Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ καθόλη τη διάρκεια της θητείας της επιδίδεται σε ένα πρωτοφανές επιθετικό κρεσέντο εναντίον της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η παντελής έλλειψη διαλόγου, ο εκφοβισμός, οι απειλές και οι επανειλημμένες προσφυγές στα δικαστήρια αποτελούν πλέον πάγια τακτική της, που αποδεικνύει την αδυναμία να πείσει με επιχειρήματα για τις πολιτικές που εφαρμόζει.
Το αποκορύφωμα της αυταρχικής αυτής τακτικής ήταν η «αξιοποίηση» του νόμου Χατζηδάκη προκειμένου να απαγορεύσει με δικαστικές αποφάσεις στο εκπαιδευτικό κίνημα να συνεχίσει τον δίκαιο αγώνα του. Η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ, μετά την τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου και με βάση τις κυρώσεις που προβλέπονται στον νόμο Κεραμέως, αποφάσισε και στις 2 ΓΣ που προηγήθηκαν να σταματήσει την απεργία αποχή και να συνεχίσει με κινηματικές δράσεις τον αγώνα, προκειμένου να προφυλαχτεί ο κλάδος από τις αδιανόητες κυρώσεις του ν.4823/21.
Όμως, ούτε η πρωτοφανής απαγόρευση ενός συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος, όπως αυτό της απεργίας, δεν ικανοποίησε τον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ. Με έγγραφό του, απόδειξη της εκδικητικής του μανίας εναντίον όσων αγωνίζονται, ενεργοποιείται η ποινή της αναστολής κάθε εξέλιξης σε 114 διευθυντές/ντριες σχολείων, που συνέχισαν να μην καταθέτουν εκθέσεις αποτίμησης για το προηγούμενο σχολικό έτος.
Η κίνηση αυτή του ΥΠΑΙΘ είναι μία ακόμη προσπάθεια εκφοβισμού και χειραγώγησης των εργαζομένων, μία προσπάθεια εκδικητικής τιμωρίας της εκπαιδευτικής κοινότητας που με τους αγώνες της ανέδειξε τα προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και αποδόμησε την επικοινωνιακή «κανονικότητα», που μάταια προσπαθεί να προβάλλει.
Και το Υπουργείο δε σταματά εδώ. Ο Γ. Γ. Αλέξανδρος Κόπτσης βάζει στο στόχαστρο και τα «Ενιαία κείμενα» που ακολούθησε η ΔΟΕ και εκατοντάδες σχολεία της δευτεροβάθμιας. Σε σύσκεψη που πραγματοποίησε με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ζήτησε να παρεμβαίνουν γιατί είναι εκτός «κανονιστικού πλαισίου». Διευκρίνισε πως θα δοθεί και παράταση μια εβδομάδας για την παραπάνω διαδικασία. Δηλαδή ο Γ.Γ. «αποφασίζει και διατάσσει» πώς και τι θα αναρτούν οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γνωρίζει πολύ καλά ότι οι εκπαιδευτικοί με τις συλλογικές μας αποφάσεις, δεν αποδεχόμαστε και απορρίπτουμε τα αντιεκπαιδευτικά αυτά σχέδια, όπως την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων στέκεται απέναντι στα σχέδια διαφοροποίησης των σχολείων, στην απαξίωση της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά, στη μεταφορά του κόστους ακόμα περισσότερο στους γονείς, στην απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων και στην αλλοίωση του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών.
Στηρίζουμε απόλυτα τους συλλόγους διδασκόντων που επέλεξαν να αναρτήσουν τα «ενιαία κείμενα» και τους διευθυντές που διώκονται, καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για την άκρως αντιδημοκρατική κίνησή του, η οποία θυμίζει άλλες εποχές και απαιτούμε να ανακληθεί άμεσα το έγγραφο που επιβάλλει τις κυρώσεις αυτές.
Το αποκορύφωμα της αυταρχικής αυτής τακτικής ήταν η «αξιοποίηση» του νόμου Χατζηδάκη προκειμένου να απαγορεύσει με δικαστικές αποφάσεις στο εκπαιδευτικό κίνημα να συνεχίσει τον δίκαιο αγώνα του. Η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ, μετά την τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου και με βάση τις κυρώσεις που προβλέπονται στον νόμο Κεραμέως, αποφάσισε και στις 2 ΓΣ που προηγήθηκαν να σταματήσει την απεργία αποχή και να συνεχίσει με κινηματικές δράσεις τον αγώνα, προκειμένου να προφυλαχτεί ο κλάδος από τις αδιανόητες κυρώσεις του ν.4823/21.
Όμως, ούτε η πρωτοφανής απαγόρευση ενός συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος, όπως αυτό της απεργίας, δεν ικανοποίησε τον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ. Με έγγραφό του, απόδειξη της εκδικητικής του μανίας εναντίον όσων αγωνίζονται, ενεργοποιείται η ποινή της αναστολής κάθε εξέλιξης σε 114 διευθυντές/ντριες σχολείων, που συνέχισαν να μην καταθέτουν εκθέσεις αποτίμησης για το προηγούμενο σχολικό έτος.
Η κίνηση αυτή του ΥΠΑΙΘ είναι μία ακόμη προσπάθεια εκφοβισμού και χειραγώγησης των εργαζομένων, μία προσπάθεια εκδικητικής τιμωρίας της εκπαιδευτικής κοινότητας που με τους αγώνες της ανέδειξε τα προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και αποδόμησε την επικοινωνιακή «κανονικότητα», που μάταια προσπαθεί να προβάλλει.
Και το Υπουργείο δε σταματά εδώ. Ο Γ. Γ. Αλέξανδρος Κόπτσης βάζει στο στόχαστρο και τα «Ενιαία κείμενα» που ακολούθησε η ΔΟΕ και εκατοντάδες σχολεία της δευτεροβάθμιας. Σε σύσκεψη που πραγματοποίησε με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ζήτησε να παρεμβαίνουν γιατί είναι εκτός «κανονιστικού πλαισίου». Διευκρίνισε πως θα δοθεί και παράταση μια εβδομάδας για την παραπάνω διαδικασία. Δηλαδή ο Γ.Γ. «αποφασίζει και διατάσσει» πώς και τι θα αναρτούν οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γνωρίζει πολύ καλά ότι οι εκπαιδευτικοί με τις συλλογικές μας αποφάσεις, δεν αποδεχόμαστε και απορρίπτουμε τα αντιεκπαιδευτικά αυτά σχέδια, όπως την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων στέκεται απέναντι στα σχέδια διαφοροποίησης των σχολείων, στην απαξίωση της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά, στη μεταφορά του κόστους ακόμα περισσότερο στους γονείς, στην απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων και στην αλλοίωση του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών.
Στηρίζουμε απόλυτα τους συλλόγους διδασκόντων που επέλεξαν να αναρτήσουν τα «ενιαία κείμενα» και τους διευθυντές που διώκονται, καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για την άκρως αντιδημοκρατική κίνησή του, η οποία θυμίζει άλλες εποχές και απαιτούμε να ανακληθεί άμεσα το έγγραφο που επιβάλλει τις κυρώσεις αυτές.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν τρομοκρατείται!
Συνεχίζουμε τον αγώνα για την προάσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης!
Συνεχίζουμε τον αγώνα για την προάσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.