Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018

Καταγγελία της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων

Σε συνέχεια της απορριπτικής απόφασης της ΟΛΜΕ σχετικά με την πρόταση του Υπουργείου για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, και η ΕΛΜΕ Ξάνθης εκφράζει την έντονη αντίθεσή της επισημαίνοντας την προσχηματική διαβούλευση που επιχειρήθηκε για το επικείμενο θέμα. Υπενθυμίζουμε, σύμφωνα και με την ανακοίνωση-πρόταση, Απρίλης 2017, της ΕΛΜΕ.
Μετά από πρόσκληση του περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ξάνθης συμμετείχε και στις τις δύο συζητήσεις που έγιναν στα γραφεία της Περιφερειακής Δ/νσης Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης ΑΜΘ, στις οποίες πήραν μέρος οι Δ/ντές Εκπ/σης, μελη των ΠΥΣΔΕ & ΑΠΥΣΔΕ και εκπρόσωποι των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών σωματείων της περιφέρειας, σχετικά με τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Ύστερα από ανάλυση των συζητήσεων αυτών το ΔΣ της ΕΛΜΕ πρότεινε σχετικά με τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σης Ξάνθης:
•Ένα κοινός αλγόριθμος για όλη τη χώρα με σαφώς ορισμένες παραμέτρους. Οι παράμετροι αυτοί θα πρέπει να είναι ευέλικτοι και να επιτρέπουν ώστε η τελική απόφαση να λαμβάνεται από τα ΠΥΣΔΕ τα οποία έχουν και τη σαφή εικόνα των σχολείων της περιοχής και όχι κεντρικά.
Οι παράμετροι αυτές θα πρέπει να βασίζονται σε κριτήρια όπως:
Απόσταση από μεγάλα αστικά κέντρα
Διαμόρφωση του εδάφους
Νησιωτικότητα
Κοινωνικο/οικονομικές ιδιαιτερότητες
Ιδιαίτερες συνθήκες σχολείου
Ειδικότερα για τις πρωτεύουσες νομών πρέπει να υπάρχει διαβάθμιση ανάλογα με την χιλιο-μετρική απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα, την νησιωτικότητα, την απόσταση από την παραμεθόριο και τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής.
Επισημαίνουμε την ανάγκη αυξημένης μοριοδότησης του 8ου Γυμνασίου λόγω ειδικών συνθη-κών. 
Επιπλέον, προτείνουμε να οριστούν ως δυσπρόσιτα σχολεία τα σχολεία που ανήκουν στη Β/θμια εκπαίδευση και βρίσκονται στη Σταυρούπολη, τον Εχίνο και τη Γλαύκη.
•Επιπλέον μόρια ή μείωση ωραρίου στις/στους συναδέλφισσες/ους που πηγαίνουν σε περισσότερα από δύο σχολεία. Η μοριοδότηση αυτή ή η μείωση θα πρέπει να είναι διαβαθμισμένη ανάλογα με τον αριθμό των σχολείων και την απόστασή τους.
•Οι συναδέλφισσες/οι που είναι αποσπασμένες/οι στην πρωτοβάθμια να παίρνουν τα αντίστοιχα μόρια της δευτεροβάθμιας.

Οι προτάσεις μας όχι μόνο δεν εισακούστηκαν, αλλά αντίθετα επικράτησε ένα ισοπεδωτικό πνεύμα που εξισώνει τα σχολεία των μεγάλων αστικών κέντρων με τα αυτά που εδρεύουν στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα κριτήρια της περιοχής. Για παράδειγμα με γάλα αστικά κέντρα, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, έχουν ακριβώς το ίδιο 1 μόριο με όλες τις πρωτεύουσες της χώρας όπως η Μυτιλήνη, η Ξάνθη, η Αλεξανδρούπολη, η Φλώρινα κλπ, κλπ, κλπ
Η πρόταση του Υπουργείου, όπως σωστά επισημαίνει η ΟΛΜΕ, σημαίνει τη μαζική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, με συνακόλουθο αποτέλεσμα, για τα μικρά απομακρυσμένα σχολεία, την αύξηση του απαιτούμενου αριθμού των μαθητών, γεγονός που ανοίγει το δρόμο των συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων κατεύθυνσης στα Γενικά Λύκεια και τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Μοναδική επιδίωξη για άλλη μια φορά, η εξοικονόμιση διδακτικού προσωπικού.

Ζητούμε να αποσυρθεί το σχέδιο για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τονίζουμε ότι η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να χαράσσεται αγνοώντας την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εκπροσώπους της. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου