Με αφορμή
τη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο περί της αναδιάρθρωσης της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Συνήγορος του Πολίτη έθεσε υπόψη του Υπουργού
Παιδείας ορισμένες βασικές διαπιστώσεις και προτάσεις του, από την 10ετή
εμπειρία της λειτουργίας του ως Συνήγορος του Παιδιού, τις επισκέψεις σε
εκατοντάδες σχολεία και τις συζητήσεις του με εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Στην
επιστολή του ο Συνήγορος επισημαίνει:
-τη
σημασία της αποσύνδεσης του λυκείου από την εξεταστική διαδικασία για την
εισαγωγή στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση
-την
ανάγκη μιας ολοκληρωμένης παιδαγωγικής διαδικασίας που θα συνδέει το σχολείο με
την κοινωνία και θα κινητοποιεί τα ποικίλα ενδιαφέροντα των μαθητών
-την
ανάγκη της συστηματικής μελέτης του ρόλου των επαγγελματικών λυκείων ειδικά
μετά την κατάργηση πολλών δημοφιλών ειδικοτήτων.
Οι
προτάσεις του Συνηγόρου συνοψίζονται στα εξής:
-Πολύπλευρη
στήριξη των εκπαιδευτικών, επιμόρφωσή τους και λειτουργική σύνδεσή τους με τα
σχολεία όπου υπηρετούν.
-Ενίσχυση
του ρόλου του εκπαιδευτικού - υπεύθυνου τμήματος.
-Εμπλουτισμός
της εκπαιδευτικής διαδικασίας με διαδραστικά παιδαγωγικά εργαλεία.
-Συνδυασμός
της κάλυψης της εκπαιδευτικής ύλης με την παιδαγωγική ευελιξία και την προαγωγή
της συνεργατικής και βιωματικής μάθησης.
-Εξειδικευμένη
ενασχόληση με τους μαθητές που παραβιάζουν κανόνες της σχολικής ζωής, για την
κατανόηση των συμπεριφορών τους και των παραγόντων που τους επηρεάζουν.
-Παροχή
κινήτρων στα σχολεία για την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποβλέπουν στην
βελτίωση της ποιότητας της σχολικής ζωής και την καλλιέργεια του κοινωνικού
χαρακτήρα του σχολείου.
-Ενεργότερη
σύνδεση των σχολείων με τις τοπικές κοινωνίες.
-Έμφαση
στις ομαδικές ενδοσχολικές και (προαιρετικές) εξωσχολικές δραστηριότητες, που
διευκολύνουν την επικοινωνία και αλληλοκατανόηση μεταξύ εκπαιδευτικών και
μαθητών, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών και καλλιεργούν το αίσθημα της
συμμετοχής τους.
-Ουσιαστική
και τακτική λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων και του σχολικού συμβουλίου και
υιοθέτηση και εφαρμογή σχολικών κανονισμών σε κάθε σχολείο με την ενεργή
συνδρομή των μαθητών.
-Καθιέρωση
των ερευνητικών εργασιών (projects), η εμπειρία των οποίων αξιολογήθηκε από τους
ίδιους τους μαθητές λυκείου ως ιδιαίτερα θετική.
Από το http://www.0-18.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.