Το ΔΣ της ΕΛΜΕ
Ξάνθης ξεκίνησε ένα κύκλο επισκέψεων/συζητήσεων στα σχολεία της Ξάνθης. Οι επισκέψεις ξεκίνησαν από τα Γυμνάσια
για να καταγραφούν οι απόψεις των συναδελφισσών/ων για τη λειτουργία του «νέου
τύπου» Γυμνασίου. Επισκέψεις επίσης έγιναν στα σχολεία που παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα προβλήματα κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.
Οι πρώτες απόψεις για τις αλλαγές στα Γυμνάσια και τα γενικότερα προβλήματα που καταγράψαμε ήδη μεταφέρθηκαν στο ΔΣ της
ΟΛΜΕ.
1. Η αποτίμηση των
αλλαγών στα Γυμνάσια είναι γενικά θετική. Μεταξύ των
προβλημάτων που προέκυψαν μαζί με προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία είναι:
¥
Μονόωρα μαθήματα, υπάρχουν συνάδελφοι/ισσες με 20
και πάνω μονόωρα. Ειδικά στις χημείες και τις βιολογίες χάνεται η ουσία των
μαθημάτων. Προτάθηκε ολόκληρο 2ωρο του κάποιου μαθήματος το 1ο τετράμηνο
(πχ Χημεία) και αλλαγή στο 2ο (πχ Βιολογία). Σχετικά με
το θέμα των «Φυσικών Επιστημών» εκφράστηκε ο φόβος ότι η προοπτική ενιαίου
κύκλου «Επιστήμες» ενέχει τον κίνδυνο περαιτέρω μείωσης των (ήδη λίγων) ωρών
του κλάδου ΠΕ04.
¥
Μεγάλος όγκος διαγωνισμάτων, ελλιπής γνωριμία με τις/τους
μαθητριες/ές (πρόβλημα για μελλοντική περιγραφική αξιολόγηση, αδυναμία
ολοκλήρωσης ύλης).
¥
Δυσκολία μαθηματικών να διδάξουν Φυσική (β΄
ανάθεση) λόγω της εργαστηριακής μορφής που έχει (εργαστήριο-πειράματα). Ως
εργαστηριακό πρέπει, επίσης, να σπάσει ή να ορίζεται και 2ος/η
εκπαιδευτικός και στη Γενική Εκπαίδευση.
¥
Περιορισμός ύλης
¥
Ασαφείς οδηγίες στα Αρχαία
¥
Να σπάσουν μαθηματικά (άλγεβρα-γεωμετρία) δε
βγαίνει το ωράριο των μαθηματικών
¥
Δε λειτούργησαν τα project καθώς υποβαθμίστηκαν σε
απλή εξέταση.
¥
Νωρίτερα οι ενδοσχολικές στα Γυμνάσια για υπάρχει περισσότερος
χρόνος στα φροντιστηριακά. Ενισχυτική διδασκαλία με έναρξη μαζί με τα μαθήματα.
¥
Θετική αποτίμηση για τα φροντιστηριακά, ωστόσο,
πρέπει να διευρυνθεί η περίοδος μαθημάτων. Παιδιά που έπρεπε να παρακολουθήσουν
πολλά αντικείμενα έπρεπε τελικά να διαλέξουν τι δε θα κάνουν, μεγάλος φόρτος
και για καθηγητές μονόωρων.
¥
Όχι συνεξέταση γλώσσας και λογοτεχνίας. Τα
πρωτάκια ειδικά το έχασαν! Χωριστές εξετάσεις ή λιγότερες ερωτήσεις,
τουλάχιστον, ένα διάλειμμα μεταξύ των δύο εξετάσεων.
¥
Σαφείς οδηγίες, κεντρικά, και όχι από συμβούλους,
για την εξέταση στα ξενόγλωσσα.
¥
Θετική αποτίμηση και για τα μη εξεταζόμενα. Δεν
παρατηρήθηκε ιδιαίτερη παραίτηση και προβλήματα πειθαρχίας.
¥
Να επανέλθει η συμπλήρωση ωραρίου με ανάληψη
προγράμματος.
¥
Να καταργηθεί η βάση. Να υπάρχει απολυτήριο με
οποιοδήποτε βαθμό.
2. Από την
επίσκεψη στο Εσπερινό ΕΠΑΛ προέκυψε ότι λόγω ασάφειας της νομοθεσίας τα παιδιά
που έμειναν στη Γ Λυκείου στα ΕΠΑΛ που λειτουργούσαν σύμφωνα με τη νομοθεσία
του 2013 πρέπει να γραφούν στη Β λυκείου λόγω μικρών αλλαγών στο πρόγραμμα
σπουδών. Το γεγονός αυτό απογοητεύει τα παιδιά τα οποία εγκαταλείπουν τις
σπουδές τους.
3. Γενικότερα θέματα
που τέθηκαν από τις/τους συναδέλφισσες/ους είναι:
¥
Απλούστευση/ επικαιροποίηση της εκπαιδευτικής
νομοθεσίας. Η νομοθεσία, έτσι όπως είναι, ακυρώνει τα ΠΥΣΔΕ γιατί επιτρέπει
διαφορετικές ερμηνείες των νόμων. Ανάγκη δομικής αναμόρφωσης και μονιμότερων
αλλαγών.
¥
Συνταξιοδοτικό. Δεν υπάρχει έγκυρη ενημέρωση.
Αλλάζει το νομοθετικό πλαίσιο συνέχεια.
¥
Ιατρική περίθαλψη. Να επανέλθει το προηγούμενο
καθεστώς. Ειδικά στις μικρές πόλεις με λίγους συμβεβλημένους γιατρούς και
ειδικότητες, πληρώνουμε τα πάντα (παρά τις μεγάλες κρατήσεις ). Η προσκόμιση
γνωμάτευσης για 2μερη αναρρωτική μεταφράζεται σε επιπλέον επιβάρυνση. Να
ξαναμπούν οι ιατρικές δαπάνες στις φοροελαφρύνσεις.
¥ Στο συνδικαλιστικό επίπεδο και παρατηρώντας τη δυσλειτουργία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, ως ΔΣ αλλά και ως απαίτηση πλέον των
συναδελφισσών/ών της ΕΛΜΕ Ξάνθης, επανερχόμαστε στο πάγιο αίτημά μας για Δημοσίευση των Πρακτικών των συνεδριάσεων
του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Οι επισκέψεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ στα σχολεία συνεχίζονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι συνεδριάσεις του ΔΣ είναι ανοιχτές και είναι ιδιαίτερα επιθυμητή και χρήσιμη η παρουσία των συναδελφισσών/ων σ'αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου