Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην ψηφοφορία για την επιλογής των διευθυντών στα ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία άρθρο 19 παρ. 4 του ν.4327/2015 που καθορίζει τη διαδικασία της ψηφοφορίας από το σύλλογο διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας, ορίζεται μεταξύ άλλων η σχολική μονάδα ή Ε.Κ. (Εργαστηριακό Κέντρο) που θα ψηφίσει ένας εκπαιδευτικός που καλύπτει το διδακτικό του ωράριο σε παραπάνω από μία σχολικές μονάδες ή Ε.Κ.. Συγκεκριμένα, αν εκπαιδευτικός διδάσκει σε περισσότερες σχολικές μονάδες ή Ε.Κ., ψηφίζει στη σχολική μονάδα όπου έχει τις περισσότερες ώρες . Θεωρούμε ότι στην περίπτωση των ΕΠΑΛ και Ε.Κ. τα πράγματα θα έπρεπε να είναι διαφορετικά για τους εξής λόγους:


1.       Το Ε.Κ. είναι μια σχολική μονάδα που υπό ευθύνη της λειτουργούν τα εργαστήρια της επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπου διενεργείται το εργαστηριακό μέρος των μαθημάτων κάθε ειδικότητας και   υποστηρίζει με αυτόν τον τρόπο, ένα ή περισσότερα ΕΠΑ.Λ. . Δεν έχει οργανικές θέσεις και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα εργαστηριακό μέρος των μαθημάτων κάθε ειδικότητας στο  Ε.Κ., διατίθενται από τα υποστηριζόμενα ΕΠΑ.Λ. Είναι μια αναγκαστική διάθεση για όσους διδάσκουν κάποιο εργαστηριακό μάθημα έστω και για μία ώρα. Πολύ σπάνια κάποιος εκπαιδευτικός τεχνικής ειδικότητας δεν έχει διάθεση στο Ε.Κ..

2.       Τα εργαστηριακά  μαθήματα που μπορεί να διδάξει ο εκπαιδευτικός  πρέπει είναι του ΕΠΑΛ από το οποίο έχουν διατεθεί. 

3.       Το Ε.Κ. δεν έχει δικούς του μαθητές. Οι μαθητές ανήκουν στα ΕΠΑΛ, αλλά ασκούνται στα εργαστήρια στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων. Ο εκπαιδευτικός δηλαδή κάνει διδασκαλία στους ίδιους μαθητές.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν την αναγκαστική συνεργασία και αλληλεπίδραση που υπάρχει μεταξύ ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ.. Οι δυο αυτές σχολικές μονάδες μοιράζονται ουσιαστικά εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί τις περισσότερες φορές ασκούν τα καθήκοντα τους  και ελέγχονται ταυτόχρονα και από τις δύο σχολικές μονάδες.

Επίσης, λόγω της νομοθεσίας, ακόμα και εάν ο εκπαιδευτικός έχει ολική διάθεση στο Ε.Κ. από το ΕΠΑ.Λ., εξακολουθεί να επηρεάζεται από το ΕΠΑ.Λ.(π.χ. οι άδειες δίνονται από τη διεύθυνση του ΕΠΑ.Λ.) και να συμμετέχει σε όλες τις υποχρεωτικές διαδικασίες του(τακτικές και έκτακτες συνελεύσεις, περίπατοι, δραστηριότητες κ.λ.π.)

Η διάθεση λοιπόν στα Ε.Κ. από τα ΕΠΑ.Λ. δεν έχει την ίδια έννοια με τη διάθεση ενός εκπαιδευτικού σε άλλη σχολική μονάδα. Συνεπώς σε όσους εκπαιδευτικούς έχουν διάθεση και στα ΕΠΑ.Λ. και στα Ε.Κ. (άσχετα με τις ώρες διάθεσής τους) θα πρέπει να τους δοθεί η δυνατότητα  να συμμετέχουν στην επιλογή των διευθυντών και στις δυο προαναφερθείσες σχολικές μονάδες( όπως γινόταν και παλαιότερα κατά την επιλογή των υποδιευθυντών).

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Ε.Κ. Ξάνθης, 2ου ΕΠΑ.Λ. Ξάνθης και ΕΣΠ/ΝΟΥ ΕΠΑ.Λ.
Συνυπογράφει το Δ.Σ. ΕΛΜΕ Ξάνθης

9 σχόλια:

  1. Να υποθέσουμε ότι οι συνάδελφοι της Πληροφορικής δεν καλύπτονται από ή δεν ενδιαφέρουν την ΕΛΜΕ και κατ' επέκτασιν την ΟΛΜΕ; Αν δεν ισχύει η ερώτηση, τότε γιατί δεν έχει υπάρξει η παραμικρή αναφορά στο γεγονός ότι οι υποψήφιοι ΠΕ19 - ΠΕ20 δεν λαμβάνουν τη μοριοδότηση της πιστοποίησης ΤΠΕ Α' Επιπέδου;

    Πόσο ειρωνικά γελοίο και γελοία ειρωνικό είναι το γεγονός ότι οι συνάδελφοι της πληροφορικής ήταν εκείνοι που επιμόρφωσαν τους υπόλοιπους συναδέλφους που τώρα είναι πιστοποιημένοι στις ΤΠΕ Α' επιπέδου και θα λάβουν κι εξτρά μόρια για το γεγονός αυτό;

    Πόσο οξύμωρο είναι να έχεις πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην επιστήμη της πληροφορικής, να έχεις διοριστεί και να διδάσκεις την επιστήμη στα σχολεία, αλλά να μην λαμβάνεις μόρια στις κρίσεις γιατί ΔΕΝ είσαι πιστοποιημένος στη χρήση υπολογιστών ήτοι στο Word, Excel, Powerpoint, Internet, Mail Messaging;

    Σε τελική ανάλυση πόσο ρατσιστικό είναι το γεγονός ότι απαγορεύεται στους εκπαιδευτικούς του κλάδου της πληροφορικής να λάβουν μέρος στις εξετάσεις πιστοποίησης Α' επιπέδου;

    Κατά τα άλλα μας νοιάζει ποιος ψηφίζει που και οι λοιπές δημοκρατικές διαδικασίες.

    Επιλεκτική δημοκρατία, προφανώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η τιμωρία των πληροφορικών που δεν τους τα έμαθαν καλά. :)

      Διαγραφή
  2. Τι έγινε δεν μας βγαίνουν τα κουκιά;
    και ένα quiz
    Για πιο μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ βγήκε η ανακοίνωση αυτή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κείμενο το συνυπογράφουν τα 3/4 των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις παραπάνω σχολικές μονάδες. Συνάδελφοι τεχνικών αλλά και γενικών ειδικοτήτων που αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει ειδικό πρόβλημα. Και το πρόβλημα αφορά όλα τα ΕΠΑΛ και Ε.Κ..
      Ένα ακόμα παράδοξο που ενισχύει τον παραπάνω προβληματισμό είναι ότι: εκπαιδευτικοί που στις παραπάνω μονάδες κατέχουν θέσεις ευθύνης(διευθυντές, υποδιευθυντές, τομεάρχες, υπεύθυνοι εργαστηρίων) και τυγχάνει για κάποιο λόγο την τρέχουσα σχολική χρονιά να μην έχουν την μεγαλύτερη διάθεση των ωρών τους στην μονάδα που υπηρετούν, να μην μπορούν να ψηφίζουν σε αυτήν!

      Διαγραφή
  3. Τα ΕΚ ποτέ δεν κατάλαβα γιατί υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα! Άλλη μια πρωτοπυπιά προς όφελος των τεχνικών ειδικοτήτων.
      Με την ίδια λογική να ψηφίζουν όλοι παντού. Οι δικαιολογίες που μας παραθέτετε είναι τουλάχιτον αστείες και δείχνουν ότι εξυπηρετούν παραταξιακές σκοπιμότητες.

      Διαγραφή
    2. Το σκεπτικό των ΕΚ (πρώην ΣΕΚ) ήταν να εξυπηρετούνται περισσότερες των μια όμορες Σχολικές Μονάδες με κοινό εργαστηριακό εξοπλισμό κι εργαστήρια, που αλλιώς θα ήταν ανέφικτο να υπάρχουν τόσο λόγω κόστους όσο και λόγω χώρων στα Σχολικά κτίρια.

      Το 1ο ΕΚ εξυπηρετεί όλο στο Σχολικό συγκρότημα του 2ου ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, κι Εσπερινών Σχολείων.

      Το 2ο ΕΚ εξυπηρετεί το 1ο ΕΠΑΛ, το 4ο ΕΛ και τα ΔΙΕΚ.

      Αυτός είναι ο μόνος λόγος ύπαρξής τους.

      Διαγραφή
    3. Δηλαδή εξυπηρετούν την ανικανότητα των σχολείων να μοιραστούν εξοπλισμό.

      Διαγραφή
    4. Δηλαδή εξυπηρετούν την ανικανότητα (ή την κουτοπονηριά της μεσοβέζικης λύσης) του Κράτους να εξοπλίσει όλα τα σχολεία.

      Αυτό που δεν κατάλαβες είναι ότι τα ΕΚ (πρώην ΣΕΚ) έχουν μαζεμένα τα εργαστήρια σε ένα χώρο (κτίριο) κι όχι στις επιμέρους Σχολικές Μονάδες.

      Αυτό λέγεται, όπως έγραψα, ανικανότητα το Κράτους να εξοπλίσει όλες τις Σχολικές Μονάδες με τα εργαστήρια που τους χρειάζονται.

      Διαγραφή