Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Τροπολογία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις» ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΘΡΑΚΗΣ

Παραθέτουμε ολόκληρη την τροπολογία που θα καταθέσει το υπουργείο παιδείας και αφορά τη Μειονοτική Εκπαίδευση όπως μας την έστειλε η Περιφερειακή Διοίκηση Εκπαίδευσης:
-------------------------------------------------------------
ΑΡΘΡΟ 1 ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

1. Στη παράγραφο 1 του άρθρου 2 του Ν.2986/2002 (Α’ 24), όπως αντικαταστάθηκε με τη παράγραφο 5 του άρθρου 16 του ν.3467/2006 (Α’ 128) προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: «Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης περιλαμβάνει, επιπλέον των ανωτέρω, το Γραφείο Μειονοτικής Εκπαίδευσης».

2. Στο τέλος της περίπτωσης β) της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν.2986/2002 προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: «Το Γραφείο Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης ασκεί το συντονισμό των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης, Ξάνθης και Έβρου για τα ειδικότερα ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης, ιδίως: βα) τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία των Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ββ) τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία των Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων, και βγ) τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση και διοικητική υποστήριξη για την διδασκαλία του Κορανίου από τους Ιεροδιδασκάλους Ισλαμικής Θρησκείας του άρθρου 53 του ν.4115/2013 (Α’ 24) στα δημόσια σχολεία της Θράκης.».
3. Στο εδάφιο γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν.2986/2002 μετά τη φράση: «των τμημάτων επιστημονικής-παιδαγωγικής καθοδήγησης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης» προστίθεται η φράση: «και του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης».
4. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 2 του Ν.2986/2002 μετά τη φράση: «των προϊσταμένων των τμημάτων των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης» προστίθεται η φράση: «και του προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης».
5. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν.2986/2002 προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: «Προϊστάμενος του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης τοποθετείται εν ενεργεία εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με βαθμό Α’ ή Β’. Υποψήφιοι μπορούν να είναι μόνο όσοι έχουν προϋπηρεσία σε μειονοτικά σχολεία της Θράκης τουλάχιστον 6 ετών. Η επιλογή γίνεται  σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης. Η θητεία του Προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης είναι τετραετής».

