Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ για την ενίσχυση της Δημόσιας και Μειονοτικής Εκπαίδευσης

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΑΝΘΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΠΑΘ
ΕΛΜΕ ΞΑΝΘΗΣ
ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
Τρίτη 31 Μαρτίου 2015
 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΞΑΝΘΗΣ, 7,μ.μ.

Ανάγκη άμεσων μέτρων για την ενίσχυση
της Δημόσιας και Μειονοτικής Εκπαίδευσης

Μαζικοί Διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών

Αγωνιζόμαστε-Συμμετέχουμε

Η Δημόσια και Μειονοτική εκπαίδευση αντιμετωπίζει σήμερα μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Η σημερινή δραματική εικόνα των σχολείων μας είναι αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και πολιτικών που ξεκίνησαν από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και κορυφώθηκαν τα τελευταία 5 χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης και των μνημονιακών  αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.
Το πολυδιαφημιζόμενο «Νέο σχολείο» που οικοδομήθηκε τα τελευταία χρόνια κάτω από τη μέγγενη της καπιταλιστικής κρίσης και των μνημονίων έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό τα συγχωνευμένα σχολεία, τα πληθωρικά τμήματα, την υπολειτουργία των ολοήμερων σχολείων και της αντισταθμιστικής αγωγής, το κλείσιμο  τμημάτων ένταξης και τη σαλαμοποίηση της παράλληλης στήριξης, τις τεράστιες περικοπές στη χρηματοδότηση και κυρίως τις μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό! 


Το «νέο» σχολείο της αγοράς, εκτός των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών που εργάζονται με χαμηλούς μισθούς και με εργασιακά δικαιώματα που  αμφισβήτησε έντονα και έπληξε η μνημονιακή πολιτική της προηγούμενης περιόδου,  έχει επίσης χιλιάδες εκπαιδευτικούς ελαστικά εργαζόμενους, να γυρνούν από σχολείο σε σχολείο σε όλη την Ελλάδα για 400 και 700 ευρώ, να απολύονται κάθε Ιούνιο και να προσλαμβάνονται όποτε λάχει!...

Τα τελευταία  χρόνια  συνολικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνταξιοδοτήθηκαν 32.000 εκπαιδευτικοί  και διορίστηκαν μόλις 1.800. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με 3.000 κενά.

Αποτέλεσμα είναι να έχει δημιουργηθεί μια εκρηκτική κατάσταση στον χώρο της Δημόσιας και Μειονοτικής εκπαίδευσης με την υποστελέχωση των σχολείων, τα κλεισίματα και τις συγχωνεύσεις, το πέταγμα των προνήπιων έξω από την προσχολική εκπαίδευση, την επικίνδυνη υποβάθμιση της ειδικής αγωγής.

Οι εκπαιδευτικοί που δίνουμε  καθημερινό αγώνα να κρατήσουμε όρθιο το Δημόσιο και Μειονοτικό σχολείο για όλα τα παιδιά, αφού νικήσαμε το κλίμα φόβου, απειλών και εκβιασμών που επιχειρήθηκε να επιβληθεί μέσω της εφαρμογής της  αξιολόγησης, στηριζόμενοι στις συλλογικές μας αποφάσεις και  στο συλλογικό μας αγώνα, θα εντείνουμε την προσεχή περίοδο τους αγώνες, για ενιαία δημόσια και δωρεάν 12χρονη εκπαίδευση.

Για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά, αμβλύνοντας τις κοινωνικές ανισότητες
Ένα σχολείο όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δουλεύουν συλλογικά σε πνεύμα ελευθερίας και δημοκρατίας
Ένα σχολείο, όπου ο εκπαιδευτικός θα εργάζεται γνωρίζοντας ότι το δικαίωμά του στην εργασία είναι εξασφαλισμένο.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει το Δημόσιο και Μειονοτικό σχολείο καλύτερο και ποιοτικότερο είναι να ενισχυθεί από την πολιτεία με ικανή χρηματοδότηση, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και κατάλληλες υποδομές. Αυτά είναι τα σημαντικά ζητήματα που πρέπει να προτάξει σήμερα η κυβέρνηση στην ατζέντα της, αν θέλει ειλικρινά να υλοποιήσει μια διαφορετική εκπαιδευτική πολιτική και να οικοδομήσει ένα καλύτερο, Δημόσιο και Μειονοτικό σχολείο.

