Κρίσεις διευθυντριών/ών ένα αναμενόμενο φιάσκο.
Θυμό αλλά και μεγάλη ανησυχία προκάλεσαν οι διαδικασίες κρίσης σε πολλές και πολλούς που μετείχαν σε αυτές ή τις παρακολούθησαν. Ο κλάδος είχε ήδη εκφράσει τη σφοδρή του αντίθεση για τον νόμο Κεραμέως σε ό,τι αφορά και τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης. Ενδεικτικά, στηλιτεύτηκε η πληθώρα και το αλαλούμ των αντικειμενικών κριτηρίων, πολλά από αυτά αναξιόπιστα, το υψηλό ποσοστό της συνέντευξης, ικανό να ανατρέψει την αρχική κατάταξη, τα συμβούλια επιλογής χωρίς αιρετούς, κατ΄ ουσίαν δοτά και άλλες παραμέτρους που προμήνυαν μια διάτρητη διαδικασία. Εκ του αποτελέσματος οι φόβοι του κλάδου δεν διαψεύστηκαν καθώς, κυριολεκτικά, οι δεξιοί και αρεστοί υποψήφιοι, σάρωσαν στις συνεντεύξεις την αριστεία.
Ως ΕΛΜΕ ζητάμε την άμεση κατάργηση των νόμων Κεραμέως, την είσοδο τριών αιρετών στα συμβούλια επιλογής και την θέσπιση διαφανών κριτηρίων για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης στα οποία να περιλαμβάνεται, με ξεκάθαρη μοριοδότηση, η γνώμη των συλλόγων των σχολείων.
Αντί επιλόγου: Πραγματικά πιστεύουμε ότι η ελληνική κοινωνία έχει κάνει βήματα μπροστά. Αυτές οι καταστάσεις και η πολιτική που τις υπαγορεύει, μας πηγαίνει πίσω, συντηρώντας τις «χρόνιες παθογένειες» και το «βαθύ κράτος», κακοδαιμονίες για τις οποίες τόσος λόγος έγινε τελευταία… Το συνδικαλιστικό κίνημα με τη στήριξη όλων των συναδέλφων/ισσών που αρνούνται να γίνουν πελατεία, οφείλει να σπάσει την κομματική εξάρτηση, τα μικροπολιτικά συμφέροντα και να εργαστεί για μία υγιή δημοκρατική κοινωνία προόδου και δικαίου.
------------
Το κείμενο υπερψηφίστηκε από ΣΑΚΕ και Μαρία Οικονομίδου. Καταψηφίστηκε από ΔΑΚΕ και Γιώργο Μέλλιο.
Ακολουθεί η ανακοίνωση/απάντηση της ΔΑΚΕ στην παραπάνω ανακοίνωση:
Η ΔΑΚΕ διαφωνεί με το περιεχόμενο της παραπάνω ανακοίνωσης, καθώς θεωρεί ότι περιέχει ανυπόστατες γενικεύσεις, αστήρικτες υπερβολές και ανακρίβειες τις οποίες και επισημαίνει στο παρόν κείμενο.
• Αναφέρεται στην ανακοίνωση της πλειοψηφίας (ΣΑΚΕ + 1 μέλος των Ανεξάρτητων) ότι “υπήρξε πληθώρα και αλαλούμ αντικειμενικών κριτηρίων, πολλά από τα οποία αναξιόπιστα“. Τα κριτήρια αυτά είναι ακριβώς τα ίδια με τον προηγούμενο νόμο Γαβρόγλου με τον οποίο έγιναν οι κρίσεις του 2017, 2018 . Τότε, βέβαια, δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση που να στηλιτεύει την ύπαρξη αυτών των κριτηρίων.
• Γίνεται λόγος για “κατ’ ουσία δοτά μέλη των συμβουλίων επιλογής”. Είναι σε όλους γνωστό ότι η διοίκηση απηύθυνε δύο ανοιχτές προσκλήσεις προς όλους τους εκπαιδευτικούς που διέθεταν τις προϋποθέσεις προκειμένου να στελεχώσουν το συμβούλιο επιλογής. Είναι, επίσης, γνωστό ότι δεν υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τους συναδέλφους για τη συμμετοχή στην επιτροπή και ότι δεν απορρίφθηκε καμία αίτηση. Όλοι όσοι υπέβαλαν αίτηση, τοποθετήθηκαν στο συμβούλιο επιλογής. Αντιθέτως, η έννοια του δοτού μέλους του συμβουλίου επιλογής, δηλαδή του διορισμένου από τη διοίκηση χωρίς καμία ανοιχτή διαδικασία, υπήρξε στη διαδικασία του 2017, όταν οι τότε διευθυντές εκπαίδευσης διόρισαν στην επιτροπή εκπαιδευτικούς με δική τους απόφαση χωρίς διαδικασία. Το ίδιο συνέβη τότε και στη ΔΔΕ Ξάνθης με την τοποθέτηση ως μέλους της επιτροπής γνωστού στελέχους των ΣΑΚΕ. Ούτε τότε υπήρξε σχετική ανακοίνωση...
• Διατείνονται οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας της ΕΛΜΕ που συνυπέγραψαν την ανακοίνωση ότι “αξιολογήθηκαν με άριστα ή το πλησίασαν υποψήφιοι που ανήκουν στην κυβερνητική παράταξη”. Εκτός από το γεγονός ότι είναι ανυπόστατη αυθαιρεσία η ετικετοποίηση των συναδέλφων σε κυβερνητικούς και μη, ας δούμε -ενδεικτικά- και τις βαθμολογίες των συναδέλφων που βρίσκονται στα νούμερα 1, 3, 6, 7, 10, 11, 18, 35 της τελικής κατάταξης οι οποίοι έλαβαν εξαιρετικούς βαθμούς (προφανώς, γιατί έτσι έκριναν τα μέλη της επιτροπής). Είναι όλοι οι συνάδελφοι που έλαβαν εξαιρετική βαθμολογία “κυβερνητικοί υποστηρικτές”; Είναι, πραγματικά, οξύμωρο και ακατανόητο από τη μια να θεωρούν οι συνάδελφοι των ΣΑΚΕ και 1 των Ανεξάρτητων ότι τα αντικειμενικά κριτήρια είναι αναξιόπιστα και από την άλλη να μέμφονται τη διαδικασία της συνέντευξης και τη βαθμολόγηση.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε κάτι που ισχύει σε όλες τις διαγωνιστικές διαδικασίες που εμπεριέχουν βαθμολόγηση. Είναι ανθρώπινο και αναμενόμενο να υπάρχουν παντού και πάντα άνθρωποι που θα αισθάνονται αδικημένοι σε μια τέτοια διαδικασία. Είναι κάτι, άλλωστε, που το βιώνουμε όλοι μας ως εκπαιδευτικοί όταν βαθμολογούμε τους μαθητές μας. Αυτό, όμως, απέχει πάρα πολύ από την άποψη ότι υπάρχει “ένα βαθύ κράτος που λειτουργεί αναξιοκρατικά και λερώνει και αξιόλογους συναδέλφους”, όπως υποστηρίζεται στην ανακοίνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.