Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

Νομοσχέδιο για το "νέο" Λύκειο

Παραθέτουμε, χωρίς σχόλια, για ενημέρωση και μελέτη το νομοσχέδιο για το «νέο» λύκειο (γενικό και τεχνολογικό):
Υπάρχουν μικρές διαφορές σχετικά με το non paper που κυκλοφόρησε: Μάλλον σώθηκαν τα Αγγλικά στο λύκειο, όχι όμως η και πληροφορική (ούτε συζήτηση για Ισπανικά και Ιταλικά). Ισχύουν τα σχετικά με τις πανελλήνιου τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη όπως είχε περιγραφεί αλλά, από πρώτη ανάγνωση, δεν γίνεται προσαρμογή του προφορικού στον γραπτό. Φαίνεται να σώθηκαν η Πληροφορική και τα Δομικά από το ΕΠΑΛ ενώ συγχωνεύτηκαν Ηλεκτρολόγοι-Ηλεκτρονικοί.
Ας μελετήσουμε ο καθένας και η καθεμιά το νομοσχέδιο ώστε να έχουμε όλοι και όλες τεκμηριωμένη άποψη και να συνδιαμορφώσουμε την απάντηση της ΕΛΜΕ μας.

Μην ξεχνάμε:
h Ο κάθε υπουργός έχει δικαίωμα (με προεδρικά διατάγματα) να καταργεί τομείς και ειδικότητες χωρίς να δίνει λόγο στη βουλή.
h Υπάρχουν συνάδελφοι και συναδέλφισσές μας που ήδη έχουν βρεθεί σε διαθεσιμότητα-απόλυση και μαθητές/μαθήτριές μας που δεν θα μπορέσουν να επιλέξουν στο δημόσιο σχολείο την ειδικότητα που επιθυμούν.
h Υπάρχουν 10000 αναπληρωτές/τριες οι οποίοι/ες, σχεδόν όλοι/ες, αποχαιρέτησαν οριστικά το σχολείο, και που, όποιοι/ες και αν ξαναπροσληφθούν, θα είναι με συνθήκες γαλέρας.
h Η κυβέρνηση έχει αποδείξει πολλές φορές και με πολλούς τρόπους ότι δεν ενδιαφέρεται για τη δημόσια εκπαίδευση (το αντίθετο μάλιστα). Όπως έχει αποδείξει ότι δεν την απασχολεί και η δημοκρατία (επιστράτευση πριν κηρυχτεί η απεργία, εφαρμογή των νόμων πριν καν ψηφιστούν στη βουλή, ο δε τελευταίος άρχισε να εφαρμόζεται και ως non paper!)


Το δημόσιο σχολείο καταρρέει. Η διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, οι απολύσεις των συναδέλφων/ισσών μας, η διάλυση της ζωής μας όπως και η διάλυση της ζωής των συμπολιτών μας και του κοινωνικού ιστού της χώρας για την ικανοποίηση των παρανοϊκών απαιτήσεων του μνημονίου πρέπει να σταματήσει ΤΩΡΑ. 

11 σχόλια:

  1. Αν ψηφιστεί το νομσχέδιο αυτό τα πράγματα θα είναι δύσκολα για τα ΕΠΑΛ αφού πλέον ο μεθητής για να αποκτήσει πτυχίο κι απολυτήριο, κάτι που ίσχυε μέχρι τη χρονιά που μας πέρασε, θα χρειάζεται τέσσερα (04) έτη υμπεριλαμβανομένης της μαθητείας αντί τριών (03) και πολύ φοβάμαι ότι θα αποτρέψει πολλούς μαθητές.

    Αν επιλέξει τις ΣΕΚ θα έχει μόνο πτυχίο ειδικότητας κι όχι απολυτήρια λυκείου. Αυτό όμως είναι κάτι που πρέπει πρώτα να το ψάξουμε πολύ καλά εμείς και στη συνέχεια να ενημερώσουμε τους γονείς για τις διαφορές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διορθώνω το παραπάνω σχόλιο μου που αφορά στο συνδυασμό πτυχίου κι απολυτηρίου. Ο μαθητής θα εξακολουθεί να παίρνει απολυτήριο και πτυχίο (επίπεδο 3), αλλά αν θέλει το πτυχίο του επιπέδου 4 θα πρέπει να ολοκληρώσει το έτος της μαθητείας και μετά να εξεταστεί από ένα περίεργο σύνολο παραγόντων όπως τα επαγγελματικά επιμελητήρια, τις επιστημονικές ενώσεις κι ανάλογα παράγοντες εποπτευόμενες από άλλα υπουργεία (!). Δηλαδή εκτός των άλλων κι εμπλοκή ιδιωτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλήθεια στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών , πως θα διδαχθούν τα κοινά μαθήματα ειδικότητας στην Α τάξη;

    Πως θα βγει το πρόγραμμα των δυο ΕΠΑΛ της πόλης και του ενός ορεινού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλήθεια, γιατί από το νέο νομοσχέδιο απουσιάζει το Εσπερινό Γενικό Λύκειο; Κάνει αναλυτικές αναφορές στο Εσπερινό Επαγγελματικό, αλλά όχι στο Γενικό Λύκειο. Τι σημαίνει άραγε αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://www.youtube.com/watch?v=Ggd3TkJjlk8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ (Θαν. Ζερλεντές)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://www.youtube.com/watch?v=rB_HNtXxhYE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συντριπτικό χτύπημα στη μόρφωση των παιδιών του λαού μας


    «Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ των κρατών - μελών ως προς την ανάγκη μιας μεγαλύτερης συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα στα συστήματα εκπαίδευσης και/ή επαγγελματικής κατάρτισης και στη διαμόρφωση των πολιτικών εκπαίδευσης για να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της αγοράς και οι τοπικές συνθήκες, με τη μορφή π.χ. της ενθάρρυνσης της συνεργασίας των επιχειρήσεων με τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης και την ενσωμάτωση της συνεχούς κατάρτισης από τις επιχειρήσεις στα στρατηγικά τους σχέδια. Μεταξύ των συγκεκριμένων βελτιώσεων των συστημάτων κατάρτισης έγιναν και οι ακόλουθες προτάσεις: - Η μετάβαση από το εκπαιδευτικό σύστημα στην εργασία θα πρέπει να διευκολυνθεί μέσω μιας πρακτικότερης κατάρτισης και μαθητείας και εξασφαλίζοντας ένα υψηλότερο κατώτερο επίπεδο πριν από την αποχώρηση από τα εκπαιδευτικά συστήματα».

    «Η Λευκή Βίβλος» (Κεφ. 7 Προσαρμογή των συστημάτων εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης) - Ειδική Εκδοση του «Ριζοσπάστη», 1994.
    ***

    Παιδιά χωρίς δικαίωμα στη μόρφωση, ευάγωγα στην εκμετάλλευση. Ανήλικοι που θα πηγαίνουν σχολείο κι αντί για γνώση θα αποκτούν πρόσκαιρες δεξιότητες, θα δουλεύουν σε επιχειρήσεις για 9 ευρώ τη μέρα από τα 16. Εκπαιδευτικοί περισσεύματα της «αγοράς εργασίας». Ανθρωποι αναλώσιμα υλικά της καπιταλιστικής οικονομίας. Λεηλασία του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

    Οι μαθητές του Λυκείου θα δίνουν τέσσερις φορές πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Οι πρώτες τρεις θα είναι από τάξη σε τάξη (από την Α' Λυκείου στη Β', από τη Β' στη Γ', στη Γ' μία για να πάρουν απολυτήριο και μία για να περάσουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση). Ο απολυτήριος βαθμός από την Α' Λυκείου θα μετράει για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για την Α' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,5 συντελεστή. Για τη Β' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,7 συντελεστή. Για τη Γ' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,9 συντελεστή.