6. Στην υποπερίπτωση στστ) της περίπτωσης β) της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.4024/2011 (Α’ 226) προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής: «Προϊστάμενος του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, τριακόσια (300) ευρώ».
7. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μειονοτικής Εκπαίδευσης που ιδρύθηκε με την παράγραφο 12 του άρθρου 1 του ν.2341/1995 (Α’ 208) καταργείται με την δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
8. Οι αρμοδιότητες του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.) ασκούνται εφεξής από τα οικεία υπηρεσιακά συμβούλια Π.Υ.Σ.Π.Ε, Π.Υ.Σ.Δ.Ε., Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε, Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε., Κ.Υ.Σ.Π.Ε. και Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. του π.δ. 1/2003 (ΦΕΚ Α’ 1) αντίστοιχα.
9. Στο τέλος της υποπερίπτωσης αα) της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.4057/2012 (Α’ 54) προστίθεται η φράση: «και σχολικές μονάδες της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη» και στην περίπτωση β) της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.4057/2012 προστίθεται υποπερίπτωση δδ) ως εξής: «δδ) στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης».
10. Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 1 του π.δ.182/2004 (Α’ 161) προστίθεται περίπτωση ε) ως εξής: «ε) για το κάθε φύσης και σχέσης εργασίας διοικητικό προσωπικό της μειονοτικής εκπαίδευσης» και στο άρθρο 2 του π.δ.182/2004 προστίθεται περίπτωση 13) ως εξής: «13) Τα οικεία Π.Υ.ΣΔΙ.Π. ασκούν τις αρμοδιότητες των προαναφερομένων περιπτώσεων 1 έως 12 για το κάθε φύσης και σχέσης εργασίας διοικητικό προσωπικό της μειονοτικής εκπαίδευσης».
11. Προστίθεται τελευταίο εδάφιο στην περίπτωση γ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.3839/2010 (Α’ 51) ως εξής: «Ειδικά για τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου και στις περιπτώσεις που αυτά εξετάζουν θέματα εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών καθώς και οι αναπληρωτές αυτών προέρχονται από τους εκπαιδευτικούς του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την εκλογή τους εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των άρθρων 19 μέχρι και 31 και του άρθρου 47 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1)».
12. Προστίθεται τελευταίο εδάφιο στην περίπτωση γ’ της παραγράφου 3 του άρθρου 6 του ν.3839/2010 (Α’ 51) ως εξής: «Ειδικά για τα Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Ξάνθης και Ροδόπης και στις περιπτώσεις που αυτά εξετάζουν θέματα εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών καθώς και οι αναπληρωτές αυτών προέρχονται από τους εκπαιδευτικούς του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για την εκλογή τους εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των άρθρων 19 μέχρι και 31 και του άρθρου 47 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1)».
13. Προστίθεται τελευταίο εδάφιο στην περίπτωση δ’ του άρθρου 5 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1) ως εξής: «Ειδικά για το Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και στις περιπτώσεις που αυτό εξετάζει θέματα εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών καθώς και οι αναπληρωτές αυτών προέρχονται από τους εκπαιδευτικούς του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την εκλογή τους εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των άρθρων 19 μέχρι και 31 και του άρθρου 47 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1)».
14. Προστίθεται τελευταίο εδάφιο στην περίπτωση δ’ του άρθρου 6 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1) ως εξής: «Ειδικά για το Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και στις περιπτώσεις που αυτό εξετάζει θέματα εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών καθώς και οι αναπληρωτές αυτών προέρχονται από τους εκπαιδευτικούς του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για την εκλογή τους εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των άρθρων 19 μέχρι και 31 και του άρθρου 47 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1)».
15. Το Συντονιστικό Γραφείο Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ιδρύθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 14 του Ν.2640/1998 (Α’ 206), όπως τροποποιήθηκε με την  παράγραφο 8 και την παράγραφο 10 του άρθρου 9 του Ν.2817/2000 (Α’ 78) καταργείται με την δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

ΑΡΘΡΟ 2 ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

1. Στις θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως αυτές ορίζονται σύμφωνα με την περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Ν.694/1977 (Α’ 264), υπηρετούν αποκλειστικά μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Στις θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως αυτές ορίζονται σύμφωνα με την περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Ν.694/1977 (Α’ 264), δεν επιτρέπεται να υπηρετούν μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης.
2. Για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού και των λειτουργικών αναγκών του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης μπορεί να μετατίθενται ή να αποσπώνται εκπαιδευτικοί από άλλα μειονοτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης καθώς και από άλλα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών.
3. Για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού και των λειτουργικών αναγκών του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης μπορεί να μετατίθενται ή να αποσπώνται, αποκλειστικά, εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος από άλλα μειονοτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών.
4. Οι εκπαιδευτικοί του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων μετά την παρέλευση δεκαετίας από την πρώτη τοποθέτησή τους μετατίθενται υποχρεωτικά και τίθενται στη διάθεση του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. έχοντας προτεραιότητα στην τοποθέτηση σε σχολική μονάδα της επιλογής τους. Εκπαιδευτικοί που ήδη υπηρετούν ή θα υπηρετήσουν μέχρι και το σχολικό έτος 2017-2018 μετατίθενται υποχρεωτικά και τίθενται στη διάθεση του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. μετά την παρέλευση εικοσαετίας από την πρώτη τοποθέτησή τους έχοντας προτεραιότητα στην τοποθέτηση σε σχολική μονάδα της επιλογής τους. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το πεντηκοστό πέμπτο (55ο) έτος της ηλικίας τους δεν αποσπώνται και δεν μετατίθενται σε θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων.

