Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Σχετικα με το <ευ ζην>

Με την εγκύκλιο 193728 /Γ4/1712-2014 το υπουργείο παιδείας επιβάλει και επεκτείνει την υλοποίηση του προγράμματος «Ευ ζην» στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο σύμφωνα με το υπουργείο «επιχειρεί να αξιολογήσει και να προτρέψει τα παιδιά στν άθληση και τη σωστή διατροφή». Το πρόγραμμα θα διενεργηθεί εις βάρος της ομαλής ροής του μαθήματος της Γυμναστικής. Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση εισάγει παρόμοιο πρόγραμμα, ιδιωτικού ενδιαφέροντος, στα σχολεία ενώ παράλληλα το μάθημα της Γυμναστικής συνεχώς υποβαθμίζεται και οι ώρες της γυμναστικής στα δημόσια σχολεία μειώνονται.
Στην σχετική με το πρόγραμμα «Ευ ζην» υπουργική απόφαση δεν αναφέρονται ποιος είναι ο στόχος και ποια είναι η ταυτότητα της έρευνας-προγράμματος, από ποιον γίνεται, ποιος γη χρηματοδοτεί, τι θα γίνει το πληροφοριακό υλικό και η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί, ποιος θα τη χρησιμοποιήσει και για ποιο σκοπό. Ακόμη, δεν διευκρινίζεται ο τρόπος προστασίας των προσωπικών δεδομένων αφού τα στοιχεία που συλλέγονται δεν είναι ανώνυμα δεδομένου ότι καταγράφεται ο αριθμός μητρώου των μαθητών/τριών, και αφορά εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά. Από πουθενά δεν διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που συλλέγονται δεν θα «διαρρεύσουν» σε ιδιωτικές εταιρίες.
Από την επιστημονική ομάδα που έχει την ευθύνη της έρευνας, σύμφωνα με την απόφαση, το μόνο όνομα που έχει ανακοινωθεί είναι το όνομα του υπεύθυνου καθηγητή ο οποίος είναι καθηγητής του Χαροκόπειου Πανεπιστήμιου και, ταυτόχρονα, επιστημονικός υπεύθυνος της εταιρείας “family fit - κέντρα ρύθμισης βάρους». Να θυμίσουμε ότι το Χαροκόπειο είχε και στο παρελθόν επιχειρήσει τη διεξαγωγή παρόμοιας έρευνας σε σχολεία της Αττικής, η οποία είχε καταγγελθεί από Συλλόγους Εκπ/κών ΠΕ, λόγω της άμεσης σχέσης και συνεργασίας του ιδρύματος και της έρευνας με την Coca-Cola.
Επιπλέον, είναι δυνατόν να διενεργείται έρευνα, και μάλιστα υποχρεωτικά, αγνώστου ουσιαστικά ταυτότητας, από το Δημόσιο Σχολείο και χρησιμοποιώντας το κύρος του δημόσιου σχολείου και το επιστημονικό εκπαιδευτικό του προσωπικό; Με ποια λογική όποιος θέλει να κάνει μια οποιαδήποτε έρευνα θα χρησιμοποιεί το δημόσιο σχολείο, υπονομεύοντας τη βασική του λειτουργία και υποβιβάζοντας το εκπαιδευτικό προσωπικό σε χειριστές/συλλέκτες στοιχείων αυξάνοντας παράλληλα το φόρτο εργασίας τους; Ακόμη, είναι δυνατόν να καλούνται τα σχολεία να καλύψουν το κόστος προμήθειας των υλικών για τις μετρήσεις ενώ η χρηματοδότηση των σχολείων έχει μειωθεί κατά 45% και .πολλά σχολεία δεν έχουν τα βασικά υλικά για να λειτουργήσουν;
Ακόμη, γιατί, ενώ για τη συμμετοχή σε σχολικούς αγώνες απαιτείται ιατρική βεβαίωση το κόστος της οποίας επιβαρύνει τους γονείς, για τη συμμετοχή σε αντίστοιχη καταπόνηση από το «παλίνδρομο τεστ» που απαιτείται από το πρόγραμμα, αρκεί μόνο η γονική συναίνεση; Μήπως, προκειμένου να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα, το υπουργείο δεν είναι ιδιαίτερα αυστηρό σχετικά με την υγεία των μαθητών/τριών;

3 σχόλια:

  1. Έχει κλονισθεί οποιαδήποτε έννοια εμπιστοσύνης προς όλες τις κατευθύνσεις.
    Οι συνέπειες θα είναι τραγικές.
    Εκτός αν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή