Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024

Προβολή Πέμπτης 7/11

Με μια αστυνομική πολιτική σάτιρα θα προβληματιστούμε αυτήν την Πέμπτη 7/11 στις «Προβολές της Πέμπτης της ΕΛΜΕ» παρακολουθώντας την κοινωνική αφύπνιση απλών αγροτών που απλά προσπαθούν να ...ανασάνουν σε έναν κόσμο που οι τράπεζες έχουν το πάνω χέρι.

Στο Λαογραφικό Μουσείο, στις 9μμ. Η ταινία διαρκεί 114'.

-----------

Το όνομα των ταινιών που προβάλλονται και πληροφορίες γι' αυτές στέλνονται στα mail που έχουμε.Όποια/ος θέλει να λαμβάνει πληροφόρηση για τις ταινίες που προβάλλονται μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΕΛΜΕ elmexanthis@gmail.com

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Μια οφειλόμενη απάντηση

 Οφείλουμε μια απάντηση στη συνέντευξη που έδωσε η ΔΔΕ σε εφημερίδα  της Ξάνθης όπου διαβάσαμε ότι:
- οι εκπαιδευτικές καινοτομίες πρέπει να δοκιμάζονται μόνο σε  σχολεία που θα έχουν όλες τις υποδομές και άφθονη χρηματοδότηση  απέχοντας παρασάγγας από τα «κοινά» σχολεία
- η απαίτηση των πολιτών να πηγαίνουν τα παιδιά τους σχολείο κοντά  στον σπίτι τους είναι «ελιτισμός»
- οι εκπαιδευτικοί απλά αντιστέκονται στις αλλαγές επειδή σαν λαός  συνηθίζουμε να αντιστεκόμαστε στις όποιες αλλαγές συμβαίνουν.
Επίσης μάθαμε ότι η δημιουργία πειραματικού γυμνασίου αποτελεί  «ηθική» υποχρέωση προς τις οικογένειες
«μορφωμένων ανθρώπων που  θέλουν για τα παιδιά τους μία καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση».
Ακόμη πληροφορηθήκαμε ότι το 1ο Γυμνάσιο «έχει διακριθεί σε διάφορες  δράσεις, δημιουργικές δραστηριότητες, πολιτιστικές και κοινωνικές  εκδηλώσεις, διεθνείς και πανελλήνιους διαγωνισμούς».
Ας ενημερώσουμε λοιπόν τους πολίτες της Ξάνθης ότι:
- το εκπαιδευτικό δυναμικό της Ξάνθης ΟΛΩΝ των σχολείων καταβάλλει  κάθε δυνατή προσπάθεια, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες για  να προσφέρει το καλύτερο δυνατόν στα παιδιά προνομιούχων και μη  προνομιούχων πολιτών. Δεν υπάρχουν καλύτερα ή χειρότερα σχολεία! Και  δεν υπάρχουν για εμάς τις/τους εκπαιδευτικούς, εκλεκτές/οι μαθήτριες/μαθητές! Είναι όλες και  όλοι παιδιά μας για τα οποία αγωνιζόμαστε να έχουν τις καλύτερες  συνθήκες εκπαίδευσης ΟΛΑ τους!
- Εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν αντιστεκόμαστε σε αλλαγές που συμβάλουν  στην πραγματική βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.  Αντιστεκόμαστε σε αλλαγές, επικοινωνιακού χαρακτήρα, που  επιβάλλονται χωρίς καμία πρότερη διαβούλευση και συναίνεση με τους  εκπαιδευτικούς. Μια τέτοια αλλαγή ήταν και η ανακήρυξη του 1ου ΕΠΑΛ  σε πρότυπο. Καμία ουσιαστική αναβάθμιση ή χρηματοδότηση δεν  ακολούθησε. Αντιθέτως αύξησε τη μαθηματική διαρροή παιδιών που δε  βρίσκουν θέση στο υπερκορεσμενο 2ο ΕΠΑΛ. Νέα παιδιά δηλαδή  εγκαταλείπουν την εκπαίδευση.
Αντιδρούμε, επίσης, σε κάθε αξιολογική διαδικασία που κατηγοριοποιεί  τα σχολεία σε καλά και κακά.
- Αν υπάρχει κάποια ηθική υποχρέωση αυτή είναι απέναντι στους γονείς  των παιδιών που στοιβάζονται σε 29ρια τμήματα, σε σχολεία χωρίς  υποδομές. Απέναντι στα παιδιά που ταλαιπωρούνται ώρες στους δρόμους  λόγω των ελλείψεων σε δρομολόγια Απέναντι στους γονείς των παιδιών  του ΕΕΕΚ, του 4ου Λυκείου, του 8ου Γυμνασίου και του Μουσικού που  χρόνια περιμένουμε να κτιστούν.
Ας ενώσει λοιπόν τις δυνάμεις της η Διευθύντρια Β/θμιας Ξάνθης με το  σωματείο και ας αγωνιστεί μαζί μας για ποιοτική, δημόσια δωρεάν  παιδεία για όλα τα παιδιά.

---

Δημοσιεύουμε και την επιστολή/απάντηση στην ίδια δημοσίευση του Συλλόγου Διδασκουσών/Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου:

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

ΟΛΜΕ: Για τις καθαιρέσεις συναδέλφων Δ/ντών λόγω συμμετοχής στην απεργία-αποχή στην Αχαΐα & τη Λαρισα

Σε μια πρωτοφανή πράξη στα μεταπολιτευτικά χρονικά το Υπουργείο Παιδείας και η Διευθύντρια ΔΕ Αχαΐας και ο Διευθυντής ΔΕ Λάρισας καθαίρεσαν από τις 18 Οκτωβρίου 3 συναδέλφους διευθυντές/τριες γιατί συμμετείχαν σε απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση που είχε προκηρυχθεί νόμιμα. Επομένως οι 3 συνάδελφοι συμμετείχαν σε νόμιμη απεργία των σωματείων τους.

Mε αυτή την πρωτοφανή πράξη καθαίρεσης καταλύεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα συμμετοχής των εργαζομένων στις νόμιμες και σε ισχύ απεργίες των συνδικαλιστικών μας οργάνων. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μέσα από αυτή την αυταρχική και αντιδημοκρατική όξυνση και χρησιμοποιώντας την καταστολή και το φόβο προσπαθεί να κάμψει τις αντιστάσεις μας απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζει.

Σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση επιδεικνύει μια πρωτοφανή στα χρονικά της μεταπολίτευσης επιλογή και κινείται νομικά, διοικητικά, αυταρχικά απέναντι στον αγώνα μας ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών απειλώντας με διώξεις και καθαιρέσεις των διευθυντών που στέκονται απέναντι στην  βαθιά συντηρητική και χωρίς πραγματικό παιδαγωγικό πρόσημο «αξιολόγηση».   Διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα όπου ο κόσμος της εργασίας αντικρίζει να βγαίνουν παράνομες οι απεργίες τους και να υπονομεύεται με τρόπο αναπόδραστο το  δικαίωμα στην απεργία.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, αντί να ασχοληθούν με τα τεράστια προβλήματα στην εκπαίδευση, εμφανίζουν μια μονοθεματική επιμονή στη τιμωρία των εκπαιδευτικών που επιλέγουν να εκφράσουν τη διαφοροποίηση τους μέσα από την άσκηση συνδικαλιστικής δράσης  στα σχέδια για την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Αν στο ΥΠΑΙΘ  επεδείκνυαν ανάλογο ζήλο και για τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο χώρος της εκπαίδευσης θα είχαν καλυφθεί τα δεκάδες χιλιάδες κενά που υπάρχουν σήμερα, δε θα στοιβάζονταν τα παιδιά σε πολυπληθή τμήματα, θα υπήρχαν αξιοπρεπείς νέες σχολικές μονάδες και όχι ασυντήρητα κτήρια, που στις αυλές τους δεσπόζουν κοντέινερς, θα υπήρχε ολοκληρωμένος σχεδιασμός ώστε να καλυφθούν τα μορφωτικά κενά που υπάρχουν στα παιδιά μετά από τα 2 χρόνια πανδημίας και τη διαχείρισή της από την κυβέρνηση (συνεχόμενα lockdown, τηλεκπαίδευση)..

 Oι συλλογικές αποφάσεις των σωματείων και των Ομοσπονδιών μας αποτυπώνουν τις αποφάσεις του κλάδου και δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με όρους ενός αυστηρού διοικητισμού.

Η υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου αφορά όλη την κοινωνία και καλούμε όλους τους πολιτικούς, συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς φορείς να αναλάβουν πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση υπεράσπισης του δικαιώματος της απεργίας.

Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δε θα περάσουν!

Να ανακληθεί η καθαίρεση των 3 Δ/ντών που συμμετείχαν στην νόμιμα προκηρυγμένη απεργία – αποχή της Ομοσπονδίας

Κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσουν όλες οι διώξεις και τα πειθαρχικά για συνδικαλιστικούς λόγους.