παλαιωμένα. Ακόμη και αυτά τα παλαιωμένα βιβλία την επόμενη
σχολική χρονιά δεν θα είναι δωρεάν αλλά θα «δανείζονται» στους/στις
μαθητές/τριες και θα τα επιστρέφουν στο τέλος της!
h Η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και η
πρόσθετη διδακτική στήριξη στα λύκεια καταργήθηκαν.
h Τα
γραφεία επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής έκλεισαν.
h Οι
βιβλιοθήκες κλειδώθηκαν παρά την προσπάθεια των εκπαιδευτικών για να μείνουν
ανοιχτές και την εθελοντική εργασία που πρόσφεραν.
h Ο/Η
εκπαιδευτικός αγωνίζεται εξαθλιωμένος/η, όπως όλος ο υπόλοιπος πληθυσμός της
χώρας, και μόνος/η. Αντιμετωπίζει τον πολλαπλό του ρόλο με μεγάλη συναίσθηση
ευθύνης και με μεγάλο απόθεμα αγάπης για τα παιδιά απέναντι σε μια πολιτεία που
απαξιώνει και υποβαθμίζει την δημόσια εκπαίδευση. Μια πολιτεία που δεν παρέχει
καμία βοήθεια για τη βελτίωση του έργου του/της και δεν προβλέπει καμία
επιμόρφωση.
Σας καλούμε να συζητήσουμε τα προβλήματα αυτά όλοι και όλες μαζί οι πολίτες της Ξάνθης. Τα θέματα
παιδείας μας αφορούν και σχετίζονται άμεσα με το μέλλον του τόπου.
Σας καλούμε σε ανοιχτή συζήτηση για θέματα παιδείας την xxxxxx.
Σας καλούμε σε ανοιχτή συζήτηση για θέματα παιδείας την xxxxxx.
Ο απλός κόσμος έχει σιχαθεί να ακούει για ΑΕΠ, ποσοστά, κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης όχο μόνο δεν τον ενδιαφέρει η αξαθλίωση μας, αλλά ευχαρίστως θα μας έριχνε και στην πυρά, ή μήπως να σας θυμήσουμε την κλασσική απάντηση "Άντε ρε μιλάτε κι εσείς που κάθεστε δυο μήνες το καλοκαίρι κι ένα το χειμώνα και πληρώνεστε κι από πάνω".
Αφήστε λοιπόν τις φανφάρες και γράψτε απλά και λιτά κείμενα σα να απευθύνεστε σε παιδιά δημοτικού.
Ενημερώστε τους για το 1.5 τετρ. μέτρο / μαθητή, όταν για ένα αρσενικό πρόβατο προβλέπονται 1.7 τετρ. μέτρα.
Ενημερώστε τους για το γεγονός ότι θα πληρώνουν τα βιβλία τους σε περίπτωση που δεν τα επιστρέφουν.
Ενημερώστε τους για το θέμα της μεταφοράς και τι σημαίνει να πληρώνουν το εισητήριο των παιδιών τους.
Γενικότερα ενημερώστε την τοπική κοινωνία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δικά τους παιδιά κι όχι αοριστολογίες περί κενών και ΑΕΠ και κλειστών ανά την Ελλάδα σχολείων.
Οι γενικολογίες μας έφεραν στη θέση αυτή που ειμαστε. Τέρμα τα γενικόλογα. Εξειδικεύστε στην τοπική κοινωνία. Αφήστε τις ανούσιες γενικολογίες για την ΟΛΜΕ. Ούτως ή άλλως ανύπαρκτη είναι, αφήστε τους να λένε ανύπαρκτες βλακείες.
Εξηγήστε τους τι σημαίνει να κλείσει μια σχολική μονάδα της περιοχής τους και τι κόστος θα έχει για τις οικογένειες τους. Με απλά πραγματικά παραδείγματα.
Εξηγήστε τους τι τους κοστίζει να εκτυπώσουν ένα βιβλίο από τα διαφημιζόμενα CD του υπουργείου.