ΑΡΘΡΟ 3 ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

1. α) Τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των Μειονοτικών Γυμνασίων – Λυκείων και των Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης και Ξάνθης περιέρχονται στην αρμοδιότητα των αντιστοίχων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης και Ξάνθης.
β) Τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης, Ξάνθης και Έβρου περιέρχονται στην αρμοδιότητα των αντιστοίχων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης, Ξάνθης και Έβρου.
2. Συστήνεται μία (1) θέση σχολικού συμβούλου μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας Ξάνθης, μία (1) θέση σχολικού συμβούλου μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των περιφερειακών ενοτήτων Ροδόπης και Έβρου και μία (1) θέση σχολικού συμβούλου του μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ως σχολικοί σύμβουλοι του μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί δέκα (10) τουλάχιστον έτη στο μειονοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιστοίχως. Κατά τα λοιπά, η επιλογή σχολικών συμβούλων μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διέπεται από τις διατάξεις που ισχύουν για την επιλογή σχολικών συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιστοίχως.
3. Συστήνεται μία (1) θέση σχολικού συμβούλου μουσουλμανικής θρησκείας για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των μαθημάτων μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης που υπηρετούν στα μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια, των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μουσουλμανικά θρησκευτικά μαθήματα στα μειονοτικά Γυμνάσια – Λύκεια και των Ιεροδιδασκάλων του άρθρου 53 του ν.4115/2013 που διδάσκουν στα δημόσια σχολεία. Σε θέση Σχολικού Συμβούλου Μουσουλμανικής Θρησκείας διορίζεται, ύστερα από εισήγηση του Εποπτικού Συμβουλίου Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Θράκης, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπαιδευτικός ο οποίος έχει ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί πέντε (5) τουλάχιστον έτη στα μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια σε μάθημα μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης.

ΑΡΘΡΟ 4 ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1. Στο άρθρο 8 του ν.2327/1995 (Α΄156) προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής: «Από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 ιδρύεται Διδασκαλείο Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π.) της Μειονοτικής Εκπαίδευσης στην  Αλεξανδρούπολη, που εντάσσεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Δικαίωμα φοίτησης σε αυτό έχουν αποκλειστικά μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης που είναι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης της ημεδαπής. Το Διδασκαλείο Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π.) απονέμει Δίπλωμα Μετεκπαίδευσης και έχει την ευθύνη για τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης. Με Προεδρικό Διάταγμα κατόπιν σχετικής εισήγησης της Συγκλήτου του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος και ιδίως η στελέχωση, το εκπαιδευτικό προσωπικό, η διάρκεια και το πρόγραμμα σπουδών το οποίο πρέπει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη γλώσσα διδασκαλίας των μαθημάτων του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων και τη μουσουλμανική θρησκεία, η δυνατότητα συνεργασίας με άλλα Διδασκαλεία και Τμήματα του ιδίου ή άλλων Πανεπιστημίων και ιδίως με το Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού των Παρευξείνιων Χωρών του Δ.Π.Θ. ώστε να εξυπηρετηθούν με τον βέλτιστο τρόπο οι προαναφερόμενες ανάγκες για τη γλώσσα διδασκαλίας των μαθημάτων του μειονοτικού προγράμματος και τη μουσουλμανική θρησκεία αλλά και της διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος, η οργάνωση και η διοίκησή του.».
2. Στη παράγραφο 3 του άρθρου 2 του Ν.3848/2010 (Α’ 71) προστίθεται  παράγραφος στ) ως εξής: «στ) με την κατοχή πτυχίου της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.)».

