Σάββατο 17 Μαΐου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σοβαρότατα προβλήματα ανακύπτουν από την οργάνωση και τον τρόπο διεξαγωγής των προαγωγικών, απολυτηρίων και πανελλαδικών εξετάσεων που πρόκειται να ξεκινήσουν στις 28 Μαΐου και που ορισμένες από αυτές ολοκληρώνονται μέχρι και τις 4 Ιουλίου 2014, δηλαδή τέσσερις μέρες μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Φαίνεται πως το ΥΠΑΙΘ θεωρεί δεδομένη την παράταση της σχολ. χρονιάς χωρίς να σέβεται τη νομοθεσία ή χωρίς να θέλει να αναλάβει το κόστος που συνεπάγεται μια τέτοια απόφαση.
Προφανώς για τον προγραμματισμό που έχει αποφασίσει δεν μπήκε καν στον κόπο να λάβει υπόψη του τις παρατηρήσεις και προτάσεις των εκπαιδευτικών.
Σημειώνουμε παρακάτω ορισμένα από τα προβλήματα αυτά.
Για τη διεξαγωγή των εξετάσεων της Α΄ Λυκείου που για πρώτη φορά θα γίνουν
όπως προβλέπει στο ν.4186/13 και θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές μας, πρέπει σε 11 μέρες να εξεταστούν 13 μαθήματα. Δηλαδή αυτό σημαίνει ότι σε 2 μέρες θα εξεταστούν 4 μαθήματα. Με δεδομένα ότι ο βαθμός της Α΄ Λυκείου υπολογίζεται στο βαθμό πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θεωρεί το υπουργείο ότι αυτές οι συνθήκες εξέτασης εξασφαλίζουν την καλύτερη επίδοση των μαθητών ή είναι ένας ακόμα λόγος για να εγκαταλείψουν πρόωρα την προσπάθεια για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Φυσικά δεν αναφερόμαστε εδώ στα ζητήματα των εξετάσεων με θέματα από τράπεζα θεμάτων και τον τρόπο υπολογισμού του βαθμού προαγωγής που θα εκτινάξουν την απόρριψη των μαθητών της Α΄ Λυκείου σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ σε ποσοστό άνω του 50%, σύμφωνα με βάσιμες επεξεργασίες που έχουν γίνει.
Με τον τρόπο που έχει οργανωθεί η διαδικασία εξετάσεων στα ΕΠΑΛ, υπάρχει για τους μαθητές της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ και τις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, χρονικό διάστημα 10 ημερών (από 20 έως 30 Ιούνη) να δώσουν όλα τα ενδοσχολικά μαθήματα. Αν δεν λάβουμε υπόψη και όλες τις άλλες προγραμματισμένες εξεταστικές διαδικασίες, οι συνολικές καθαρές μέρες για τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ΄ ΕΠΑΛ είναι μόλις 5. Την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της Γ΄ ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) έχει ένα τεράστιο κενό (από τις 4 έως τις 12/6) χωρίς πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Οι δε μαθητές που δεν παίρνουν μέρος στις Πανελλ. Εξετάσεις, θα κληθούν μετά από ένα τεράστιο κενό ενός μήνα, να δώσουν όλα τα μαθήματα σε ελάχιστες μέρες. Ταυτόχρονα πρέπει να σημειωθεί ότι οι συνθήκες είναι εξοντωτικές και για τους καθηγητές με την παραβίαση του ωραρίου δουλειάς και το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο για την έκδοση των αποτελεσμάτων.
Πέρα από τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα που έχει όλη αυτή η μεθόδευση φαίνεται ότι στόχος είναι να δημιουργηθούν ασφυκτικές συνθήκες που θα εμφανίσουν ως εύλογη και αναγκαία την παράταση της σχολ. χρονιάς, κάτι που το επιδιώκουν εδώ και πολύ καιρό Κυβέρνηση και Τρόϊκα με την αγαστή συνεργασία των «παπαγάλων» των ΜΜΕ.
Ο τρόπος με τον οποίο υποδεικνύεται να λειτουργήσει η τράπεζα θεμάτων,
πέρα από την καταλυτική αντιεκπαιδευτική αντίδρασή της στην εκπαιδευτική διαδικασία θα δημιουργήσει, από οργανωτική άποψη, ένα τεράστιο κομφούζιο με τις αλλεπάλληλες κληρώσεις, σε ανομοιόμορφη εξεταστέα ύλη, με την εμπλοκή όλης της ιεραρχίας (περιφ. Δ/νσεις και Δ/νσεις εκπ/σης, ΙΕΠ, Διόφαντος, κ.λπ.) για να επιλεγούν θέματα ενός μόνο μαθήματος. Σκεφτείτε τι θα γίνει αν δημιουργηθεί και κάποιο επιπλέον πρόβλημα σε περισσότερα μαθήματα.
Και από την κατάσταση, όπως την περιγράψαμε πιο πάνω προκύπτει αβίαστα το αίτημα να μην γίνουν οι εξετάσεις της Α΄ Λυκείου με βάση το ν.4186/13 και να μην υπολογιστεί ο βαθμός προαγωγής έτσι όπως προβλέπεται σε αυτόν. Να καταργηθεί συνολικά ο ν. 4186/13. Οι διαδικασίες εξετάσεων και προαγωγής των μαθητών της Α΄ Λυκείου να γίνουν με τα ως τώρα ισχύοντα.
Ο προγραμματισμός των ενδοσχολικών εξετάσεων να καθορίζεται από τους Συλλ. Διδ/ντων των σχολικών μονάδων που είναι οι άμεσα υπεύθυνοι ώστε να εξελιχθεί και να ολοκληρωθεί ομαλά εντός των προβλεπόμενων ημερομηνιών.
Καμιά παράταση της σχολ. χρονιάς. Όσοι συνάδελφοι υποχρωθούν να εργαστούν τον Ιούλιο να αποζημιωθούν για μη χορηγηθείσα άδεια.
Αυτό που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο είναι η έγκαιρη κάλυψη όλων των αναγκών σε διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό, εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων και υποδομών, ώστε να εξελίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς σύμφωνα με τον προγραμματισμό και με βάση τις ανάγκες των μαθητών μας μέσα σε δημιουργικό παιδαγωγικό κλίμα.
Αυτά τα ζητήματα όμως ουδόλως απασχολούν την Κυβέρνηση, την Τρόϊκα, τη διοίκηση της εκπαίδευσης, καθώς μοναδικός τους στόχος είναι η υπονόμευση του δημόσιου σχολείου, η εκχώρηση τμημάτων της λειτουργίας του στους εμπόρους της γνώσης, η εκδίωξη των μαθητών μας από το δημόσιο σχολείο προς την εφήμερη κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία.

