Συνυπογράφουμε και κοινοποιούμε το αίτημα της "Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης" σχετικά με την Αναγκαιότητα άμεσης ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στα εναπομείναντα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. της χώρας.
Τονίζουμε και εμείς με τη σειρά μας την
ανάγκη ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης, όπου αυτό απαιτείται, και καλούμε τα σχολεία Β/θμιας της Ξάνθης να ενεργοποιήσουν έγκαιρα τις σχετικές διαδικασίες για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητριών/ών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ακολουθεί η επιστολή:
Η ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία συνιστά θεμελιώδη αρχή της εκπαιδευτικής πολιτικής και παιδαγωγικής δεοντολογίας. Ωστόσο, η απουσία Τμημάτων Ένταξης από μεγάλο αριθμό Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας υπονομεύει σοβαρά αυτήν την αρχή, αποκλείοντας στην πράξη τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες από την ουσιαστική πρόσβαση στη γνώση και την αξιολόγηση.
Οι μαθητές αυτοί καλούνται καθημερινά να ανταποκριθούν σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που δεν έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο στην περίπτωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, στα οποία οι απαιτήσεις είναι υψηλές και ο τρόπος εξέτασης ενιαίος, χωρίς πρόβλεψη για διαφοροποίηση ή εξατομικευμένη υποστήριξη. Αυτή η συνθήκη συνιστά άνιση μεταχείριση και έλλειψη μέριμνας για τον πλέον ευάλωτο μαθητικό πληθυσμό.
Η άμεση ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία που στερούνται τέτοιες δομές, αποτελεί ουσιώδες βήμα για την υλοποίηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Μέσα από τα Τμήματα Ένταξης, οι μαθητές μπορούν να λάβουν υποστήριξη προσαρμοσμένη στις μαθησιακές τους ανάγκες, να προετοιμαστούν συστηματικά στα βασικά γνωστικά αντικείμενα – και κυρίως στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα – και να ενισχυθούν ψυχοκοινωνικά μέσα σε ένα περιβάλλον κατανόησης και ενδυνάμωσης. Δεν είναι δυνατόν να γίνεται συνεχής αναφορά στη συμπερίληψη, ενώ στους κόλπους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ιδίως στο Λύκειο, η έννοια αυτή παραμένει κενή περιεχομένου. Η εξίσωση της ευκαιρίας στην εκπαίδευση δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς δομές που εξασφαλίζουν υποστήριξη, αξιολόγηση με παιδαγωγικά κριτήρια και σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Καλούμε, λοιπόν, την Πολιτεία, την αρμόδια Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς φορείς να μεριμνήσουν άμεσα για την ίδρυση και στελέχωση Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία της χώρας που σήμερα στερούνται αυτής της απολύτως απαραίτητης δομής. Πρόκειται όχι μόνο για θεσμική υποχρέωση, αλλά για χρέος ανθρωπιστικό, παιδαγωγικό και ηθικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.