Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Κόφτης και στην Παιδεία



Από το 2010 μέχρι σήμερα, η πολιτική των μη διορισμών εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία είχε ως συνέπεια αφενός την αποψίλωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών (η μείωση έφτασε τις 35.000 εκπαιδευτικούς) και αφετέρου την απογείωση των κενών στις σχολικές μονάδες.

Το υπουργείο Παιδείας και οι προηγούμενοι διαχειριστές του (Α. Διαμαντοπούλου, Κ. Αρβανιτόπουλος, Α. Λοβέρδος, Α.Μπαλτάς) επιχείρησαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που δημιουργούσε η πολιτική των ελάχιστων έως μηδενικών διορισμών με διάφορα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, εκ των οποίων κυρίαρχα ήταν δύο: οι συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων (πάνω από 2.000 σχολεία εξαφανίστηκαν από τον χάρτη την περίοδο 2010–2014), η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (27-30), η κατάργηση ειδικοτήτων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (με αποτέλεσμα τον εξοστρακισμό περίπου 2.000 καθηγητών τεχνικών μαθημάτων) αφενός και αφετέρου η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών και η μετατροπή τους σε εργαζόμενους - λάστιχο.

Την Πέμπτη 9 Ιουνίου δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του ημερησίου γυμνασίου, για το νέο σχολικό έτος 2016/17. Την "πληρώνουν" Φιλόλογοι, ΠΕ04 (φυσικοί,χημικοί, βιολόγοι, γεωλόγοι) και οι ΠΕ15 (οικιακής οικονομίας). Έκοψαν 1 ώρα Γεωγραφία, 1 ώρα Βιολογία, 1 ώρα Οικιακή Οικονομία και 3 ώρες Αρχαία. Προστέθηκε 1 ώρα στα Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ Γυμνασίου.

Συγκεκριμένα οι αλλαγές είναι :

Α Γυμνασίου: Αφαιρέθηκε 1 ώρα Βιολογίας 1 ώρα Γεωγραφίας , 1 ώρα Project & 1 ώρα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Προστέθηκε 1 ώρα Γλωσσική Διδασκαλία.

Β Γυμνασίου: Αφαιρέθηκε 1 ώρα Οικιακής Οικονομίας, 1 ώρα Project & 1 ώρα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Γ Γυμνασίου: Αφαιρέθηκαν 2 ώρες Project & 1 ώρα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

"Ταμείο" για το Υπουργείο Παιδείας; Εκατοντάδες λιγότεροι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη Δευτεροβάθμια και αν προστεθεί και το "κόψιμο" των ωρών εργαστηρίων Φυσικής και Πληροφορικής "εξοικονόμηση" περίπου 2.300 καθηγητών συνολικά, δηλαδή 2.300 λιγότεροι αναπληρωτές Φιλόλογοι, ΠΕ04, Μαθηματικοί (είναι σίγουρο σχεδόν ότι οι Πληροφορικοί θα καλύψουν κενά μαθηματικών) και Οικιακής Οικονομίας. Αυτά για τους αναπληρωτές των παραπάνω ειδικοτήτων, ενώ για τους μόνιμους των παραπάνω ειδικοτήτων μαζικές μετακινήσεις.

Είναι φανερό ότι οι αλλαγές στη σχολική εκπαίδευση από το 2011 και μετά βασικό στόχο είχαν και έχουν τις περικοπές προσωπικού. Σε κάθε περίπτωση τα θύματα των παρεμβάσεων τη νέα σχολική χρονιά θα είναι κυρίως χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που θα μείνουν στα "αζήτητα" αλλά και χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί που θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε περισσότερα σχολεία. Παρόλα αυτά, είναι επίσης φανερό ότι είναι αμφίβολο αν ο νέος αυτός "κόφτης" θα καταφέρει να καλύψει τα κενά των σχολείων. Ήδη επιχειρείται να «σφίξουν» οι μαθητές στα τμήματα, να «ελαστικοποιηθούν» ακόμη περισσότερο οι εκπαιδευτικοί, να «ξεχειλώσουν» οι αναθέσεις μαθημάτων. Γιατί, όπως επαναλαμβάνεται μονότονα "βρισκόμαστε σε κρίση" και "όλοι πρέπει να προσφέρουν τον οβολό τους" στην προσπάθεια να κρατηθεί γερά δεμένο στην κλίνη του μνημονιακού Προκρούστη και των περικοπών και των μηδενικών διορισμών το δημόσιο σχολείο.

Συνολικά «εξοικονομούνται» 2277 καθηγητές!!! Οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών στη γενική εκπαίδευση ήταν 4079. Δυνητικά μιλάμε για 55% μείωση των αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση την επόμενη χρονιά, μόνο από τις αλλαγές στα Γυμνάσια. Ταυτόχρονα σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται με τους συνάδελφους που διδάσκουν ως δεύτερη και τρίτη ανάθεση τα παραπάνω μαθήματα (π..χ. Βιολογία, Γεωγραφία) αλλά και σ΄ αυτούς που θα βγουν υπεράριθμοι και θα αναγκαστούν να γυρίζουν σε ακόμα περισσότερα σχολεία την επόμενη χρονιά για συμπλήρωση ωραρίου.

ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ
ΕΛΜΕ ΞΑΝΘΗΣ

1 σχόλιο:

  1. Κάποιο σχόλιο για τις φετινές μεταθέσεις? Το μόνο πρόβλημα το έχουν οι αναπληρωτές? Οι μόνιμοι που περιμένουν μεταθεση 10 χρόνια και βολοδέρνουν στο Αιγαίο είναι σε καλύτερη μοίρα? Θα νοιαστεί κανείς ποτέ γι'αυτούς και τις οικογένειες τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.