    Τα μαθήματα στην Α' Λυκείου θα είναι 100% γενικής παιδείας, στη Β' Λυκείου θα είναι 80% γενικής παιδείας και 20% κατεύθυνσης, ενώ στη Γ' Λυκείου θα είναι 20% γενικής παιδείας και 80% κατεύθυνσης. Ο μαθητής θα μπορεί να λάβει απολυτήριο Λυκείου δίχως να είναι υποχρεωμένος να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι πανελλαδικών θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα από 4 γνωστικά πεδία. Ωστόσο, κάθε ΑΕΙ θα έχει τη δυνατότητα να δίνει συντελεστή βαρύτητας σε μάθημα που θεωρεί σημαντικό. Υπάρχει κι άλλος συντελεστής που μοριοδοτεί με 1 μονάδα τον μαθητή που είχε καλύτερο αποτέλεσμα στις πανελλαδικές εξετάσεις από τους βαθμούς στις 3 τάξεις του Λυκείου.

    Η μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο σημαίνει: Περαιτέρω απαξίωση του μορφωτικού ρόλου του σχολείου, μετατρέποντάς το σε κυνήγι συντελεστών και βαθμών. Ακόμη περισσότερα φροντιστήρια, ακόμη περισσότερα έξοδα για τη λαϊκή οικογένεια που ήδη αιμορραγεί οικονομικά. Χιλιάδες παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα θα πεταχτούν βίαια εκτός Λυκείου ή θα στραφούν στην ψευτοκατάρτιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται ο στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του κεφαλαίου για μαζικοποίηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και αντιστροφή της αναλογίας του μαθητικού πληθυσμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΕΝΝΙΑ (!!!) ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΣΤΗ «ΜΑΘΗΤΕΙΑ»
    9 μήνες, συνολικά 728 ώρες, θα δουλεύουν για 9 ευρώ τη μέρα οι μαθητές που εκβιάζονται ουσιαστικά να επιλέξουν το δρόμο των ΕΠΑΛ. Προβλέπεται η δημιουργία και 4ου έτους στα ΕΠΑΛ, το οποίο βαφτίζεται προαιρετικό, αλλά στην ουσία επιβάλλουν στους μαθητές να το παρακολουθήσουν, αφού μόνο τότε θα παίρνουν πτυχίο πιστοποίησης. Το σχολείο σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ θα αναζητά επιχειρήσεις για να προωθηθεί η τζάμπα εργασία της μαθητείας.
    Τα αντικείμενα των ειδικοτήτων θα διαμορφωθούν, όπως επανειλημμένα έχει ειπωθεί εκ μέρους του υπουργείου, με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων και κάθε φορά που θα αλλάζει το αντικείμενο θα αλλάζει και ο εκπαιδευτικός, ο οποίος θα εργάζεται με μορφές ελαστικής απασχόλησης.
    Η εμπειρία από τη «μαθητεία», όπου έχει εφαρμοστεί (ΙΕΚ κ.ά.) επιβεβαιώνει ότι οι μαθητευόμενοι δεν επιμορφώνονται ουσιαστικά και σε βάθος στο αντικείμενο που έχουν επιλέξει, κάνουν τη «λάντζα», ενώ όποιος δε δέχεται τους απάνθρωπους όρους εργασίας (μισθός 300 ευρώ μεικτά) δεν παίρνει το πολυπόθητο πιστοποιητικό πρακτικής άσκησης. Στο πρόγραμμα «μαθητεία για αποφοίτους των ΕΠΑΛ» που είχε εξαγγείλει το υπουργείο Παιδείας οι εργοδότες απαλλάσσονταν ακόμη και από το ασφάλιστρο, το υπουργείο ασφάλιζε τους μαθητευόμενους μόνο σε περίπτωση «ατυχήματος» κι αν ο μαθητευόμενος αποχωρούσε από τη μαθητεία πριν συμπληρωθεί ένα ελάχιστο διάστημα 2 μηνών, δεν πληρωνόταν καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ φοβάμαι ότι τα ΕΠΑΛ θα στερέψουν από μαθητές. Όταν υπάρχει οικονομική στενότητα στην οικογένεια και δεν μπορεί να στηρίξει τις σπουδές του παιδιού, για ποιο λόγο να επιλέξει ο μαθητής τα ΕΠΑΛ; Ούτως ή άλλως θα πρέπει στην Α΄ λυκείου να δώσει πανελλήνιες για να προαχθεί στη Β'. Όχι όμως για στη Β' για τη Γ΄.

    Έτσι θα επιλέξει τις Σ.Ε.Κ. για να πάρει ένα ΄πτυχίο΄ που επί της ουσίας είναι πιστοποιητικό δεξιοτήτων και στη συνέχεια θα κάνει και μαθητεία. Διπλό το χτύπημα δηλαδή για τους οικονομικά ασθενέστερους μαθητές.

    Επίσης γιατί δεν μπορεί ο μαθητής της Α΄ ΕΠΑΛ να αλλάξει τομέα στη Β΄ ΕΠΑΛ μιας και τα μαθήματα είναι κοινά (σχεδόν γιατί εξαιρείται ο τομέας Τεχνολογίας).

    Γιατί ο μαθητής των ΕΠΑΛ δεν μπορεί να μεταπηδήσει στο Νέο (Γενικό) Λύκειο, όταν ο μαθητής του γενικού λυκείου μπορεί; Γιατί για άλλη μια φορά υπάρχει αυτή η ανισότητα ανάμεσα στους μαθητές;

    Ποια παραπαιδεία θα χτυπηθεί όταν οι Πανελλήνιες θα είναι τέσσερις φορές το χρόνο και μάλιστα σε ΟΛΑ τα μαθήματα αφού το ήμισυ των ερωτήσεων θα είναι από τράπεζα θεμάτων; Αυτό βέβαια σημαίνει ότι σε όλα τα μαθήματα θα πρέπει να παραδίδεται - διδάσκεται το 100% της ύλης, ήτοι όλο το βιβλίο μιας και σε πάρα πολλά από τα μαθήματα η διδακτέα ύλη είναι το σύνολο του σχολικού εγχειριδίου πλην βεβαίως των παραδοσιακά Πανελληνίως εξεταζομένων μαθημάτων της Γ' Λυκείου, μιας και οι ερωτήσεις που θα είναι από την ενιαία βάση θεμάτων καλύπτουν το 100% της ύλης του κάθε μαθήματος κι όχι μόνο τη διδαχθείσα ύλη που δίδαξε ο κάθε ένας εκπαιδευτικός. Κατ' επέκτασιν αυτό σημαίνει επιπλέον πίεση προς τους μαθητές, αφού ακόμη και μια ημέρα χαμένων μαθημάτων λόγω καιρικών συνθηκών θα πρέπει να καλυφθεί με κάθε κόστος σε εμβάθυνση, επεξήγηση, κατανόηση. Επίσης δεν θα μπορεί ο εκπαιδευτικός να εξαιρεί κάποιο ή κάποια κεφάλαια αφού υπάρχει πάντα η πιθανότητα να τεθούν ερωτήσεις από το ή τα εξαιρούμενα κεφάλαια, αφού θυμίζω τα θέματα θα είναι από ενιαία βάση θεμάτων και μάλιστα με κλήρωση.

    Εσείς πραγματικά πιστεύετε ότι όλο αυτό το συνονθύλευμα θα μειώσει την παραπαιδεία;

    Τι περιμένουμε για να ενημερώσουμε τους γονείς;

    Συνάδελφοι επειδή μάλλον αισθάνεστε όμορφα από το γεγονός της μη κατάργησης της ειδικότητας σας είτε από το Νέο Λύκειο είτε από τα ΕΠΑΛ, μήπως θα ήταν καλό να βγείτε από την κατάσταση αναμονής που βρίσκεστε και να ενεργοποιηθείτε λίγο; Έτσι εφησυχασμένοι ήταν και οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν, όταν όλοι προέβλεπαν ότι η ειδικότητας της πληροφορικής καταργείται και βρέθηκαν με τη διαπιστωτική της διαθεσιμότητας στο χέρι. Κι επειδή η διαπιστωτική κρέμεται ως Δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια όλων μας καλό είναι να κοιτάμε και τους διπλανούς μας που είτε αποκεφαλίστηκαν είτε πρόκειται να αποκεφαλιστούν πριν από εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή