Η ΕΛΜΕ Ξάνθης καλεί σε κινητοποίηση ενάντια στη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης σε Πειραματικό την Τετάρτη 16/10, στη 1μμ, έξω από τη ΔΔΕ Ξάνθης. Ακόμη ένα σχολείο της Ξάνθης για το οποίο παίρνονται σοβαρές αποφάσεις χωρίς να ερωτηθεί ο σύλλογος και χωρίς τη συναίνεσή του.
Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής η ΕΛΜΕ προκηρύσσει δίωρη στάση εργασίας. Να είμαστε όλες και όλοι εκεί.
Η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης σε πειραματικό οδηγεί:
- στην εξαφάνιση του σχολείου της γειτονιάς αφού τα παιδιά που θα φοιτήσουν στο Πειραματικό θα επιλεγούν με κλήρωση. Τα παιδιά που δε θα κληρωθούν και μέχρι τώρα θα πήγαιναν στο 1ο Γυμνάσιο, θα αναγκαστούν να πάνε σε άλλα σχολεία που βρίσκονται μακρύτερα από τον τόπο κατοικίας τους. Επιπλέον, με δεδομένο ότι το 1ο γυμνάσιο είναι το κεντρικότερο της πόλης και λόγω αυτού με την μεγαλύτερη
προτίμηση από μαθήτριες/ές, γονείς και εκπαιδευτικούς, καθιστά την επιλογή του την πλέον ακατάλληλη.
- στην απώλεια των οργανικών θέσεων στο 1ο Γυμνάσιο των συναδελφισσών και των συναδέλφων οι οποίες/οι θα πάρουν, κατά προτεραιότητα, οργανική σε άλλα σχολεία μόλις προκύψουν, περιορίζοντας έτσι τις οργανικές θέσεις της ΔΕ Ξάνθης με αποτέλεσμα την πρόκληση μεγάλων δυσκολιών στις υπηρεσιακές μεταβολές όλων των σχολικών μονάδων του νομού.
- στην κατηγοριοποίηση των σχολείων καθώς το πειραματικό θα έχει μειωμένο αριθμό παιδιών στην τάξη γεγονός που θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση σε μαθητικό πληθυσμό των άλλων σχολείων τα οποία ήδη «βουλιάζουν» από μαθήτριες/τές. Επιπλέον, τυχόν πόροι που θα διατίθενται για την εκπαίδευση θα κατευθύνονται προς το Πειραματικό αφήνοντας τα υπόλοιπα σχολεία σε ακόμη μεγαλύτερη ένδεια υποδομών. Θα δημιουργηθεί έτσι ένα ελιτίστικο σχολείο
όπου θα γίνεται προσπάθεια να έχει τις δυνατόν καλύτερες συνθήκες ενώ τα υπόλοιπα σχολεία θα γίνονται όλο και
φτωχότερα, με σοβαρές
ελλείψεις σε προσωπικό, υλικοτεχνικές υποδομές και αίθουσες. Καμία
εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να δοκιμαστεί με αξιοπιστία σε σχολεία με τόσο τεράστιες διαφορές από τις πραγματικές συνθήκες των υπόλοιπων σχολείων. Αντίθετα, η ευκαιρία να εφαρμοστούν καινοτόμες και πειραματικές μέθοδοι πρέπει να είναι δικαίωμα όλων των σχολείων.
Οι εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων, παρά τους πενιχρούς πόρους που διατίθενται στη δημόσια εκπαίδευση και παρόλο τον πόλεμο που δέχονται από το υπουργείο παιδείας σε όλα τα επίπεδα, παράγουν πολύ περισσότερο έργο από αυτό που τους ανατίθεται, σε όποιο σχολείο και να βρίσκονται. Η ενίσχυση του συνόλου των σχολείων σε υποδομές και πόρους θα βοηθήσει το δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών προς όφελος των παιδιών και της κοινωνίας.