Με υπόμνημά του το ΔΣ της ΟΛΜΕ παρουσιάζει στον υπουργό παιδείας
τις τραγικές επιπτώσεις της πολιτικής των μνημονίων στον τομέα της παιδείας και
στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Επισημαίνουν την επιμονή στην ίδια πολιτική
και στη νομοθετική προώθηση αρνητικών αλλαγών σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης
χωρίς καμία ουσιαστική συζήτηση και διαπραγμάτευση με τους φορείς της
εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά από τη νέα ηγεσία του υπ. Παιδείας:
Επιπλέον η ελλιπής χρηματοδότηση των σχολείων, οι
καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης
μαζί με τη δραματική επιδείνωση της εργασιακής, οικονομικής, κοινωνικής και
επιστημονικής θέσης του εκπαιδευτικού δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα που
διαλύει το δημόσιο σχολείο.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά από τη νέα ηγεσία του υπ. Παιδείας:
h Να μην προωθηθούν τα
σχέδια νόμων τα οποία είχε επεξεργαστεί η προηγούμενη ηγεσία του Υπ. Παιδείας
για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο καθώς και το σχέδιο νόμου για τη Διοίκηση
της Εκπαίδευσης που καταργεί το Σύλλογο Διδασκόντων από όργανο του σχολείου. Να
γίνει ουσιαστικός διάλογος ΟΛΜΕ – Υπουργείου για τις αναγκαίες εκπαιδευτικές
αλλαγές, στην κατεύθυνση των προτάσεων της ομοσπονδίας που συμπυκνώνουν τη
συλλογική σκέψη του κλάδου μας.
h Να μην κλείσει κανένα
σχολείο και να νομοθετηθεί το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 25 για τα γενικά
μαθήματα, στους 20 για τις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ και η αναλογία ένας
καθηγητής ανά 10 μαθητές στα εργαστήρια.
h Να μην προωθούνται
αντιδραστικές εκπαιδευτικές πολιτικές μέσα από τα «πιλοτικά σχολεία».
h Να ληφθούν μέτρα ώστε να
μην επαναληφθεί το απαράδεκτο φαινόμενο της προηγούμενης χρονιάς σε σχέση με
την καθυστερημένη έκδοση και παράδοση των βιβλίων.
h Συνολικός ανασχεδιασμός
των κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την παιδεία, ώστε να διατίθενται για τις πραγματικές
ανάγκες της εκπαίδευσης και την επαρκή επιστημονική στήριξη των εκπαιδευτικών.
h Να σταματήσει / παγώσει
κάθε διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης σχολείων.
h Να καταργηθεί ο ν. 4024/11
για το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο στο Δημόσιο, που εξαθλιώνει οικονομικά τους
εκπαιδευτικούς και συνδέει τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη με την
απόδοση και την αξιολόγηση. Σε κάθε περίπτωση, να επανέλθει η ακώλυτη
μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
h Να μην προωθηθεί καμιά
δυσμενής αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Καμία αύξηση του
διδακτικού ωραρίου.
h Ουσιαστική και πολύπλευρη
στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του. Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης με
απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
h Άμεση επίλυση των σοβαρών
ζητημάτων των αναπληρωτών (αναγνώριση χρόνων υπηρεσίας, έγκαιρη πληρωμή,
αναγνώριση προϋπηρεσίας και μετά το 2010 για τους πίνακες).
h Επαρκείς διορισμούς
μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να καλύπτονται όλα τα κενά.
h Να γίνουν έγκαιρα όλες οι
υπηρεσιακές μεταβολές που εκκρεμούν (μετατάξεις καθηγητών ειδικοτήτων στην
πρωτοβάθμια, αποσπάσεις, τοποθετήσεις, κ.λπ.).
h Άμεση πληρωμή όλων των
οφειλόμενων αμοιβών.
h Άμεση επίλυση του σοβαρού
προβλήματος των μετακινήσεων των μαθητών.
