Οι παρακάτω αποφάσεις της ΓΣ θα είναι η εισήγηση της ΕΛΜΕ Ξάνθης στη ΓΣ των προέδρων. Ο πρόεδρος εξουσιοδοτήθηκε από τη συνέλευση να ψηφίσει, στην τελευταία ψηφοφορία, την πλησιέστερη προς τη δική μας πρόταση ώστε να υπάρξει απόφαση/διεκδικητικό πλαίσιο από τη συνέλευση των προέδρων.
-----------------
Ο
εκπαιδευτικός κόσμος δέχθηκε με ανακούφιση και ελπίδα τις νέες πολιτικές
εξελίξεις οι οποίες καλλιέργησαν κλίμα προσδοκιών. Οι εκπαιδευτικοί βλέπουν τις
δυνατότητες για μια άλλη πορεία της χώρας, με αναχώματα στις πολιτικές
λιτότητας και καταπάτησης βασικών εργασιακών δικαιωμάτων.
Το
Υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται, μέσα σε ενάμισι μήνα, να φέρει για ψήφιση στη
Βουλή νομοσχέδιο που θα αντιμετωπίζει, στη βάση των θέσεων του κλάδου, τα τρία
μεγάλα ζητήματα που απασχόλησαν την ΟΛΜΕ τα τελευταία δύο χρόνια και που ήταν
αιχμές όλων των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, δηλαδή, την άμεση επανατοποθέτηση
των σε διαθεσιμότητα συναδέλφων στα σχολεία, με επανασύσταση των τομέων του
ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν, την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και το πάγωμα της
αξιολόγησης, με κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που την θεμελίωνε.
Επιλέον, δεσμεύτηκε ότι θα λάβει υπόψη τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για τις αλλαγές
που θα γίνουν στη διοίκηση το επόμενο διάστημα και για τη δημιουργία πλαισίου
αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με στόχο τη βελτίωσή του ενώ ανακοίνωσε
κατάργηση των αντιδραστικών διατάξεων στο πειθαρχικό δίκαιο για τους
εκπαιδευτικούς.
Ωστόσο,
καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση δεν θα υλοποιηθεί χωρίς την αύξηση του ποσοστού
του ΑΕΠ για την Παιδεία, ενώ αναγκαία
κρίνεται η άμεση/ έκτακτη οικονομική ενίσχυση των σχολείων για την ουσιαστική κάλυψη
των λειτουργικών δαπανών, τη σίτιση, ασφάλιση και υγεία των μαθητών/τριών μας.
Σε
όλα τα αιτήματα που έχουν οικονομική βάση, η απάντηση του Υπουργείου για το
άμεσο μέλλον ήταν αρνητική. Είναι προφανές, όμως, ότι οι βασικές οικονομικές διεκδικήσεις
του κλάδου: αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5%, άμεσο ξεπάγωμα μισθών
μέσω της επανακατάταξης σε βαθμούς, ενίσχυση των νεοδιόριστων, νέο μισθολόγιο, ωράριο ήταν και παραμένουν
βασικοί στόχοι για το συνδικαλιστικό κίνημα.
Ιδιαίτερα,
λόγω των οξυμένων κοινωνικο-οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι
νεότεροι/ες συνάδελφοι/ισσες, θα πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη μισθολογικής
αναβάθμισής τους καθώς και της αύξησης του αριθμού των μεταθέσεων.
Στο
ζήτημα των προσλήψεων νέων μόνιμων συναδέλφων δεν προσδιορίστηκε αριθμός –
μίλησε για χιλιάδες – ενώ εξήγγειλε νέο σύστημα διορισμών με συνυπολογισμό
χρόνου και προϋπηρεσίας, τυπικών προσόντων και κοινωνικών κριτηρίων που θα
προκύψουν μέσα από διάλογο. Παραμένει ζητούμενο η κάλυψη όλων των κενών των σχολείων με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Είναι
προφανές ότι το ζητούμενο συνεχίζει να είναι το πώς θα δημιουργηθούν οι
προϋποθέσεις για την ολοκληρωτική και πλήρη ανατροπή των πολιτικών της
λιτότητας που επιβλήθηκαν. Οι αγώνες των εργαζομένων, με βάση τις άμεσες
ανάγκες και τους στόχους πάλης που διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια, μπορούν
αλλάζοντας τους συσχετισμούς, να συμβάλουν στη δημιουργία μιας νέας,
απρόβλεπτης δυναμικής, ανατροπών και ρήξεων, επιβάλλοντας την εφαρμογή
προοδευτικών πολιτικών προς όφελος του λαού.