Εξηγήστε τους γιατί είναι πεταμένα χρήματα τα φορητά εργαστήρια πληροφορικής έναντι των σταθερών.
Ενημερώστε τους τι σημαίνει επιμόρφωση εκπαιδευτικών και τι όφελος θα έχει αυτό για τα παιδιά τους.
Ενημερώστε τους για το πόσες ημέρες δουλεύουν στα υπόλοιπα κράτη τα σχολεία για να μάθουν ότι δουλέυουμε όσο και οι υπόλοιποι, ορισμένες φορές περισσότερο από τους υπόλοιπους και με τι μισθό.
Ενημερώστε τους για το τι είναι εκπαιδευτικός στα άλλα κράτη και τί στην Ελλάδα. (Τεχνικός, γραμματέας, ηλεκτρολόγος, παιδοφύλακας, νοσηλευτής, ψυχολόγος, καθαρίστρια κι αν υπάρξει χρόνος και ολίγον δάσκαλος)
Την τοπική κοινωνία πρέπει να πάρουμε με το μέρος μας. Μη θέτετε μεγαλεπίβολους στόχους. Μικρά και σταθερά βήματα.
Εξυμνήστε το κοινωνικό φροντιστήριο. Ας το μάθουν και οι υπόλοιποι που δεν το έχουν ανάγκη.
πατήσατε στο κείμενο της ΟΛΜΕ, αντι να εξειδικεύσετε στην τοπική κοινωνία... υποτίθεται, τον κόσμο της Ξάνθης, ενημερώνει το κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως γράφει ο/η από πάνω, προτιμότερο θα είναι, να αναφερθείτε, στα "τοπικά ζητήματα" Παιδείας.
"Πατήσαμε" κυρίως στην πρόταση/σχόλιο συναδέλφου/ισσας σε προηγούμενη ανάρτηση. Και το βάλαμε για συζήτηση και εμπλουτισμό ακριβώς για να ειπωθούν και αυτά που δεν πήγε το δικό μας μυαλό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρήσαμε καλύτερο να επικεντρωθούμε σε προβλήματα της παιδείας που αφορούν όλους τους πολίτες (και όχι μόνο τους γονείς) και φυσικά όχι στα δικά μας προβλήματα που, πράγματι, κανέναν δεν ενδιαφέρουν. Εξάλλου θα γίνει συγκέντρωση και ίσως και συνέντευξη τύπου, όπου θα εξειδικευτούν ορισμένα πράγματα.
Είναι πάντως καλή ιδέα να γράψουμε δυο κουβέντες για τη σημασία της επιμόρφωσης, τη σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς άλλων χωρών ή για το σχολείο αλληλεγγύης. Πρέπει όμως να είναι σχετικά σύντομο κείμενο και εδώ είναι το πρόβλημα: πρέπει να διαλέξουμε τι θα βάλουμε.
Όταν λέτε να εξειδικεύσουμε στην τοπική κοινωνία τι ακριβώς εννοείτε;
Επίσης τι είναι αυτά τα "τα φορητά εργαστήρια πληροφορικής";
http://librebytes.gr/?p=1233
ΔιαγραφήΕίναι μια ιστορία που ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2012. Πρόκειται για 1760 φορητά εργαστήρια με 26.400 φορητούς υπολογιστές και κόστος άνω των 18.000.000 ευρώ.
Ούτε ένα από αυτά δεν θα πάει στην Τεχνική εκπαίδευση.
Το κόστος τους είναι υπερπολλαπλάσιο των σταθερών εργαστηρίων.
Η συντήρησή τους είναι πολύ δυσκολότερη των σταθερών εργαστηρίων λόγω της φύσης των μηχανημάτων.
Η ασφάλεια τους είναι αμφισβητούμενη αφού μπορούν να γίνουν φορητά με "φτερά".
Και πολλά άλλα.