Διαβάστε όλο το υπόμνημα εδώ
Καλό το υπόμνημα, αλλά νομίζω ότι είναι έτσι διατυπωμένο ώστε να επιδέχεται κριτικής σε ορισμένα σημεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο σημείο του ωραρίου. Έχει δίκιο αλλά δυστυχώς δεν έχει κάνει ούτε η ΟΛΜΕ αλλά ούτε οι τοπικές ΕΛΜΕ καμία επίσημη ενημέρωση του πληθυσμού του τι σημαίνει ωράριο εκπαιδευτικού. Έχω κουραστεί να εξηγώ ακόμη και σε συγγενείς μου τα αυτονόητα, όπως ότι κάθε ώρα (διαδακτική) αλλάζω ακροατήριο, ετοιμάζομαι στο σπίτι, διεκπεραιώνω διοικητικές εργασίες κλπ.
Στο Ενιαίο Μισθολόγιο. Πως να απαιτήσεις την κατάργηση του μόνο για τους εκπαιδευτικούς, όταν κι άλλοι τομείς του δημοσίου έχουν επηρεαστεί από αυτό; Πάλι διάσπαση από το σύνολο;
Επιμόρφωση. Ναι, ναι και πάλι ναι. Αλλά όχι ετήσια. Τι σημαίνει ετήσια; Ξέρετε τι καταλαβαίνει ο απλός κόσμος διαβάζοντας το; Ότι ζητάμε ένα χρόνο να δουλεύουμε κι ένα χρόνο να καθόμαστε. Προσοχή στη διατύπωση, θα γυρίσει εναντίον μας.
Θα έλεγα λοιπόν επιμόρφωση κάθε τρία χρόνια κι εκτός αίθουσας, εντός όμως ωραρίου ώστε να αποφεύγεται και το εργασιακό burn out, αλλά η επιμόρφωση αυτή να γίνεται στον τόπο που υπηρετούμε. Γιατί αν είναι να υποχρεώνομαι να αφήνω την οικογένεια μου, ειδικά για όσους έχουν μικρά παιδιά, είναι οικογενειακή και οικονομική καταστροφή. Σκεφτείτε τι γράφετε πριν το γράψετε, δεν ζούμε όλοι στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη κι αλίμονο αν πρέπει να δαπανήσουμε όλο το μισθό μας σε μετακινήσεις και διαμονή, πέραν του κινδύνου ατυχήματος από τις συνεχείς μετακινήσεις. Εκτός αν εννοείτε ότι όλα τα έξοδα της επιμόρφωσης (μετακίνηση, διαμονή, σίτιση) θα καλύπτονται πλήρως από την υπηρεσία κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης κι όχι να τα πληρώνουν οι συνάδελφοι και να περιμένουν τον Κύριο να ελεήσει, μήπως κι αποζημιωθούν.
Αξιολόγηση. Ας εξηγήσουμε στον κόσμο ότι ακόμη και δυο γειτονικές σχολικές μονάδες δεν μπορεί να έχουν την ίδια απόδοση, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι σε μια πόλη δεν έχουν όλες οι γειτονιές το ίδιο βιωτικό επίπεδο. Επίσης η εκπαίδευση και η παιδεία δεν μπορούν να ποσοτικοποιηθούν. Ποιος, πότε και πως θα αξιολογεί κάποιον;
Αναλογία εργαστηριακών καθηγητών - μαθητών στην ΤΕΕ. Ελπίζω να συμπεριλάβετε και τους Πληροφορικούς που είναι οι μόνοι που έχουν δεύτερο καθηγητή στα εργαστήρια από τον 17ο μαθητή κι έπειτα.
Γενικότερα, αλλά και ειδικότερα θεωρώ ότι το κείμενο ενώ έχει καλές προθέσεις, έχει πολύ κακή διατύπωση η οποία αφήνει περιθώρια παρερμηνεύσεων, παρεξηγήσεων και γενικότερα αφήνει τον κλάδο εκτεθειμένο σε πικρόχολα σχόλια και κακεντρέχειες.
Κι επειδή οι καιροί είναι χαλεποί, καλύτερα να είμαστε πιο προσεκτικοί.