Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από το κύριο έργο μας που είναι το παιδαγωγικό/ διδακτικό, είμαστε επιβαρυμένες/οι με ένα σωρό επιπλέον καθήκοντα μεταξύ των οποίων και πολλά γραφειοκρατικά. Εμείς θα ασχοληθούμε με τα ψυχολογικά προβλήματα των παιδιών, εμείς θα τους συμπαρασταθούμε, εμείς θα επιδιορθώσουμε, όσο είναι δυνατόν, τις υποδομές των σχολείων, εμείς θα οργανώσουμε πολιτιστικές, οικολογικές κλπ εκδηλώσεις, εμείς θα τα συνοδέψουμε σε εκδρομές και ένα σωρό άλλα. Όλα αυτά χωρίς να έχουμε την παραμικρή υποστήριξη από την πολιτεία. Παρόλο τον φόρτο εργασίας, κάνουμε τη δουλειά μας με κέφι και με τον καλύτερο τρόπο.
Επιπλέον, διαχρονικά, σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος συμπαραστεκόταν και συμπαραστέκεται σε κάθε νέα/ο συναδέλφισσα/συνάδελφο. Τα τελευταία χρόνια ουσιαστική επιμόρφωση για νέες τεχνικές διδασκαλίας, νέες τεχνολογίες, σενάρια διδασκαλίας, ΤΠΕ κλπ γίνεται με τη μορφή της αυτοεμπιμόρφωσης χάρις στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών, εκτός ωρών διδασκαλίας, με δικά μας έξοδα.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ήρθε το ΥΠ να επιβαρύνει τον ήδη επιβαρυμένο κλάδο με νέους ρόλους και ανούσιες αρμοδιότητες. Οι αρμοδιότητες συντοντιστριών/ών και μεντόρων, όπως περιγράφονται από το ΦΕΚ (4509/Β/25-8-2022).
- Δεν προσφέρουν τίποτε καινούργιο ούτε παιδαγωγικά, ούτε στη λειτουργία των συλλόγων των σχολείων. Η αλληλοενημέρωση, η αλληλοβοήθεια και η υποστήριξη μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι δεδομένη και παρούσα ήδη.
- Αντίθετα, δημιουργούν κλίμα αλληλοεπιτήρησης και καχυποψίας μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκουσών/διδασκόντων. Επιβάλλεται κλίμα διχασμού στα σχολεία και δημιουργείται μια νέα ιεραρχία που μοιάζει με αυτή των ιδιωτικών επιχειρήσεων.
- Είναι εις βάρος των διδακτικών και παιδαγωγικών καθηκόντων των εκπαιδευτικών, τα οποία είναι και ο ουσιαστικός ρόλος τους, καθώς, τα οριζόμενα από το ΦΕΚ καθήκοντα, απαιτούν εξαιρετικά μεγάλο χρόνο ενασχόλησης.
Επιπλέον, ο νόμος είναι ανεφάρμοστος και πρόχειρος με αποτέλεσμα δημιουργούνται μια σειρά από προβληματισμοί. Ενδεικτικά:
- δε διευκρινίζεται τι θα γίνει με τα σχολεία στα οποία δεν συμπληρώνουν ωράριο εκεί οι εκπαιδευτικοί
- πως θα λειτουργεί το σχολείο στις ώρες των «υποδειγματικών διδασκαλιών»
Το υπουργείο για άλλη μια φορά, ανέξοδα, επιδίδεται σε επικοινωνιακά παιχνίδια και επιβάλει νέα καθήκοντα μόνο για το θεαθήναι χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη λειτουργία των σχολείων.
Ως κλάδος ζητάμε την απόσυρση του νόμου, την αναβάθμιση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και κρατάμε την ενότητά μας και την αγωνιστικότητά μας για να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις της ατομικής αξιολόγησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.