Αν ο σύνδεσμος σας φαίνεται "ανεπίσημος" τότε απευθυνθείτε στους συναδέλφους συνδικαλιστές της ΕΛΤΕΕ, χωρίς για μια φορά να σκεφτείται ότι εσείς είστε πιο συνδικαλιστές από εκείνους.
Ορίστε μερικές ιδέες για ενημέρωση :
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερί χωρητικότητας αιθουσών
http://pekp.gr/?p=37639
Περί εργασίας εκπαιδευτικών
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=73926
Σκέψεις για φόρο στα πτυχία
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&pubid=112920492&subid=2
Σύγκριση μισθών εκπαιδευτικών στην Ευρωπη
http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=244234#cmnt_750090
Το στρες των εκπαιδευτικών και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική εξουθένωση
http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos11/f14.pdf
Το burn out του εκπαιδευτικού
http://www.avkosmopoulos.gr/gr_pdf/burnout-ekpaideftikou.pdf
Με τέτοια έπρεπε τα τελευταία χρόνια να "βομβαρδίζουμε" τους γονείς των "παιδιών" μας. Απλά, μεθοδικά, με συνέπεια, με συνέχεια στο διηνεκές. Εκεί ήταν το λάθος μας. Ότι δεν κάναμε τίποτα από αυτά.
Ορίστε λοιπόν τροφή για διάβασμα, συζήτηση κι ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας.
Μην ξεκινάτε να κατακτήσετε το Πανελληνιο με την ενημέρωση, κατακτήστε πρώτα τους γονείς των δικών μας μαθητών. Αν τους κερδίσουμε μόνο τότε θα τους έχουμε αρωγούς στους αγώνες μας. Μόνο αν μας καταλάβουν θα δείξουν ανοχή.
Καλή ανάγνωση.
H συζήτηση που άνοιξε είναι πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ συνάδελφος Ηλίας Κούλαλης πέρασε και στην πράξη και συνέταξε την επιστολή προς τους γονείς παίρνοντας υπ' όψη τα σχόλια στο blog.
Παραθέτουμε την επιστολή που μας έστειλε ο συνάδελφος η οποία, νομίζουμε, εκφράζει αυτά που θέλαμε όλοι/ες να πούμε στους γονείς των μαθητών/τριών μας με τον καλύτερο τρόπο:
Αγαπητή/ε συμπολίτισσα/η,
τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του παιδιού σου, είναι τόσο σημαντικά, που θα ήταν συνενοχή, αν σιωπούσαμε.
•Μείωση χρηματοδότησης, για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, όπως πετρέλαιο, γραφική ύλη, με συνέπεια, οι μαθητές να κάθονται χωρίς θέρμανση, να μην υπάρχει δυνατότητα για τα πιο βασικά, όπως φωτοτυπίες.
•Συγχώνευση σχολικών μονάδων στην περιοχή μας. Πολλοί μαθητές, θα υποχρεούνται να μετακινούνται, σε μεγάλες αποστάσεις για το σχολείο.
•Μείωση χρηματοδότησης των σχολικών δρομολογίων, με συνέπεια, πολλοί μαθητές, δεν έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν δωρεάν, να μην έχουν πρόσβαση στο σχολείο. Επιπλέον κόστος μετακίνησης, στις οικογένειες.
•Μείωση πρόσληψης εκπαιδευτικών, με συνέπεια, πολλές διδακτικές ώρες να μη γίνονται, πολλά μαθήματα να μη διδάσκονται. Ήδη το αθλητικό σχολείο έκλεισε, το Μουσικό σχολείο υπολειτουργεί.
•Η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια/Λύκεια καταργήθηκε. Χάρη στο φιλότιμο εκπαιδευτικών της πόλης, λειτουργεί, δωρεάν, σχολείο αλληλεγγύης.
•Από το Σεπτέμβριο του 2013, τα σχολικά βιβλία θα είναι χρεωμένα στο μαθητή. Θα οφείλει να τα επιστρέψει στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αλλιώς θα τα πληρώνει. Πρόσθετο οικονομικό βάρος στις οικογένειες.
•Οι εκπαιδευτικοί της πόλης, δεν περνούν από επιμόρφωση/αναβάθμιση των γνώσεων τους, παρόλο που το επιδιώκουν/αναζητούν. Καμία μέριμνα από το Υπουργείο Παιδείας, για επιμόρφωση. Η επιμόρφωση, θα είχε άμεσο αντίκτυπο, στη βελτίωση διδασκαλίας και στην εκπαίδευση των μαθητών.
•Ο εκπαιδευτικός στη χώρα μας, έχει καταντήσει να είναι, λίγο απ' όλα. “τεχνικός”-”γραμματέας”-”ψυχολόγος”-”παιδοφύλακας”. Αποσπάται από το έργο του, κάνοντας πράγματα, πέρα των εκπαιδευτικών ζητημάτων. Όπως, στις υπόλοιπες χώρες της Δύσης, ο εκπαιδευτικός, είναι συγκεντρωμένος στο λειτούργημα του, το ίδιο επιδιώκουμε και στα σχολεία της χώρας μας. Απερίσπαστος, να προσφέρει τα μέγιστα, στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Για όλα τα παραπάνω, σε χρειαζόμαστε στο πλάι μας, σε χρειαζόμαστε αρωγό της προσπάθειας μας, για τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Η μόρφωση της νέας γενιάς, είναι καθήκον κάθε γονιού, κάθε ευσυνείδητου εκπαιδευτικού. Αφορά, το μέλλον και του δικού σου παιδιού.
Με αίσθημα ευθύνης,
οι εκπαιδευτικοί της Ξάνθης
Στην τελευταία παράγραφο αν μου επιτρέπετε κάποιες διορθώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ εκπαιδευτικός στη χώρα μας, έχει καταντήσει να είναι [αφαιρώ το κόμμα] λίγο απ' όλα [αντικατάσταση τελείας με άνω κάτω τελεία (:) ] “τεχνικός”-”γραμματέας”-”ψυχολόγος”-”παιδοφύλακας” [Να βγουν τα εισαγωγικά και οι παύλες να αντικατασταθούν με κόμμα]. Αποσπάται από το έργο του, κάνοντας πράγματα, πέρα[ν] των εκπαιδευτικών [του καθηκόντων, σβήνω το ζητημάτων]. Όπως, στις υπόλοιπες χώρες της Δύσης, [όπου] ο εκπαιδευτικός [αφαιρώ το κόμμα] είναι συγκεντρωμένος στο λειτούργημα του, το ίδιο επιδιώκουμε και [για τα] σχολεία της χώρας μας. Απερίσπαστος, να προσφέρει τα μέγιστα, στην εκπαιδευτική διαδικασία [με όλα τα απαιτούμενα μέσα, όπως δωρεάν σύγχρονα βιβλία κι εποπτικά μέσα].
Σας ζητώ και πάλι συγγνώμη για την επέμβαση, σε ένα κατά τα άλλα κείμενο το οποίο είναι όπως ακριβώς θα έπρεπε.
Αφού το κυκλοφορίσει αυτό για εύλογο διάστημα, από τον καθένα μας χωρίστα, από το blog μας, αλλά και γιατί όχι από τα τοπικά Μ.Μ.Ε. θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε με παρόμοια κείμενα, όπου θα μπορούσαμε να εξειδικεύουμε πλέον κάθε φορά σε ζητήματα όπως ο αριθμός μαθητών ανά τετραγωνικό μέτρο, φόρτο εργασίας στο σπίτι, ψυχολογικό φόρτο από την καθημερινή τριβή με τους μαθητές και τα προβλήματα που αυτοί αντιμετωπίζουν, αμοιβές εδώ και στην ευρώπη, παροχές εδώ και στην ευρώπη (π.χ. Τι πληρώνει ο Φινλανδός κι ο Σουηδός γονέας και τι ο Έλληνας) και πολλά άλλα παρόμοια.
