Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η διαδικτυακή σύσκεψη μετά από πρόσκληση της Ε ΕΛΜΕ-Θ και της ΕΛΜΕ Ξάνθης με απεύθυνση σε όλες τις ΕΛΜΕ που έχουν Ωνάσεια και σχολεία που θα λειτουργήσουν τμήματα Ι.Β., αντίστοιχα σχολεία και συναδέλφους, με σκοπό την οργάνωση κινητοποιήσεων, δράσεων, εκδηλώσεων κατά της άμεσης ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου που προωθεί η κυβέρνηση με τα Ωνάσεια σχολεία, το Διεθνές Απολυτήριο (Ι.Β.) τις “Ακαδημίες” και τα “campous” στην τεχνική εκπαίδευση. Στη σύσκεψη συμμετείχαν με αποφάσεις οι Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ, Ε΄ΕΛΜΕ-Θ, ΕΛΜΕ Ξάνθης και Α΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι), μέλη ΔΣ που έχουν Ωνάσεια σχολεία και σχολεία που θα λειτουργήσουν τμήματα Ι.Β. και συνάδελφοι από αντίστοιχα σχολεία.
Κατά τη συζήτηση, τα σωματεία τοποθετήθηκαν με βάση τις αποφάσεις τους και οι συνάδελφοι κατέθεσαν εκτιμήσεις και προτάσεις για τη συγκυρία, τη συσπείρωση του κλάδου, τους αγώνες που πρέπει να συνεχιστούν.
Επισημάνθηκαν και προτάθηκαν τα παρακάτω:
Οι μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις στις 26/1 και η ιστορική απεργία και οι διαδηλώσεις για το έγκλημα των Τεμπών στις 28/2, με μεγάλη συμμετοχή των καθηγητών σε όλη τη χώρα στην απεργία και τις συγκεντρώσεις, αποτελούν τομή για το εργατικό και λαϊκό κίνημα στη χώρα μας! Είναι ελπιδοφόρα εξέλιξη για την προοπτική νίκης των αγώνων γιατί συμπυκνώνουν και τη δυσαρέσκεια απέναντι στην βαθιά αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης.
Η κυβέρνηση, μετά τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις αντεπιτίθεται για να σταματήσει το λαϊκό παράγοντα. Εντείνει την πολιτική πυγμής, γενικεύει τις διώξεις και τα πειθαρχικά των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται κατά της αξιολόγησης, προχωρεί σε πρωτοφανή δίωξη και θέτει σε αργία τη συναδέλφισσα Χρύσα Χοτζόγλου μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά γιατί υλοποιεί αποφάσεις των σωματείων μας. Προωθεί μπαράζ μέτρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Ωνάσεια, «Ακαδημίες», ιδιωτικά ΑΕΙ, διεθνές απολυτήριο-ΙΒ, Εθνικό Απολυτήριο, ελεύθερη επιλογή σχολείου, εξετάσεις PISA, κ.ά.) που ορθώνουν νέες ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση των μαθητών και χτυπούν τα εργασιακά δικαιώματα και τη μόνιμη και σταθερή εργασία των εκπαιδευτικών.
Η απευθείας ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου ξεκίνησε με τα Ωνάσεια όπου εκχωρούνται δημόσιες δομές σε ιδιώτες, θα συνεχιστεί με τις «Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», όπως εξαγγέλθηκε από τον πρώην Υπουργό Παιδείας, με πανομοιότυπες πρακτικές της παραχώρησης δημόσιων δομών σε επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν όπου αυτές θα κρίνουν ότι προωθούνται τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα, ενώ η παροχή 100 εκατομμύριων από 4 συστημικές τράπεζες για τη σχολική στέγη, μετά από συμφωνία με το ΥΠΑΙΘΑ, αποκαλύπτει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για γενίκευση των Ιδιωτικο - Οικονομικών κριτηρίων στην Εκπαίδευση. Παράλληλα, με την δημιουργία των “campous” οδηγούμαστε, μέσω της ενοποίησης της τυπικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.), με την μη τυπική εκπαίδευση, δηλαδή, την αρχική μεταγυμνασιακή και μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση (Ε.Σ.Κ., Ι.Ε.Κ. & ΕΠΑ.Σ.) σε δομές που σκοπό θα έχουν την fast track κατάρτιση των εκπαιδευόμενων. Το Υπουργείο, αγνοώντας τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, δεν αγγίζει καν τα καίρια σημεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να βελτιωθούν ή να αλλάξουν ώστε αυτή να αποτελέσει ποιοτική και ουσιαστική πηγή γνώσεων και δεξιοτήτων για τους μελλοντικούς τεχνικούς και επαγγελματίες. Επιπρόσθετα, προωθείται νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ που θα το ψηφίσουν μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς για τη δημιουργία τμημάτων International Baccalaureate (IB) και ήδη ανακοίνωσαν τα δεκαπέντε πρώτα Πρότυπα και Πειραματικά Γενικά Λύκεια, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια, όπου θα λειτουργήσουν τμήματα.
Τα «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» θα διοικούνται από Διοικούσα Επιτροπή με κυρίαρχο το ρόλο της εταιρίας στις αποφάσεις για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, τις παιδαγωγικές πρακτικές, τις σχολικές εγγραφές και την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ανοίγει ο δρόμος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα των προγραμμάτων σπουδών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας που μέχρι τώρα ήταν αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Στο όνομα της «σχολικής αυτονομίας» επιχειρηματίες και άλλες ομάδες θα ιδρύουν σχολεία με προγράμματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων.
Στα «Ωνάσεια» καταργούνται τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι οργανικές θέσεις και η σταθερή εργασία. Οι εκπαιδευτικοί των «Ωνασείων» θα επιλέγονται μετά από συνεχείς αξιολογήσεις και μετά από συνέντευξη! Φτερά στον άνεμο και σε διαρκή περιπλάνηση θα είναι οι εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων που μετατρέπονται σε Ωνάσεια. Δραματικό το τοπίο σχετικά με τις οργανικές θέσεις που είναι κατακόρυφα μειωμένες φέτος σε σχέση με πέρσι μετά τις μαζικές συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων πανελλαδικά.
Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία «αριστείας» για λίγους (5 ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΕΛ καταρχάς σε όλη τη χώρα) σημαίνει διπλά προγράμματα σπουδών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και μαθητές/τριες δύο ταχυτήτων. Οι μαθητές που θα παρακολουθούν το IB θα έχουν άλλο πρόγραμμα σπουδών και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, με τον ιδιωτικό οργανισμό του I.B. να καθορίζει και να ελέγχει το αναλυτικό πρόγραμμα, την ύλη, τις εξετάσεις, θα έχουν πρόσβαση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού και προνομιακή πρόσβαση και στα πανεπιστήμια της χώρας, ιδιωτικά αλλά και δημόσια, χωρίς να υποβληθούν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων! Οι υπόλοιποι μαθητές θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής. Με την καθιέρωση του Δ.Α. επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η εισαγωγή του IB στα δημόσια σχολεία αποτελεί ένα τεράστιο δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία θα ανοίξουν σύντομα τις πόρτες τους και προετοιμάζει την πελατεία τους. Η καθιέρωση του IB και η δημιουργία ειδικού σώματος καθηγητών θα έχει αντίκτυπο στις εργασιακές σχέσεις και τις κατηγοριοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
ΕΛΜΕ και σύλλογοι, στον αγώνα κατά των Ωνάσειων υπερασπιστήκαμε τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα όλων των μαθητών μας. Η παιδεία να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό για όλους!
Συνεχίζουμε τον αγώνα για να μη γίνουν τα σχολεία όμηροι των εταιρειών και των ιδρυμάτων τους. Να απορρίψουμε τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και να μη χαθούν οργανικές θέσεις.
Να μη γίνει καμία ίδρυση «Ωνάσειων» σχολείων. Κατάργηση του ν. 5174/2025 για τα Ωνάσεια. Να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς.
Να μην κατατεθούν τα αντιεκπαιδευτικά τους μέτρα για ψήφιση και αφορούν τις «Ακαδημίες» στην τεχνική εκπαίδευση, τη δημιουργία τμημάτων “International Baccalaureate (IB)” στα σχολεία. Να μην εφαρμοστούν τα “campous”στην τεχνική εκπαίδευση.
Να ακυρώσουμε, να σταματήσουμε τη λειτουργία των Ωνάσειων, Τμημάτων “ΙΒ”, “Ακαδημιών” και “campus” στην τεχνική εκπαίδευση.
ΥΠΑΙΘΑ και οι ΔΔΕ να διασφαλίσουν οργανικές θέσεις για όλους! Να οργανώσουμε ημέρα κινητοποίησης και δράσης στις ΔΔΕ άμεσα αυτήν την εβδομάδα, πριν ξεκινήσουν οι τοποθετήσεις. Να απαιτήσουμε να διασφαλίσουν οργανικές θέσεις για όλους! Να προσδιοριστούν τα κενά των οργανικών θέσεων με όριο κάτω από 12 ώρες, ώστε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις για όλους τους συναδέλφους. Να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους των Ωνάσειων σχολείων που χωρίς δική τους υπαιτιότητα χάνουν τις οργανικές τους θέσεις, να μη βρεθούν σε καθεστώς διάθεσης με την προοπτική να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες σε λειτουργικά κενά, αλλά και την εφαρμογή της υποχρεωτικής τοποθέτησης που ισχύει σε όσους είναι στη διάθεση.
Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών τώρα!
Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.
Δημόσια και δωρεάν Παιδεία και ίσες δυνατότητες εκπαίδευσης και μάθησης για όλα τα παιδιά.
Να διαμορφώσουν οι σύλλογοι διδασκόντων κοινό υπόμνημα – διαμαρτυρία κατά της άμεσης ιδιωτικοποίησης που προωθεί το ΥΠΑΙΘΑ με Ωνάσεια, “Ακαδημίες”, Διεθνές Απολυτήριο, “campus” κλπ. (αποστέλλουμε σχέδιο πρότασης για να συζητηθεί στους συλλόγους διδασκόντων που τα σχολεία τους μετατρέπονται σε Ωνάσεια).
Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να κηρύξουν ημέρα κινητοποίησης με συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις για όλον τον κλάδο και όλες τις ΕΛΜΕ κατά της άμεσης ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου πριν τις εξετάσεις των μαθητών για την εισαγωγή τους στα Ωνάσεια. Προτείνουμε να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2/5.
ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ να καλέσουν τους εκπαιδευτικούς να μην δεχθεί κανείς να τον συμπεριλάβουν ως επιτηρητή στις εξετάσεις για τα Ωνάσεια. Να ακυρωθούν οι εξετάσεις, να μην προχωρήσει η άμεση ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.
Οι ΕΛΜΕ με απόφαση και της ΟΛΜΕ την ημέρα των εξετάσεων των μαθητών στις 4/5 για την εισαγωγή τους στα Ωνάσεια, να οργανώσουν διαμαρτυρίες και ενημερώσεις των γονιών έξω από τα εξεταστικά κέντρα.
Να καλέσουμε τους γονείς και να προχωρήσουμε σε ενημερώσεις και συσκέψεις για να συνεχιστεί ο αγώνας κατά της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Να προχωρήσουμε σε κοινές δράσεις!
Καλούμε την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων την πρώτη εβδομάδα μετά το Πάσχα. Να καταθέσει εισήγηση που θα συμπεριλάβει στα αιτήματα αιχμής την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που αφορούν την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου και κατάθεση απεργιακής πρότασης που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαΐου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.