Εντούτοις:
1.
Διαπιστώνουμε μια καθυστέρηση στην εφαρμογή των εξαγγελιών που
θα συντελούσαν στη διαμόρφωση αλλαγής κλίματος και φιλοσοφίας στη δημοσιά
εκπαίδευση. Έγγραφη απόφαση κατάργησης
της ΑΕΕ και της αξιολόγησης (γιατί δεν κατέβηκε η πλατφόρμα της ΑΕΕ;)
2. Ερωτηματικά γεννώνται από
την παράταση ενός έτους της θητείας των διευθυντών. Επιθυμία του εκπαιδευτικού
κόσμου η επίσπευση των διαδικασιών για τις νέες κρίσεις που θα πρέπει να
ολοκληρωθούν μέχρι το Σεπτέμβρη.
3. Θεωρούμε πλεονασμό την επισήμανση
στην προκήρυξη για περιφερειακούς και προϊσταμένους ότι μπορούν να υποβάλλουν
αίτηση και όσοι/ες κατέχουν τώρα ανάλογη θέση. Ο κλάδος έδωσε αγώνες, το
προηγούμενο μόλις διάστημα, ενάντια στις πολιτικές που μας έπληξαν και σε
όσους/ες τις υπηρέτησαν, κάποιοι με ζήλο.
4. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο
πρέπει να δώσει ένα χρονοδιάγραμμα για τα μισθολογικά μας αιτήματα και την
επαναφορά του ωραρίου.
5. Αναρωτιόμαστε πώς θα
διασφαλιστεί η προωθούμενη εκπαιδευτική πολιτική από τις αντιδραστικές και
νεοφιλελεύθερες στοχεύσεις του ΟΟΑΣΑ. Επίσης, ποιος ο λόγος συμμετοχής της
χώρας μας στους διαγωνισμούς Pisa;
Τα
αιτήματά που θεωρούμε ότι πρέπει να αποτελέσουν το άμεσο πλαίσιο διεκδικήσεων
της Ομοσπονδίας όπως προκύπτουν και από τη συζήτηση της τελευταίας γενικής μας
συνέλευση είναι:.
1.Άμεση
νομοθετική ρύθμιση της επανατοποθέτησης των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα και της
επανασύστασης των τομέων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν, σύμφωνα με τις θέσεις της
ΟΛΜΕ.
2.Κατάργηση του νομοθετικού πλέγματος της αξιολόγησης – χειραγώγησης
εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης –
αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης των σχολείων.
3.Κατάργηση του νόμου για το
νέο Λύκειο (4186/13), ως πρώτο βήμα στην πορεία για τη 12χρονη υποχρεωτική
εκπαίδευση. Άμεσα ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ.
4.Κατάργηση των αντιδραστικών
διατάξεων του πειθαρχικού δικαίου. Άμεσο σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.
5.Παιδαγωγική ελευθερία και
δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων βασικό όργανο διοίκησης.
Κατάργηση του καθηκοντολογίου. Άμεση
αλλαγή του θεσμικού πλαισίου (ν. 3848/10) για τα στελέχη της εκπαίδευσης.
6. Επανακαθορισμός των
αναθέσεων.
7.Επαναφορά των περιοχών
μετάθεσης.
8.Αλλαγή στη σύνθεση των
Υπηρεσιακών Συμβουλίων με 3 αιρετούς. (3/5)
9.Άμεση κάλυψη των κενών που
υπάρχουν τώρα.