ΑΡΘΡΟ 5 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μετά το άρθρο 7 του ν.3848/2010 (Α’ 71), προστίθεται νέο άρθρο 7Α ως εξής:
«ΑΡΘΡΟ 7Α ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
1. Για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονται ή προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί από τους κατά περίπτωση ισχύοντες πίνακες της δημόσιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν.3848/2010 (Α΄ 71).
2. Συστήνεται Κλάδος ΠΕ 73 «Εκπαιδευτικοί Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης» αποκλειστικά για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού και των λειτουργικών αναγκών του μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Θράκης στον οποίο εγγράφονται: α) οι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.), β) οι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, που έχουν εισαχθεί από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 έως το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 και εφόσον κατά τη διάρκεια των σπουδών τους έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε επτά τουλάχιστον διδακτικά αντικείμενα-μαθήματα που εμπίπτουν στις ακόλουθες γνωστικές περιοχές «Τουρκική γλώσσα και η Διδακτική της», «Μειονοτική Εκπαίδευση» και «Θέματα πολυγλωσσίας και πολυπολιτισμικότητας» και γ) οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης που είναι μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας και διαθέτουν Δίπλωμα Μετεκπαίδευσης από το Διδασκαλείο Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π.) του Π.Τ.Δ.Ε του Δ.Π.Θ.
3. Για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού και των λειτουργικών αναγκών του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονται ή προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί από τους κατά περίπτωση ισχύοντες πίνακες επιτυχόντων του Κλάδου ΠΕ 73 κατόπιν διαγωνισμού που διενεργεί το Α.Σ.Ε.Π. σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν.3848/2010.
4. Στον διαγωνισμό για την πρόσληψη ή το διορισμό των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γίνονται δεκτοί όσοι έχουν δικαίωμα εγγραφής στον κλάδο ΠΕ 73. Ο υποψήφιος συμμετέχει στο διαγωνισμό για την πρόσληψη εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 70 και εξετάζεται επιπλέον σε θέματα που αφορούν στη γνώση της γλώσσας διδασκαλίας του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων και στη μουσουλμανική θρησκεία. Εάν κάποιος υποψήφιος διαθέτει τα τυπικά προσόντα ένταξης και στον κλάδο ΠΕ 70 κατατάσσεται ταυτοχρόνως και στους δύο (2) πίνακες επιτυχόντων. Εφόσον προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής από τον πίνακα του ενός κλάδου δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η αίτησή του στον πίνακα του άλλου κλάδου για το συγκεκριμένο διδακτικό έτος ενώ εάν διοριστεί σε θέση μόνιμου εκπαιδευτικού από τον πίνακα του ενός κλάδου διαγράφεται αυτόματα από τον πίνακα του άλλου κλάδου. Ο υποψήφιος έχει δικαίωμα να μην αποδεχθεί τον διορισμό ή την πρόσληψή του από τον πίνακα του ενός κλάδου, χωρίς συνέπειες ως προς την δυνατότητα πρόσληψης ή διορισμού του από τον πίνακα του άλλου κλάδου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) καθορίζεται η εξεταστέα ύλη, ο τρόπος και η διαδικασία βαθμολόγησης, η κλίμακα, η βαθμολογική βάση επιτυχίας και οι μονάδες βαθμολόγησης καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια που αφορά στην εξέταση των επιπλέον μαθημάτων του κλάδου ΠΕ 73. Ο βαθμός που έλαβαν στα ειδικά μαθήματα του κλάδου ΠΕ 73 προστίθεται στην βαθμολογία των μαθημάτων που έλαβαν στα μαθήματα του κλάδου ΠΕ 70 ώστε να διαμορφωθεί ο τελικός βαθμός του διαγωνιζομένου στον κλάδο ΠΕ 73. Κατ’ εξαίρεση και μόνο για την πρώτη εξαετία από την πρώτη διεξαγωγή του διαγωνισμού για τη σύνταξη του πίνακα επιτυχόντων του κλάδου ΠΕ 73 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να οριστεί βαθμολογική βάση μικρότερη από τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 του ν.3848/2010. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του ν.3848/2010.
5. Μέχρι τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού για τη σύνταξη του πίνακα επιτυχόντων για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού και των λειτουργικών αναγκών του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονται ή προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί από τον Ενιαίο Πίνακα Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων κατά τη σειρά κατάταξής τους σε αυτόν. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του Ι.Ε.Π. καθορίζονται τα κριτήρια κατάταξης του Ενιαίου Πίνακα Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων στον οποίο εγγράφονται όσοι έχουν δικαίωμα εγγραφής στον κλάδο ΠΕ 73.
6. Ο Ενιαίος Πίνακας Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων οριστικοποιείται τρεις μήνες πριν τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού για την πρόσληψη ή διορισμό εκπαιδευτικών στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων. Κατά την πρώτη τριετία μετά την διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού οι διορισμοί και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων πραγματοποιούνται σε ποσοστό 40% από τους εγγεγραμμένους στον Ενιαίο Πίνακα Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων και κατά τη σειρά εγγραφής τους σε αυτόν και σε ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 73 του Α.Σ.Ε.Π.

