Η υγεία και η παιδεία αποτελούν βασικούς πυλώνες μιας κοινωνίας και αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπων. Η πανδημική κρίση ανέδειξε τη σημασία της ενίσχυσης αυτών των κοινωνικών αγαθών, προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία και το μορφωτικό δικαίωμα όλων των παιδιών. Υπηρετώντας την κυβερνητική πολιτική, η Υπουργός Παιδείας, κ Κεραμέως, επανειλημμένα, απορρίπτει τις προτάσεις μας για ασφαλή, ανοιχτά σχολεία και ποιοτική εκπαίδευση δημιουργώντας συνθήκες ανασφάλειας σε μαθήτριες/ές, γονείς και εκπαιδευτικούς:
- Όχι μόνο δεν «σπάει» τα τμήματα για να αποφεύγεται ο συνωστισμός, αλλά, παρ' όλη την πανδημία, ευνοείται η αύξηση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα με αποκορύφωμα τις πρόσφατες συγχωνεύσεις τμημάτων. Όταν σε ένα κατάστημα επιτρέπονται 4 άτομα, σε μία σχολική αίθουσα συνωστίζονται 25-27έως και 30 παιδιά.
- Δεν προχωρά σε προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας. Σε σχολεία του νομού μας διατίθενται καθαρίστριες μόνο για 4 ώρες.
- Δεν εξασφαλίζονται αυξημένα δρομολόγια, με αποτέλεσμα οι μαθήτριες/τές να στοιβάζονται στα σχολικά λεωφορεία.
- Οι εκπαιδευτικοί μοιράζονται μέχρι και σε πέντε σχολεία, γεγονός που αυξάνει και τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού την πιθανότητα νόσησής τους.
- Δεν προβλέπεται υγειονομικός έλεγχος στις σχολικές μονάδες. Ένα τμήμα για να κλείσει πρέπει να νοσήσει το 50%+1 των μαθητών/τριών. Σε περίπτωση κρούσματος, όλη η τάξη πηγαίνει στη μία και μοναδική δομή της πόλης για τα rapid
test, με τον συνωστισμό να αυξάνει τον κίνδυνο μετάδοσης. Παράλληλα προκαλείται μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία και χάνονται πολλές ώρες μαθημάτων.
- Δεν προβλέπονται δωρεάν τεστ για όλες/ους ανεξαιρέτως τις/τους εκπαιδευτικούς.
- Δεν προβλέπονται μέτρα για τους/τις εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
- Δεν παρέχεται επιπλέον εξοπλισμός σε σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης ούτε υπήρξε έγκαιρη τεχνολογική και παιδαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών την περασμένη
χρονιά.
- Τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων συνεχίζουν, και σε καιρό πανδημίας, να είναι λίγα και τα παιδιά στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο.
- Εκχώρησε, χωρίς άδεια, τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών στη Cisco.
- Τα σχολεία δεν στελεχώνονται επαρκώς με ψυχολόγους για την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών συνεπειών της πανδημίας, του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης.
- Δεν υπήρξε πρόβλεψη ούτε για την κάλυψη των μαθησιακών κενών των μαθητών/τριών που προέκυψαν από την, σχεδόν συνεχή, τηλεκπαίδευση από τον Μάρτη της σχολικής χρονιάς 2019-20. Αντίθετα, βλέπουμε αύξηση της ύλης σε κάποια μαθήματα, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων,
εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και την Ελάχιστη βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια με αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από τα δημόσια πανεπιστήμια.
Παρόλα τα παραπάνω, η κυβέρνηση:
- Νομοθέτησε, ωστόσο, την εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων κολεγίων με τους αποφοίτους πανεπιστημίων προκαλώντας εύλογες διαμαρτυρίες και συνειρμούς...
- Νομοθέτησε το μέτρο της ανήλικης μαθητείας.
- Κατάργησε τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας από τα λύκεια.
- Νομοθέτησε την αναζήτηση χορηγών από τα σχολεία, καθιστώντας, κατ΄ουσία, τα σχολεία και τους συλλόγους γονέων υπεύθυνους για την επάρκεια του εξοπλισμού σε τεχνολογικές και κτιριακές υποδομές, εποπτικά μέσα διδασκαλίας κλπ.
- Μείωσε την χρηματοδότηση της Παιδείας στον περυσινό προϋπολογισμό του κράτους.
Η προβλεπόμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων δεν αποσκοπεί στη βελτίωση της εκπαίδευσης και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αλλά στη μεταφορά των ευθυνών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική κοινότητα, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων σε καλά και κακά και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Ο τύπος αξιολόγησης στον οποίο αντιδρούμε έχει εφαρμοστεί στο εξωτερικό με καταστροφικές συνέπειες.
Αρνούμενη τον ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς, η κυβέρνηση επέλεξε την πολιτική της απαγόρευσης της απεργίας με δικαστικές προσφυγές.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί σηκώσαμε, αβοήθητες και αβοήθητοι, το βάρος και την ευθύνη της τηλεκπαίδευσης, σε όλη τη διάρκεια της καραντίνας, τις δύο προηγούμενες χρονιές. Παρά την ψυχολογική πίεση, εξαιτίας της υγειονομικής ανασφάλειας που όλοι ζούμε και των συνεχών επιθέσεων του ΥΠΑΙΘ, στηρίζουμε τη μόρφωση των παιδιών και νέων αυτού του τόπου. Δεν αποζητούμε το χειροκρότημα. Ζητάμε από την κοινωνία να αντιδράσει στη διάλυση της δημόσιας παιδείας και υγείας. Να στηρίξει το έργο και τον αγώνα και να διεκδικήσει μαζί μας:
• μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και υγειονομικού προσωπικού
• μείωση αριθμού μαθητριών/ών και προμήθεια συσκευών εξαερισμού στις τάξεις
• καθολική δωρεάν πρόσβαση στα rapid test
• διενέργεια rapid τεστ στις σχολικές μονάδες από ειδικευμένο νοσηλευτικό
• περισσότερα κέντρα διάγνωσης.
• ειδική μέριμνα και προστασία για τις ευάλωτες κατηγορίες
• κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων τουλάχιστον με αυτήν τη μορφή και σε αυτήν τη συγκυρία
• κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής
• μείωση της ύλης των εξεταζόμενων μαθημάτων
• ψυχολογική στήριξη μαθητριών/ών και εκπαιδευτικών
Οι καθηγήτριες και οι καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.