10.Μείωση του αριθμού των
μαθητών ώστε σταδιακά να φτάσουμε τους 20 μαθητές ανά τμήμα.
11.Διασφάλιση και ισότητα των
εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Κατάργηση των μορφών ελαστικής
εργασίας. Συνυπολογισμός της προϋπηρεσίας των ετών ’10-’11 & ’11-’12.
Αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τους αναπληρωτές με έμφαση στις άδειες. Οι
τοποθετήσεις να γίνονται από το ΠΥΣΔΕ.
12.Ολοκλήρωση διορισμών,
τοποθετήσεων έως τα μέσα Αυγούστου, το αργότερο, ώστε να ξεκινούν τα σχολεία χωρίς
προβλήματα και ελλείψεις.
13.Συνυπηρέτηση για μόνιμους
και αναπληρωτές.
14.Καθιέρωση ετήσιας
επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους
καθήκοντα.
15.Επαναφορά του ωραρίου στο
προηγούμενο καθεστώς.
16.Ανάγκη για χιλιάδες
μόνιμων διορισμών τη νέα χρονιά.
17.Ουσιαστικές αυξήσεις στους
μισθούς των εκπαιδευτικών. (Άμεσο ξεπάγωμα βαθμών, ενίσχυση νεοδιόριστων,
επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, νέο μισθολόγιο με ακώλυτη
βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και δυνατότητα υπογραφής συλλογικής
σύμβασης).
18.Καμία μείωση των συντάξεων
κύριων, επικουρικών και εφάπαξ. Σταδιακή αναπλήρωση των απωλειών. Πλήρη σύνταξη
στα 30 χρόνια υπηρεσίας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ:
· Συγκεντρώσεις –
συλλαλητήρια μαζί με την ΑΔΕΔΥ για διεκδίκηση άμεσων αιτημάτων (εργασιακών – μισθολογικών – ασφαλιστικών).
· Κινητοποίηση των
διαθέσιμων (συνεργασία συντονιστικών, ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ) για άμεση επανατοποθέτηση των εκπαιδευτικών και
επανασύσταση τομέων και ειδικοτήτων.
· Πίεση κατά περιοχή και
συνολικά για κάλυψη των κενών στα σχολεία.
· Παρεμβάσεις για
αντιμετώπιση αυταρχισμού διευθυντών και σταμάτημα διώξεων.
· Με πρωτοβουλίες των ΕΛΜΕ μαζί με τους φορείς της εκπαιδευτικής
κοινότητας παρεμβαίνουμε στα σχολεία για ζητήματα δημοκρατίας, διοίκησης,
λύκειο, πρόσβαση σε τριτοβάθμια.
· Ετοιμότητα με εξουσιοδότηση για αγωνιστική - απεργιακή
κινητοποίηση, αν υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις στην υλοποίηση των θεσμικών μας διεκδικήσεων.
Για να
γίνουν οι πολιτικές της λιτότητας και
των περικοπών οριστικό παρελθόν.
Για το σχολείο των αναγκών
και των οραμάτων μας, ένα σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά, όλους τους
εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση.
Ως
υστερόγραφο, επιμένουμε στην κοινοποίηση των πρακτικών των συνεδριάσεων του Δ.Σ της ΟΛΜΕ, καθώς θεωρούμε ότι και η μη
συμφωνία σε κοινό κείμενο εισήγησης, απαξιώνει το ρόλο του κεντρικού μας
συνδικαλιστικού οργάνου, αφήνοντας αιχμές για μικροπολιτικά παιχνίδια σε βάρος
του κλάδου.
----------
Από τη ΓΣ επίσης αποφασίστηκε η συμμετοχή της ΕΛΜΕ στην αντιφασιστική πορεία της Θεσσαλονίκης το Σάββατο 21/2/2015 και εγκρίθηκαν τα ψηφίσματα:
Ψήφισμα της ΕΛΜΕ Ξάνθης με την ευκαιρία της κατάργησης της αξιολόγησης.
Ψήφισμα συμπαράστασης στους/στις φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Ξάνθης σχετικό με προβλήματα με τα κτίρια της σχολής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.