Από την έναρξη της πανδημίας, την περασμένη άνοιξη, η χώρα μας, όπως και ο υπόλοιπος κόσμος, βιώνει μία παρατεταμένη υγειονομική κρίση. Οι επιλογές διαχείρισης όμως αυτής της κρίσης δεν υπακούν μόνο σε επιστημονικά δεδομένα και οδηγίες, αλλά καθορίζονται, κυρίως, από πολιτικές αποφάσεις που καθορίζουν και τους βασικούς πυλώνες κοινωνικής συνοχής και προόδου την Υγεία, ψυχική και σωματική, την Παιδεία, τους δημοκρατικούς θεσμούς, την οικονομία. Η κυβέρνηση εκμεταλλεύτηκε και εκμεταλλεύεται την πανδημία για να περάσει ακραία και αντιπαιδαγωγικά μέτρα με κλειστά σχολεία χωρίς αντιδράσεις. Ανεξάρτητα με τη γνώμη που έχει καθεμιά και καθένας σχετικά με τα εν λόγω νομοσχέδια είναι ότι κατατέθηκαν σε εποχή που δεν είναι δυνατή η συζήτηση και η αντίδραση.
Παρόλο που διανύουμε το δεύτερο σφοδρότερο κύμα της πανδημίας, εμείς οι εκπαιδευτικοί θέλουμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Έχουμε ήδη αποδείξει ότι στηρίζουμε τις μαθήτριες και τους μαθητές μας κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Μπορούμε να το κάνουμε ακόμη καλύτερα στο φυσικό μας χώρο, τη σχολική αίθουσα, τη σχολική αυλή.
Επειδή όμως η ατομική ευθύνη δεν υποκαθιστά την ευθύνη της Πολιτείας ζητάμε για άλλη μια φορά:
- Ανώτερο όριο 15 παιδιά ανά τάξη, αριθμός που θα έπρεπε να μειώνεται σε περιπτώσεις που οι χώροι είναι μικρότεροι. Βασικό κριτήριο και αναγκαιότητα είναι η τήρηση των αποστάσεων, όπως όλοι οι ειδικοί συνεχώς υπενθυμίζουν. Ιδιαίτερα τώρα που είμαστε μπροστά σε πιθανό 3ο κύμα. Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν επιθυμεί νέο κλείσιμο των σχολείων και θεωρεί ότι ένα νέο κλείσιμο θα δηλώνει τα ανεπαρκή μέτρα.
- Ανεύρεση χώρων για μάθημα (π.χ. κλειστά σχολεία, βιβλιοθήκες, ξενοδοχεία και άλλοι χώροι, ώστε να γίνει δυνατό το σπάσιμο των μεγάλων τμημάτων).
- Διενέργεια τεστ σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας στη σχολική μονάδα. Δωρεάν συνταγογράφηση των μοριακών τεστ. Ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Προτεραιότητα εμβολιασμών σε εκπαιδευτικούς
- Πρόσληψη αναπληρωτριών/ών, τόσο για να αντικαταστήσουν τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, όσο και αυτούς που θα αιτούνταν λόγω της αύξησης του αριθμού των τμημάτων. Κάλυψη των υπαρχόντων κενών
- Λειτουργία σχολικής υγειονομικής επιτροπής, που θα έχει την εποπτεία και α προτείνει λύσεις για τα προβλήματα που θα προκύπτουν.
- Διάθεση των απαιτούμενων δαπανών για όλα τα παραπάνω.
- Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες. Μέριμνα για ανακατανομή της ύλης στα δεδομένα της πανδημίας σε βάθος χρόνου σε όλες τις τάξεις και του γυμνασίου και του λυκείου. Να γίνει επαναξιολόγηση της ύλης προς το τέλος της χρονιάς χωρίς παράταση του σχολικού έτους που θα επιβαρύνει ψυχικά και σωματικά την ήδη επιβαρυμένη υγεία εκπαιδευτικών και παιδιών. Ψυχική εξουθένωση των ήδη επιβαρυμένων
– Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ως υποχρεωτικό εργαλείο για την άντληση θεμάτων.
- Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.
- Καμιά αλλαγή για φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθήτριες/ές από Σχολές της επιλογής τους. Καμιά αλλαγή στη λειτουργία των σχολείων κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Όχι στη αυτοαξιολόγηση των σχολείων τουλάχιστον όχι στην παρούσα χρονική στιγμή χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.
- Να μη γίνει καμία επέκταση του έτους.
Πρέπει εδώ να αναγνωρίσουμε ότι το υπουργείο κατάφερε να σχεδιάσει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση, 10 μήνες μετά την έναρξή της. Το αίτημα αυτό αποτελούσε εξ αρχής ένα από τα βασικά αιτήματα της πανδημίας. Η υλοποίησή της ακόμα δεν έχει ξεκινήσει αλλά μπορούμε να περιμένουμε!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.