Αποτελεί πεποίθησή μας ότι η νέα κυβέρνηση, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καιρών, πρέπει να έχει ως αδιαπραγμάτευτη πυξίδα την ικανοποίηση των αναγκών της εργαζόμενης πλειοψηφίας, ιδιαίτερα στους ευαίσθητους τομείς της δημόσιας υγείας και της παιδείας, και όχι τις απαιτήσεις των δανειστών – τοκογλύφων.  Δεν μπορεί οι κοινωνικές ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων να εξακολουθήσουν να πνίγονται από τη μέγγενη των μνημονιακών δεσμεύσεων και τους εκβιασμούς της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ. 

Συνεχίζουμε αταλάντευτα τους αγώνες μας για ενιαίο 12χρονο, Δημόσιο και Μειονοτικό δωρεάν σχολείο και απαιτούμε:
·ΑΜΕΣΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ  ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
·ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ
·ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ , ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
·ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.  Υπάρχουν εκπαιδευτικοί –ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή και Μουσουλμάνοι στα Μειονοτικά Σχολεία - που εργάζονται ως αναπληρωτές συνεχόμενα για πάνω από 7 ή και 10 χρόνια, αναπληρώνοντας ουσιαστικά τους εαυτούς τους έχοντας μετατραπεί σε  αιώνιους αναπληρωτές….
·ΝΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΙ ΠΑΛΑΙΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΑΣΕΠ.
·ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν.3848/2010 ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΑΠΟ 30/6/2010
·ΠΛΗΡΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΚΕΝΟ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΡΩΙΝΑ, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΟΛΟΗΜΕΡΑ, ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ-ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΔΔΥ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟ ΣΩΠΙΚΟ
·ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ 2ΕΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΟΥ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
·ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ
·Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ
·ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΣΗΜΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΕ ΜΕΡΕΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ
·ΣΥΝΗΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ  ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
·Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ 1,2  ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΙ ΜΗΝΕΣ
·ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΠΥΣΠΕ ΚΑΙ ΠΥΣΔΕ
·ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
·ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟΥ ΠΕΡΙΧΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

3 σχόλια:

  1. σήμερα στο 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης, εχει ομιλία-ενημέρωση για τον εκφοβισμό, τη βια στα σχολεία, σε συνέχεια της χθεσινής εκδήλωσης στην αίθουσα καπναποθηκών...
    Αυτό θα έπρεπε να προωθείτε ως ΔΣ, για να παρευρεθεί σύσσωμο όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι το τάισμα των περιστεριών από 10 άτομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σήμερα στη Συρία: http://news.in.gr/world/article/?aid=1231396759
      Μια που μίλησες για εκφοβισμό.

      Διαγραφή
  2. 1.Να υποθέσω ότι δεν είστε αναπλωτής/τρια από τα λεγόμενά σας που εναρμονίζονται με την επικρατούσα ηθική, ό,τι δε με καίει δεν με αφορά.
    2. Η ΕΛΜΕ δε θα είχε κανέναν ενδοιασμό να προωθήσει την εκδήλωση, εάν της είχε γνωστοποιηθεί από τους διοργανωτές ή είχε προσκληθεί.
    3. Η ΕΛΜΕ έχει συνδιοργανώσει αρκετές εκδηλώσεις εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. Στην τελευταία, μετρήσαμε δύο (2) συναδέλφους εκτός από το διοικητικό.
    4. Και το σχόλιό μου για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό που τα τελευταία χρόνια επιβλήθηκε ως θεματολογία σε κάθε εκπαιδευτικό που θέλει να σέβεται τον εαυτό του και εντέλει ως παθολογία στη σχολική ζωή: Ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να ειδωθεί και ως μια προσπάθεια του συστήματος να στραφεί το ενδιαφέρον στην ατομική μαθητική συμπεριφορά, να την ψυχολογικοποιήσει, αν όχι και να την ενοχοποιήσει. Με αυτόν τον τρόπο αποπροσανατολιζόμαστε από τα πραγματικά ερωτήματα και παθογένειες που αφορούν το ίδιο το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
    Δεν υποτιμώ καμία εκδήλωση και σεμινάριο επί του θέματος. Όλοι ψάχνουμε στηρίγματα στη δουλειά μας και απαντήσεις. Για όσους/ες ψάχνουν πραγματικά συνιστώ την 18η εκπομπή της ΕΡΤΟΠΕΝ, Παιδεία σε κρίση, για το bulling. Μια άλλη οπτική από τον Κ. Μπαϊρακτάρη που αξίζει να τη γνωρίσετε.https://www.youtube.com/watch?v=rD8hPCjKfW0

    ΑπάντησηΔιαγραφή