Μπράβο στον συνάδελφο που έχει το θάρρος της γνώμης του την ώρα που οι υπόλοιποι (συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου) που είτε δεν κάνουμε τίποτα, είτε κρυβόμαστε πίσω από την ανωνυμία του πληκτρολογίου.
Η ιδέα ενημερωτικών εξειδικευμένων "επιθέσεων" είναι πολύ καλή!
ΔιαγραφήΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΔΟΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ (ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΟΙ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΜΟΥ):
ΑπάντησηΔιαγραφή------------------------------------------------------------------------
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣ:
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΓΟΝΕΙΣ,
ΜΕΣΗΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αγαπητή/ε συμπολίτισσα/η,
τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του παιδιού σου, είναι τόσο σημαντικά, που θα ήταν συνενοχή, αν σιωπούσαμε.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.
•Μείωση χρηματοδότησης, για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, όπως πετρέλαιο, γραφική ύλη, με συνέπεια, οι μαθητές να κάθονται χωρίς θέρμανση, να μην υπάρχει δυνατότητα για τα πιο βασικά, όπως φωτοτυπίες.
•Συγχώνευση σχολικών μονάδων στην περιοχή μας. Πολλοί μαθητές, θα υποχρεούνται να μετακινούνται, σε μεγάλες αποστάσεις για το σχολείο.
•Μείωση χρηματοδότησης των σχολικών δρομολογίων, με συνέπεια, πολλοί μαθητές, δεν έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν δωρεάν, να μην έχουν πρόσβαση στο σχολείο. Επιπλέον κόστος μετακίνησης, στις οικογένειες.
•Μείωση πρόσληψης εκπαιδευτικών, με συνέπεια, πολλές διδακτικές ώρες να μη γίνονται, πολλά μαθήματα να μη διδάσκονται. Ήδη το αθλητικό σχολείο έκλεισε, το Μουσικό σχολείο υπολειτουργεί.
•Η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια/Λύκεια καταργήθηκε. Χάρη στο φιλότιμο εκπαιδευτικών της πόλης, λειτουργεί, δωρεάν, σχολείο αλληλεγγύης.
•Από το Σεπτέμβριο του 2013, τα σχολικά βιβλία θα είναι χρεωμένα στο μαθητή. Θα οφείλει να τα επιστρέψει στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αλλιώς θα τα πληρώνει. Πρόσθετο οικονομικό βάρος στις οικογένειες.
•Οι εκπαιδευτικοί της πόλης, δεν περνούν από επιμόρφωση/αναβάθμιση των γνώσεων τους, παρόλο που το επιδιώκουν/αναζητούν. Καμία μέριμνα από το Υπουργείο Παιδείας, για επιμόρφωση. Η επιμόρφωση, θα είχε άμεσο αντίκτυπο, στη βελτίωση διδασκαλίας και στην εκπαίδευση των μαθητών.
•Ο εκπαιδευτικός στη χώρα μας, έχει καταντήσει να είναι, λίγο απ' όλα. “τεχνικός”-”γραμματέας”-”ψυχολόγος”-”παιδοφύλακας”. Αποσπάται από το έργο του, κάνοντας πράγματα, πέρα των εκπαιδευτικών ζητημάτων. Όπως, στις υπόλοιπες χώρες της Δύσης, ο εκπαιδευτικός, είναι συγκεντρωμένος στο λειτούργημα του, το ίδιο επιδιώκουμε και στα σχολεία της χώρας μας. Απερίσπαστος, να προσφέρει τα μέγιστα, στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Για όλα τα παραπάνω, σε χρειαζόμαστε στο πλάι μας, σε χρειαζόμαστε αρωγό της προσπάθειας μας, για τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Η μόρφωση της νέας γενιάς, είναι καθήκον κάθε γονιού, κάθε ευσυνείδητου εκπαιδευτικού. Αφορά, το μέλλον και του δικού σου παιδιού.
Με αίσθημα ευθύνης,
οι εκπαιδευτικοί της Ξάνθης
--------------------------------------------------------------------------
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΔΟΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ (ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΟΙ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΜΟΥ):
ΑπάντησηΔιαγραφή--------------------------------------------------------------------------
ΕΝΩΣΗ ___________________________________________ΠΡΟΣ:____________________
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ __________________________________ΜΑΘΗΤΕΣ,ΓΟΝΕΙΣ,______________
ΜΕΣΗΣ _____________________________________ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ_____________
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ______________________________________________________________
Αγαπητή/ε συμπολίτισσα/η,
τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί του παιδιού σου, είναι τόσο σημαντικά, που θα ήταν συνενοχή, αν σιωπούσαμε.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.
•Μείωση χρηματοδότησης, για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, όπως πετρέλαιο, γραφική ύλη, με συνέπεια, οι μαθητές να κάθονται χωρίς θέρμανση, να μην υπάρχει δυνατότητα για τα πιο βασικά, όπως φωτοτυπίες.
•Συγχώνευση σχολικών μονάδων στην περιοχή μας. Πολλοί μαθητές, θα υποχρεούνται να μετακινούνται, σε μεγάλες αποστάσεις για το σχολείο.
•Μείωση χρηματοδότησης των σχολικών δρομολογίων, με συνέπεια, πολλοί μαθητές, δεν έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν δωρεάν, να μην έχουν πρόσβαση στο σχολείο. Επιπλέον κόστος μετακίνησης, στις οικογένειες.
•Μείωση πρόσληψης εκπαιδευτικών, με συνέπεια, πολλές διδακτικές ώρες να μη γίνονται, πολλά μαθήματα να μη διδάσκονται. Ήδη το αθλητικό σχολείο έκλεισε, το Μουσικό σχολείο υπολειτουργεί.
•Η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια/Λύκεια καταργήθηκε. Χάρη στο φιλότιμο εκπαιδευτικών της πόλης, λειτουργεί, δωρεάν, σχολείο αλληλεγγύης.
•Από το Σεπτέμβριο του 2013, τα σχολικά βιβλία θα είναι χρεωμένα στο μαθητή. Θα οφείλει να τα επιστρέψει στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αλλιώς θα τα πληρώνει. Πρόσθετο οικονομικό βάρος στις οικογένειες.
•Οι εκπαιδευτικοί της πόλης, δεν περνούν από επιμόρφωση/αναβάθμιση των γνώσεων τους, παρόλο που το επιδιώκουν/αναζητούν. Καμία μέριμνα από το Υπουργείο Παιδείας, για επιμόρφωση. Η επιμόρφωση, θα είχε άμεσο αντίκτυπο, στη βελτίωση διδασκαλίας και στην εκπαίδευση των μαθητών.
•Ο εκπαιδευτικός στη χώρα μας, έχει καταντήσει να είναι, λίγο απ' όλα. “τεχνικός”-”γραμματέας”-”ψυχολόγος”-”παιδοφύλακας”. Αποσπάται από το έργο του, κάνοντας πράγματα, πέρα των εκπαιδευτικών ζητημάτων. Όπως, στις υπόλοιπες χώρες της Δύσης, ο εκπαιδευτικός, είναι συγκεντρωμένος στο λειτούργημα του, το ίδιο επιδιώκουμε και στα σχολεία της χώρας μας. Απερίσπαστος, να προσφέρει τα μέγιστα, στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Για όλα τα παραπάνω, σε χρειαζόμαστε στο πλάι μας, σε χρειαζόμαστε αρωγό της προσπάθειας μας, για τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Η μόρφωση της νέας γενιάς, είναι καθήκον κάθε γονιού, κάθε ευσυνείδητου εκπαιδευτικού. Αφορά, το μέλλον και του δικού σου παιδιού.
Με αίσθημα ευθύνης,
οι εκπαιδευτικοί της Ξάνθης
--------------------------------------------------------------------------