ΑΡΘΡΟ 6 ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

1. Ο τίτλος σπουδών της ΕΠΑΘ που κατέχουν οι εξομοιούμενοι απόφοιτοι της ΕΠΑΘ με τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 15 του ν.4283/2014 (Α’ 189) και υλοποιείται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Αλεξανδρούπολης, εξακολουθεί να ισχύει όσον αφορά το δικαίωμα διορισμού στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων σύμφωνα με την παρ.9 του άρθρου 3 του ν.695/1977.
2. Από την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης καταργούνται: α) η παράγραφος 9 του άρθρου 14 του Ν.2640/1998 (Α’ 206), β) η παράγραφος 8 και η παράγραφος 10 του άρθρου 9 του Ν.2817/2000 (Α’ 78), γ) το άρθρο 1 του Ν.2341/1995 (Α’ 208) και δ) το άρθρο 32 του π.δ. 1/2003 (Α’ 1).
3. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται «Συντονιστής Μειονοτικών Σχολείων», εφεξής θα νοείται ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.
4. Κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας πλήρωσης της θέσης Προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και μέχρι την επόμενη τοποθέτηση Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, διορίζεται, κατά παρέκκλιση και χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι διατάξεις του άρθρου 11 του ν.3848/2010, Προϊστάμενος Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης ύστερα από εισήγηση του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, εν ενεργεία εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με βαθμό Α’ ή Β’ και με προϋπηρεσία σε μειονοτικά σχολεία της Θράκης τουλάχιστον 6 ετών.
5. Κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας πλήρωσης των θέσεων σχολικών συμβούλων μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονται, κατά παρέκκλιση και χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι διατάξεις του άρθρου 11 του ν.3848/2010, στις θέσεις αυτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από εισήγηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης εν ενεργεία εκπαιδευτικοί του μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιστοίχως με προϋπηρεσία στο μειονοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιστοίχως, τουλάχιστον δέκα ετών. Η θητεία τους διαρκεί μέχρι την επιλογή νέων σχολικών συμβούλων και εν συνεχεία ανανεώνεται με Απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για χρονικό διάστημα ίσο με αυτό που ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 25 του ν.3848/2010.
6. Οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και υπηρετούν σε θέσεις του μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικοί που είναι μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας και υπηρετούν σε θέσεις του ελληνόγλωσσου εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τίθενται στη διάθεση των οικείων Π.Υ.Σ.Π.Ε. για επανατοποθέτησή τους από το σχολικό έτος 2015-2016.
7. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων στα υπηρεσιακά συμβούλια διεξάγονται εντός τριμήνου από την ημερομηνία ισχύος του. Μέχρι την εκλογή και τον διορισμό των αιρετών μελών μετέχουν στα υπηρεσιακά συμβούλια εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων που ορίζονται κατά τις διατάξεις της παραγράφου 9 του άρθρου 10 του π.δ.1/2003 (Α’ 1).

Αθήνα, 11/10/2014




Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΚΙΚΑΣ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου