Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Δελτίο Τύπου της ΟΛΜΕ μετά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ

Μετά από αίτημα της ΟΛΜΕ έγινε συνάντηση του Δ.Σ. με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ, κ. Σωτ. Γκλαβά.
Εκ μέρους της ΟΛΜΕ τέθηκε το ζήτημα των εξετάσεων της Α΄ Λυκείου, με θέματα από τράπεζα θεμάτων, ο τρόπος υπολογισμού του βαθμού προαγωγής, καθώς και άλλες πλευρές της διαδικασίας που την καθιστούν και τεχνικά επισφαλή και προβληματική.
Αποδείξαμε και με παραδείγματα, τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή του ν. 4186/13 στην φετεινή  Α΄ Λυκείου.
Ζητήσαμε, μέσα στο πλαίσιο της γενικότερης αντίθεσής μας στο ν. 4186/13, να μην εφαρμοστεί φέτος και οι εξετάσεις και οι διαδικασίες προαγωγής να γίνουν σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ισχύοντα.
Ενημερωθήκαμε ότι η πρόταση του ΙΕΠ ήταν για πιλοτική εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων. Όμως, με πολιτική απόφαση το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση επέβαλαν την άμεση και πλήρη εφαρμογή του νόμου .
Είναι φανερό ότι παρά την προβλεπόμενη εκτίναξη της απόρριψης σε πολύ ψηλά επίπεδα και παρά την οριακή λειτουργία του συστήματος και την πιθανότητα κατάρρευσής του πολύ έντονη, το ΥΠΑΙΘ και η Κυβέρνηση επιμένουν γιατί αντικειμενικός σκοπός τους είναι να εκδιωχθεί μεγάλος αριθμός μαθητών από την εκπαίδευση και να οδηγηθεί μαζικά στην άτυπη κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία.
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ, έστω και την τελευταία στιγμή, λίγο πριν αρχίσουν οι εξετάσεις, να ανακαλέσει την απόφαση αυτή, διαφορετικά θα έχει την απόλυτη ευθύνη για το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί.

Εκπαιδευτικοί – Γονείς και Μαθητές θα επιδιώξουμε με κάθε τρόπο την απόκρουση και αυτού του μέτρου, θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη για την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου.

8 σχόλια:

  1. Το ΙΕΠ είναι ένας οργανισμός που δημιουργήθηκε από το Υπουργείο προκειμένου να μπορεί να εφαρμόζει περίεργες πολιτικές, χωρίς να έχει την άμεση ευθύνη, αλλά εφαρμόζοντας τις δήθεν προτάσεις που το ΙΕΠ προτείνει (αφού πρώτα πάρει τις ανάλογες εντολές από τον εκάστοτε Υπουργό) και που δήθεν το Υπουργείο κι ο εκάστοτε Υπουργός αξιολογούν κι εφαρμόζουν. Έτσι Υπουργός και Υπουργείο έχουν το Ινστιτούτο αυτό ως καταφύγιο κι ως αποδιοπομπαίο τράγο όταν κάτι τέτοιο απαιτείται κι όχι ως έναν πραγματικό φορέα χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής.

    Όλος ο καλός ο κόσμος με όλες τις καινοτόμες ιδέες είναι εκεί, κυρίως ο Ματσαγγούρας με τα καταπληκτικά του Project και τις ρουμπρίκες τους καθώς και τις ρουμπρίκες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

    H A.E.E. πρόταση του ΙΕΠ

    Η τράπεζα θεμάτων, πρόταση του ΙΕΠ.

    Το νέο Λύκειο, πρόταση του ΙΕΠ.

    Το νέο Τεχνολογικό Λύκειο, πρόταση του ΙΕΠ.

    Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση, χωρίς εργαστήρια πληροφορικής, χωρίς πρόσβαση στο δίκτυο σε κάθε αίθουσα, χωρίς υπολογιστές στις αίθουσες διδασκαλίας, πρόταση του ΙΕΠ.

    Η ανατύπωση ξανά και ξανά βιβλίων ηλικίας άνω των δέκα ετών με μόνη αλλαγή το εξώφυλλο, έργο του ΙΕΠ.

    Επί τη ευκαιρία, συγχαρητήρια και σε όλους τους συναδέλφους που με θέρμη έτρεξαν να καταθέσουν θέματα στην τράπεζα θεμάτων τα οποία ποτέ δεν θα είχαν την παρρησία να θέσουν ως ερωτήματα σε εξετάσεις που οι ίδιοι θα έπρεπε να εξετάσουν τους μαθητές τους.

    Θα τα βρούμε όλοι μας μπροστά μας τις επόμενες χρονιές που απλά δεν θα έχουμε το δικαίωμα να βάζουμε εμείς το 50% των θεμάτων. Και δεν θα αργήσει να γίνει κάτι τέτοιο.

    Ευτυχώς που με τέτοιες φοβερές πολιτικές, δεν θα χρειάζεται οι μαθητές να καταφεύγουν στην παραπαιδεία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια προσπάθεια κινητοποίησης η οποία ξεκίνησε από μαθητές στην Ξάνθη. Όσοι έχετε facebook μπείτε, διαδώστε, μοιραστείτε και ενισχύστε την.

    https://www.facebook.com/pages/%CE%9B%CE%AD%CE%BC%CE%B5-%CE%9F%CE%A7%CE%99-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF/1392901997601254?fref=ts

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο συγκεκριμένος "δημοσιογράφος" και το συγκρότημα έχουν πάρει εδώ και καιρό εργολαβία την κατασυκοφάντησή μας. Τώρα δε που βλέπουν οτι δημιουργείται μέτωπο μαθητών - γονέων - εκπαιδευτικών με αφορμή το Νέο Λύκειο ρίχνουν τα βαριά χαρτιά.

    http://www.kathimerini.gr/769542/article/epikairothta/ellada/ka8hghtes-afhsan-ma8htes-na-antigrayoyn

    Η λάσπη κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει.Μηνυτήρια αναφορά ή εξώδικο για συκοφαντική δυσφήμιση ενός ολόκληρου επαγγελματικού κλάδου , όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
    Δράστε τώρα. Μην περιμένετε την ΟΛΜΕ.
    Προστατέψτε μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το δημοσίευμα αυτό είναι η επιτομή της Γκαιμπελικής προπαγάνδας. Αν υπήρχε ενεργός συνδικαλισμός και όχι το ανέκδοτο που λέγετε ΟΛΜΕ, θα είχε καταθέσει άμεσα εξώδικο και θα ζητούσε να κατονομαστούν ή να παραδοθούν στον εισαγγελέα στοιχεία που αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς του άρθρου.

    Τα πράγματα είναι απλά. Αν όντως έχουν στοιχεία και δεν τα καταθέτουν στις αρχές της δικαιοσύνης τότε είναι συνεργοί στο έγκλημα αφού υποθάλπτουν τους εγκληματίες εκπαιδευτικούς κι ως τέτοιοι πρέπει να μηνυθούν. Αν δεν έχουν στοιχεία τότε θα πρέπει να μηνυθούν για συκοφαντική δυσφήμιση ενός ολόκληρου κλάδου, όπως αναφέρει και ο πιο πάνω σχολιαστής. Κι επειδή το άρθρο είναι ανυπόγραφο την ευθύνη τη φέρει ολόκληρη ο αρχισυντάκτης της εφημερίδας.

    Αλλά είπαμε, κάτι τέτοιο θα γινόταν αν είχαμε σοβαρό συνδικαλιστικό φορέα κι όχι το ανέκδοτο που λέγετε ΟΛΜΕ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το άρθρο δεν είναι ανυπόγραφο. Απόστολος Λακασας λέγεται ο δημοσιογράφος.
    Συνδικαλιστικός φορέας είναι και η ΕΛΜΕ Ξάνθης. Εξώδικό μπορούν να καταθέσουν και αυτοί. Και ας αφήσουμε τις δικαιολογίες του τύπου "και αυτοί δεν ενδιαφέρονται", "ανήκουν σε κόμματα" και άλλες αηδίες. ΕΛΜΕ είμαστε εμείς. Το ΔΣ δεν μπορεί να ενεργήσει μόνο του εκ μέρους όλων. Ενοχλήστε τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά δεν είναι ανυπόγραφο. Δεν το πρόσεξα και ζητώ συγγνώμη από όλους τους αναγνώστες και τους σχολιαστές αυτού του άρθρου. Αλλά και πάλι εφόσον δημοσιεύτηκε στην έντυπη μορφή, σημαίνει ότι διαβάστηκε κι εγκρίθηκε από τον αρχισυντάκτη.

      Ας παραδεχτούμε επίσης ότι είμαστε και κακεντρεχείς και λασπολόγοι κι επίσης ας παραδεχτούμε ότι είναι δικαιολογίες οι φράσεις που έχετε βάλει σε εισαγωγικά και που κατά καιρούς πολλοί έχουν εκφράσει και μέσα σε εκείνους κι εγώ, όπως επίσης είναι κι αηδίες. Εκείνο όμως που δεν καταλαβαίνω είναι ο τρόπος με τον οποίον μας καλείτε να τους ενοχλήσουμε.

      Το να γράφουμε την άποψή μας ή την αντίθεσή μας ή ενίοτε τις προτάσεις μας δεν είναι ενόχληση; Τι εννοείτε ενοχλήστε τους; Να τους πιάσουμε από το χέρι και να τους πάμε σε ένα δικηγορικό γραφείο; Να τους καλούμε στα κινητά τους τηλέφωνα στις τρεις τα χαράματα για να τους χαλάσουμε τον ύπνο τους; Να πάμε ο καθένας μόνος του, ατομικά να καταθέσουμε μήνυση και να τους στείλουμε το λογαριασμό; Να τους πιάσουμε από το λαιμό και να τους ταρακουνήσουμε μέχρι να τους προκαλέσουμε στομαχικές ενοχλήσεις; Αν τους δούμε στο δρόμο να τους βάλουμε τρικλοποδιά για να πέσουν; Να παραβρεθούμε στις γενικές συνελεύσεις και να εκφράσουμε ευθαρσώς τις απόψεις μας;

      Τι σημαίνει ότι το ΔΣ δεν μπορεί να ενεργήσει από μόνο του εκ μέρους όλων; Όταν δεν υπάρχει απαρτία στις γενικές συνελεύσεις το ΔΣ δεν υπογράφει τις αποφάσεις; Όταν αυτό το ΔΣ είναι εκλεγμένο από το σώμα των εκπαιδευτικών, τι εννοείτε λέγοντας ότι δεν τους εκπροσωπεί όλους; Εννοείτε ότι ανάλογα με την παράταξη στην οποία ανήκει το κάθε μέλος, εκπροσωπεί κι ένα κομμάτι του σώματος των εκπαιδευτικών; Αν ναι τότε αναιρείτε τον εαυτό σας για τις θέσεις σας στις φράσεις που θέσατε εντός εισαγωγικών και που χαρακτηρίσατε δικαιολογίες και αηδίες και τις αναγάγετε σε σκληρή πραγματικότητα.

      Οπότε γυρνάμε στις τελευταίες λέξεις σας. Τι εννοείτε με γράφοντας ενοχλήστε τους;;

      Διαγραφή
    2. Τίποτα από τα παραπάνω. Ένα απλό τηλέφωνο ή mail.
      Λέγοντας οτι δεν μπορεί να ενεργήσει μόνο του το ΔΣ εννοούσα στην συγκεκριμένη περίπτωση η οποία είναι ειδική. Κάποια πράγματα θέλουν και την πίεσή τους.Δεν μίλησα εγώ για παρατάξεις.

      Διαγραφή
    3. Οκ! Τώρα το ξεκαθαρίσαμε. Αυτό είναι εύκολο.

      Απλά να ξέρετε πως και η εδώ (στο ιστολόγιο) παρουσία μας τους ενοχλεί κατά τον τρόπο που εσείς εννοείτε κι όχι με την κυριολεκτική σημασία της ενόχλησης. Ίσως καμιά φορά βέβαια να γίνεται κι αυτό.

      Διαγραφή