Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Απολογισμός απερχόμενου ΔΣ

ΕΛΜΕ ΞΑΝΘΗΣ
Απολογισμός Πεπραγμένων
Περίοδος 2013-14
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ λειτούργησε σε κλίμα άριστης συνεργασίας και σεβασμού στη διαφορετική άποψη.
Κύριο μέλημα και αυτού του ΔΣ ήταν η όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση του κλάδου με συχνές επισκέψεις στα σχολεία, προσπάθεια να διατηρείται η ιστοσελίδα επικαιροποιημένη και η ενημέρωση σχετικά με τα δρώμενα της ΕΛΜΕ μέσω sms με σκοπό τη δυνατόν μαζικότερη συμμετοχή των συναδέλφων/ισσών στις δράσεις και τις αποφάσεις. Έγινε κάθε προσπάθεια, με Γενικές Συνελεύσεις, με ενημερώσεις και διαφόρων τύπων εκδηλώσεις για την ενεργοποίηση του κλάδου η ανταπόκριση όμως του κλάδου δεν ήταν, στις περισσότερες περιπτώσεις, η αναμενόμενη. Στις ΓΣ η συμμετοχή ήταν μικρότερη από τις περσινές αλλά με πολύ παραγωγικές συζητήσεις. Αντίθετα από αυτή την απογοητευτική εικόνα, η επικοινωνία με τους/τις συναδέλφους/ισσες κατά τις επισκέψεις στα σχολεία ήταν εξαιρετική, η συμμετοχή στις συζητήσεις πέρα από το αναμενώμενο και η διάρκεια των επισκέψεων μεγάλη.
Οι σκέψεις και οι προτάσεις που προέκυψαν από τις ΓΣ αλλά και από τις επισκέψεις στα σχολεία μεταφέρθηκαν στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και στις Συνελεύσεις των Προέδρων των ΕΛΜΕ και καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια να υιοθετηθούν.
1. Διαθεσιμότητες
Κρατήσαμε ψηλά το θέμα των διαθεσιμοτήτων/απολύσεων προσπαθώντας να μη φύγει ούτε στιγμή από τη συλλογική σκέψη τόσο των συναδέλφων/ισσών όσο και των υπόλοιπων πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από την αναφορά ως πρώτο θέμα σε όλα τα ενημερωτικά φυλλάδια της ΕΛΜΕ, απαιτήσαμε και πετύχαμε την παρουσία και την παρέμβαση εκπροσώπων των σε διαθεσιμότητα συναδέλφων/ισσών κατά την επίσκεψη του υπουργού Παιδείας και του γραμματέα του υπουργείου. Συμμετείχαμε επίσης στο «Καραβάνι ζωής, ρήξης και ανατροπής» (13/2) που οργάνωσαν οι σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί και οι φύλακες σχολείων.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ πιστεύει ακράδαντα ότι όσο υπάρχει έστω και ένας/μια συνάδελφος/ισσα σε διαθεσιμότητα η επιστροφή τους στα σχολεία πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα του κλάδου.

2. Γενικές Συνδικαλιστικές Δράσεις
h Θεωρούμε ότι δείξαμε άμεσα και γρήγορα αντανακλαστικά στην προάσπιση των δικαιωμάτων του κλάδου και των συναδέλφων/ισσών όπως για παράδειγμα πρόσφατα στην ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών ή στην κατάργηση της 2ης ειδικότητας. Συναντηθήκαμε άμεσα με τους/τις συναδέλφους/ισσες των μειονοτικών σχολείων μετά τη δημοσιοποίηση της τροπολογίας για τη μειονοτική εκπαίδευση. Συμπαρασταθήκαμε σε κάθε συνάδελφο/ισσα ή σχολείο που ζήτησε τη βοήθεια της ΕΛΜΕ.
h Ζητήσαμε δικηγορική συνδρομή σε κάθε περίπτωση αμφιβολιών ή αντικρουόμενων νόμων και διατάξεων. Παραδείγματα οι προσφυγές σε δικηγόρους στο θέμα της νομιμότητας της μη συμμετοχής στην ΑΕΕ και πρόσφατα περιμένουμε τη γνωμοδότηση σχετικά με την αναπλήρωση ωρών.
h Έγινε, όσο ήταν δυνατόν, συντονισμός με τα ΔΣ της περιφέρειας Αν. Μακεδονίας-Θράκης.
h Συμμετείχαμε σε όλες τις συνελεύσεις πρωτοβάθμιων σωματίων που οργανώθηκαν από το τοπικό τμήμα της ΑΔΕΔΥ
h Εκδόθηκαν ψηφίσματα και δελτία τύπου σε κάθε προσπάθεια περιορισμού των συνδικαλιστικών ελευθεριών καταγγελίες ακραίων συμπεριφορών.