Για την ανατροπή αυτής της πολιτικής παλεύει και θα συνεχίσει να αγωνίζεται το εκπαιδευτικό κίνημα (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές).

1 σχόλιο:

  1. Η κατάσταση στην Τεχνική Εκπαίδευση είναι ανυπόφορη, αφού η Τεχνική Εκπαίδευση βάλλονταν και βάλλεται ανηλεώς από την Κυβέρνηση. Σας θυμίζω ότι τη δεύτερη εβδομάδα του Πάσχα κλήθηκαν με υπουργική απόφαση κι αναπλήρωσαν μαθήματα ΜΟΝΟ ΕΠΑΛ. Δηλαδή σε όλη τη χώρα δεν υπήρχε κανένα ΓΕΛ με τρεις ή περισσότερες μέρες κατάληψης;

    Το ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ εξετάζονται ενδοσχολικά και στα μαθήματα στα οποία έχουν εξεταστεί στις Πανελλήνιες και το ότι δεν υπήρχαν και δεν υπάρχουν επαναληπτικές Πανελλήνιες εξετάσεις για τους μαθητές των ΕΠΑΛ δεν είναι ρατσιστική συμπεριφορά απέναντί τους; Δεν καταργεί τα ίσα δικαιώματα; Δεν είναι ταξική διάκριση; Απαγορεύετε να αρρωστήσουν ή να έχουν ατύχημα;

    Ορίστε και η εγκύκλιος προγραμματισμού των φετινών εξετάσεων.
    http://www.minedu.gov.gr/themata-eksetaseon/82-anakoinwseis-eksetasewn/11023-15-04-14-2014.html
    ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή