Σε
νέα αυθαιρεσία προχωρεί το Υπουργείο Παιδείας στέλνοντας στις Διευθύνσεις
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών για το Γυμνάσιο,
το Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο, πριν καν κατατεθούν, συζητηθούν και
ψηφιστούν από τη Βουλή τα σχετικά νομοσχέδια για τη δομή και το περιεχόμενο των
σχολείων.
Για ποια «διαβούλευση» μιλάει η
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, όταν ήδη ζητά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης να υπολογιστούν τα κενά εκπαιδευτικών με βάση τα νέα προγράμματα;
Αυτή
η τακτική επαναλαμβάνεται για τρίτη φορά εφέτος (υπολογισμός κενών με αυξημένο
ωράριο εκπαιδευτικών πριν την ψήφιση της σχετικής διάταξης στη Βουλή, και
ανακοίνωση πινάκων ονομάτων εκπαιδευτικών για διαθεσιμότητα πριν την ψήφιση του
σχετικού νόμου).
Τελικά,
το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί το ωρολόγιο πρόγραμμα (σε συνδυασμό και με
μιαν απίστευτη προχειρότητα) σαν εργαλείο για την κατάργηση οργανικών θέσεων
και την παραγωγή «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών, που στη συνέχεια θα τεθούν σε
διαθεσιμότητα.
Βασικά
σημεία μιας τέτοιας λογικής, που μπορούν να αναφερθούν παραδειγματικά μεταξύ
άλλων, είναι η κατάργηση της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο, η υποβάθμιση της
καλλιτεχνικής παιδείας, η κατάργηση του τομέα Πληροφορικής και η εισαγωγή της
μαθητείας στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου.
Τέλος,
στην ενίσχυση του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του Λυκείου θα συμβάλουν τόσο η
πρόβλεψη για την επιλογή θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων από κεντρική «τράπεζα»
όσο και ο υπολογισμός των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Θέμης
Κοτσιφάκης
Πρόεδρος
ΟΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.