3. Αξιολόγηση
Σε όλη τη διάρκεια της θητείας προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε τους/τις συναδέλφους/ισσες στον αγώνα κατά της αξιολόγησης όπως την προτείνει η κυβέρνηση. Στα πλαίσια αυτά:
h Επισκεφτήκαμε πολλές φορές τα σχολεία και είχαμε πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις οι οποίες όμως δεν είχαν το αναμενόμενο αποτέλεσμα
h Οργανώσαμε ενημερωτική συνάντηση-συζήτηση με αφορμή την εγκύκλιο για την υποχρεωτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας (19/12/2013)
h Συναντηθήκαμε πολλές φορές με τους/τις διευθυντές/τριες των σχολείων για να συζητήσουμε το θέμα της αξιολόγησης και της αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκύπτουν από αυτή.
h Οργανώθηκαν συγκεντρώσεις/συλλαλητήρια για την αναστολή των ενημερώσεων για την αξιολόγηση.

4. Ενημέρωση των πολιτών
h Στη διάρκεια της θητείας του απερχόμενου ΔΣ συντάχθηκαν και μοιράστηκαν στους πολίτες της Ξάνθης σειρά ενημερωτικών επιστολών στις οποίες περιγράφηκε και εξηγήθηκε η κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία και τον εκπαιδευτικό κλάδο. Θεωρούμε ότι μαζί με άλλες δράσεις έπαιξαν και αυτές το ρόλο τους στη μεταστροφή της εικόνας των εκπαιδευτικών στους πολίτες. Έγινε σειρά ενημερωτικών συναντήσεων με τους γονείς και μαθητές/τριες. Συγκεκριμένα
h Επίσης χρησιμοποιήθηκαν αρκετά τα τοπικά ΜΜΕ τόσο με δελτία τύπου όσο και με συνεντεύξεις.
h Οργανώσαμε εκδηλώσεις και συζητήσεις με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών για τα αιτήματα του κλάδου και ενημέρωσης των γονέων για το νέο λύκειο.

5. Συμμετοχή στα κοινωνικά κινήματα
Σταθήκαμε αλληλέγγυοι στα κοινωνικά κινήματα που στηρίζουν το δικαίωμα στη ζωή και την ελευθερία. Στα πλαίσια αυτά:
hΣυνδιοργανώσαμε στις 14/12/2013 τη μεγάλη αντιφασιστική αντιρατσιστική πορεία προς το κέντρο κράτησης μεταναστών με κεντρικό σύνθημα «Κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος»
hΣυνδιοργανώσαμε την πορεία συμμετοχής στον Παγκόσμιο Αντιφασιστικό Ξεσηκωμό το Σάββατο 22 Μάρτη και οργανώσαμε τη θεατρική παράσταση «το αγόρι με τη βαλίτσα»
hΣτις 11 Ιούνη οργανώσαμε εκδήλωση και συναυλία για το κλείσιμο της ΕΡΤ
hΠροβολή Πέμπτης αφιερωμένη στην Παλαιστίνη και συλλογή φαρμακευτικού υλικού το καλοκαίρι
hΣυνδιοργανώσαμε στις 18/9 αντιφασιστική/αντιρατσιστική πορεία
hΟργανώσαμε το «Φεστιβάλ Κινημάτων» το οποίο προκάλεσε το ενδιαφέρον των ΜΜΕ πανελλαδικά και βρήκε ανταπόκριση στους πολίτες της Ξάνθης αλλά όχι στους/στις συναδέλφους/ισσες.
Γενικότερα συμμετείχαμε, ως ΕΛΜΕ, σε κάθε αντιφασιστική/αντιρατσιστική πορεία ή εκδήλωση που οργανώθηκε στη Ξάνθη και ενημερώσαμε τους/τις συναδέλφους/ισσες για σειρά άλλων ανάλογων γεγονότων και δράσεων που έγιναν στη πόλη μας. Εκδόθηκαν σειρά ψηφισμάτων για τα θέματα αυτά.

6. Ενημερωτικές εκδηλώσεις
h Οργανώσαμε μαζί με το διδασκαλικό Σύλλογο δύο επιστημονικές υποστηρικτικές εκδηλώσεις με θέμα την αξιολόγηση η πρώτη και την εργασιακή εξουθένωση η δεύτερη.
h Συνδιοργανώσαμε, μαζί με το Διδασκαλικό Σύλλογο και τις συνδικαλιστικές ενώσεις των γιατρών της Ξάνθης, συζητήσεις και δράσεις σχετικές με την έλλειψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και για τη στήριξη του νοσοκομείου της Ξάνθης.
h  Οργανώθηκε επίσης συνδιάσκεψη-συζήτηση σχετικά με τα νέα δεδομένα στο χώρο της υγείας και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
h Μετά από πρόταση της Ένωσης Θεολόγων Ξάνθης συνδιοργανώθηκε εκδήλωση με θέμα «Σχολείο για τον άνθρωπο και την κοινωνία» 5/2/2014

7. 10ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ
Συμμετείχαμε στο 10ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ με αντιπροσωπία από συναδέλφους των ΕΠΑΛ με κύριο μέλημα τη στήρηξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Στην αντιπροσωπία συμπεριλαμβανόταν συνάδελφος που βρέθηκε σε διαθεσιμότητα και τοποθετήθηκε σε διοικητική θέση. Στα πλαίσια της συμμετοχής στο συνέδριο οργανώθηκε μετασυνεδριακός διάλογος με εισηγητές, εκτός από τους συναδέλφους που συμμετείχαν τον Θέμη Κοτσιφάκη, πρόεδρο της ΟΛΜΕ και τον Δημήτρη Πεππέ μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ και πρώην πρόεδρο της ΟΛΜΕ.

8. Πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις
h Από το καλοκαίρι ξεκινήσαμε τις προβολές της Πέμπτης, αρχικά ως μέρα συνάντησης μέσα στο καλοκαίρι, αλλά και ως πρόταση πολιτισμού της ΕΛΜΕ. Οι προβολές συνεχίζονται από την ομάδα πολιτισμού της ΕΛΜΕ η οποία είναι ανοιχτή και καλούμε όλους και όλες να συμμετέχουν.
h Ενισχύσαμε με πολλούς τρόπους και οικονομικά το Χατζηδάκειο Μουσικό Φεστιβάλ που διοργάνωσε το Μουσικό σχολείο
h Οργανώσαμε με πρωτοβουλία του μέλους του ΔΣ Α. Ιωαννίδη, ομάδες άθλησης.
h Η ΕΛΜΕ Ξάνθης συμμετέχει στην «Εταιρία Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας» και συνδιοργάνωσε σειρά εκδηλώσεων μαζί τους.

Συμπερασματικά
Μια περίοδος έντονης δράσης όπως ήταν η περίοδος γύρω από τις απεργίες του περσινού Σεπτέμβρη ακολουθήθηκε από ένα χρόνο έντονου σκεπτικισμού, αποθάρρυνσης αλλά και φόβου.
Στη διάρκεια της θητείας του απερχόμενου ΔΣ η πολιτική και η οικονομική κατάσταση της χώρας έριξε βαριά σκιά στην παιδεία. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η κυβερνητική πολιτική έχει σκοπό τη διάλυση της δημόσιας παιδείας και τη δημιουργία αμόρφωτων, μισοκαταρτισμένων και διαχειρίσιμων πολιτών. Η κυβερνητική πολιτική απαξιώνει τους/τις εκπαιδευτικούς και με την αξιολόγηση γίνεται προσπάθεια χειραγώγησης και εξευτελισμού των εκπαιδευτικών. Το κλίμα στα σχολεία συνεχώς επιδεινώνεται ενώ ο άκρατος ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία πριμοδοτούνται από κάθε νέα διάταξη ή εγκύκλιο του ΥΠ. 

Δουλέψαμε για μια ΕΛΜΕ ανοιχτή στην κοινωνία και τις προκλήσεις, προσπαθήσαμε και πιστεύουμε ότι πετύχαμε να παρουσιάσουμε μια ΕΛΜΕ πολιτικοποιημένη αλλά όχι κομματικοποιημένη. Θεωρούμε ότι κάναμε κάθε προσπάθεια να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και των προσδοκιών του κλάδου και ελπίζουμε να κερδίσαμε το σεβασμό του κλάδου γι’ αυτό. Σε καμία όμως περίπτωση κανείς και καμιά από εμάς δεν έδρασε με σκοπό την προώθηση δικών του σκοπών ή απόψεων.

Η νοοτροπία ανάθεσης είναι το μείζον πρόβλημα και του κλάδου μας. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι κανένας αγώνας και καμία διεκδίκηση δεν μπορούν να έχουν αποτέλεσμα χωρίς ένα μαζικό και δυνατό κίνημα να τα στηρίζει. Το επόμενο ΔΣ πρέπει να εστιάσει στην με κάθε τρόπο ενεργοποίηση του κλάδου. 

2 σχόλια:

  1. Η αλήθεια είναι πως οι δυο τελευταίες περίοδοι της ΕΛΜΕ, με τελευταία αυτή που περιγράφεται στον απολογισμό, ήταν οι πιο ενεργητικές - δραστήριες. Ίσως να ήταν πιο παραγωγικές αν συμμετείχαμε κι εμείς ως βάση περισσότερο στις συνελεύσεις και τις δράσεις.

    Ας ελπίσουμε να συνεχίσει και η νέα περίοδος, με το νέο Δ.Σ. να είναι το ίδιο παραγωγική κι ας προσπαθήσουμε κι εμείς να συμμετέχουμε περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για τους παραπάνω λόγους αυξήθηκαν οι ψηφοφόροι.
    Ας συνεχιστούν οι δράσεις με εντονότερο ρυθμό.
    Ας εμφανίζονται και οι εκπρόσωποι της κυβερνητικής παράταξης στις συνελεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή