Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Μια οφειλόμενη απάντηση

 Οφείλουμε μια απάντηση στη συνέντευξη που έδωσε η ΔΔΕ σε εφημερίδα  της Ξάνθης όπου διαβάσαμε ότι:
- οι εκπαιδευτικές καινοτομίες πρέπει να δοκιμάζονται μόνο σε  σχολεία που θα έχουν όλες τις υποδομές και άφθονη χρηματοδότηση  απέχοντας παρασάγγας από τα «κοινά» σχολεία
- η απαίτηση των πολιτών να πηγαίνουν τα παιδιά τους σχολείο κοντά  στον σπίτι τους είναι «ελιτισμός»
- οι εκπαιδευτικοί απλά αντιστέκονται στις αλλαγές επειδή σαν λαός  συνηθίζουμε να αντιστεκόμαστε στις όποιες αλλαγές συμβαίνουν.
Επίσης μάθαμε ότι η δημιουργία πειραματικού γυμνασίου αποτελεί  «ηθική» υποχρέωση προς τις οικογένειες
«μορφωμένων ανθρώπων που  θέλουν για τα παιδιά τους μία καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση».
Ακόμη πληροφορηθήκαμε ότι το 1ο Γυμνάσιο «έχει διακριθεί σε διάφορες  δράσεις, δημιουργικές δραστηριότητες, πολιτιστικές και κοινωνικές  εκδηλώσεις, διεθνείς και πανελλήνιους διαγωνισμούς».
Ας ενημερώσουμε λοιπόν τους πολίτες της Ξάνθης ότι:
- το εκπαιδευτικό δυναμικό της Ξάνθης ΟΛΩΝ των σχολείων καταβάλλει  κάθε δυνατή προσπάθεια, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες για  να προσφέρει το καλύτερο δυνατόν στα παιδιά προνομιούχων και μη  προνομιούχων πολιτών. Δεν υπάρχουν καλύτερα ή χειρότερα σχολεία! Και  δεν υπάρχουν για εμάς τις/τους εκπαιδευτικούς, εκλεκτές/οι μαθήτριες/μαθητές! Είναι όλες και  όλοι παιδιά μας για τα οποία αγωνιζόμαστε να έχουν τις καλύτερες  συνθήκες εκπαίδευσης ΟΛΑ τους!
- Εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν αντιστεκόμαστε σε αλλαγές που συμβάλουν  στην πραγματική βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.  Αντιστεκόμαστε σε αλλαγές, επικοινωνιακού χαρακτήρα, που  επιβάλλονται χωρίς καμία πρότερη διαβούλευση και συναίνεση με τους  εκπαιδευτικούς. Μια τέτοια αλλαγή ήταν και η ανακήρυξη του 1ου ΕΠΑΛ  σε πρότυπο. Καμία ουσιαστική αναβάθμιση ή χρηματοδότηση δεν  ακολούθησε. Αντιθέτως αύξησε τη μαθηματική διαρροή παιδιών που δε  βρίσκουν θέση στο υπερκορεσμενο 2ο ΕΠΑΛ. Νέα παιδιά δηλαδή  εγκαταλείπουν την εκπαίδευση.
Αντιδρούμε, επίσης, σε κάθε αξιολογική διαδικασία που κατηγοριοποιεί  τα σχολεία σε καλά και κακά.
- Αν υπάρχει κάποια ηθική υποχρέωση αυτή είναι απέναντι στους γονείς  των παιδιών που στοιβάζονται σε 29ρια τμήματα, σε σχολεία χωρίς  υποδομές. Απέναντι στα παιδιά που ταλαιπωρούνται ώρες στους δρόμους  λόγω των ελλείψεων σε δρομολόγια Απέναντι στους γονείς των παιδιών  του ΕΕΕΚ, του 4ου Λυκείου, του 8ου Γυμνασίου και του Μουσικού που  χρόνια περιμένουμε να κτιστούν.
Ας ενώσει λοιπόν τις δυνάμεις της η Διευθύντρια Β/θμιας Ξάνθης με το  σωματείο και ας αγωνιστεί μαζί μας για ποιοτική, δημόσια δωρεάν  παιδεία για όλα τα παιδιά.

---

Δημοσιεύουμε και την επιστολή/απάντηση στην ίδια δημοσίευση του Συλλόγου Διδασκουσών/Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου:

Α) Θεωρούμε στο σύνολό τους τα επιχειρήματα της Δ/ντριας ΔΔΕ Ξάνθης παντελώς αίολα. Άλλωστε, έχουν αντικρουστεί ένα προς ένα (υποτιθέμενη κοινωνική πίεση, μέγεθος και τοποθεσία της σχολικής μονάδας, αριθμός οργανικών θέσεων) στο Δελτίο Τύπου (27/9/2024)όπου εκθέσαμε αναλυτικά τις θέσεις μας  για το συγκεκριμένο θέμα.

Β) Με ειλικρινή έκπληξη διαβάσαμε ότι το επιχείρημά μας για την προστασία του «σχολείου της γειτονιάς» είναι ελιτίστικο (!!!), ενώ κατά την αντίληψη της Δ/ντριας ΔΔΕ Ξάνθης δεν είναι ελιτίστικο ένα Πειραματικό σχολείο που οδηγεί εξ ορισμού στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Παραθέτουμε από τη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης (13/10/2024):  «… το πειραματικό θα έχει μειωμένο αριθμό παιδιών στην τάξη, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση σε μαθητικό πληθυσμό των άλλων σχολείων, τα οποία ήδη «βουλιάζουν» από μαθήτριες/τές. Επιπλέον, τυχόν πόροι που θα διατίθενται για την εκπαίδευση θα κατευθύνονται προς το Πειραματικό, αφήνοντας τα υπόλοιπα σχολεία σε ακόμη μεγαλύτερη ένδεια υποδομών. Θα δημιουργηθεί έτσι ένα ελιτίστικο σχολείο όπου θα γίνεται προσπάθεια να έχει τις δυνατόν καλύτερες συνθήκες,  ενώ τα υπόλοιπα σχολεία θα γίνονται όλο και φτωχότερα, με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, υλικοτεχνικές υποδομές και αίθουσες. Καμία εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να δοκιμαστεί με αξιοπιστία σε σχολεία με τόσο τεράστιες διαφορές από τις πραγματικές συνθήκες των υπόλοιπων σχολείων.»

Γ) Η Δ/ντρια ΔΔΕ Ξάνθης αναφέρεται στην ηθική της υποχρέωση «να κοιτάξει το καλύτερο και το ποιοτικότερο για τα παιδιά μας» και μάλιστα προσθέτει (παραθέτουμε αυτολεξεί) ότι η πίεση είναι μεγάλη «… από οικογένειες μορφωμένων ανθρώπων (!!!) που θέλουν για τα παιδιά τους μία καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση.» Να υποθέσουμε, επομένως, ότι σύμφωνα με την κα Σιδηροπούλου οι λιγότερο μορφωμένοι γονείς δε θέλουν για τα παιδιά τους μία καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση;;;

Εμείς από την πλευρά μας θα ευχόμασταν η Δ/ντρια ΔΔΕ Ξάνθης να αντιληφθεί ως ηθικά επιβεβλημένη την υποχρέωσή της να αγκαλιάσει, να διαφυλάξει και να υποστηρίξει την ομαλή λειτουργία μιας αξιόλογης σχολικής μονάδας που και η ίδια αναγνωρίζει ότι επελέγη για την επάρκεια και τα προσόντα των εκπαιδευτικών, τις διακρίσεις της σε δράσεις/διαγωνισμούς, τις εξαιρετικές εκθέσεις αξιολόγησης του σχολείου. Άλλωστε, η κοινή λογική υπαγορεύει ότι προστατεύουμε αυτό που θεωρούμε πως λειτουργεί εξαιρετικά και δε διακινδυνεύουμε την αποσάρθρωσή του.

Τέλος:
– Συγχωρήστε την αδυναμία μας να κατανοήσουμε ότι «απλά θα αλλάξουν κάποια πράγματα προς το καλό όλων. Των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της ίδιας της πόλης της Ξάνθης» και να εκλάβουμε ως «δώρο προσφερόμενο από το Υπουργείο» την απώλεια των οργανικών μας θέσεων. Συγχωρήστε την «ανεξήγητη οπισθοδρομικότητα» και «την αντίστασή μας στις αλλαγές». (Ας μη λησμονούμε, βέβαια, ότι είμαστε οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που εν μία νυκτί και χωρίς καμιά απολύτως επιμόρφωση στηρίξαμε την τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού…). Θεωρούμε πως για την επιτυχία των μεταρρυθμίσεων απαιτείται ορθότερη πολιτική/διοικητική διαχείριση από αυτούς που τις αποφασίζουν αλλά και η ελάχιστη έστω συναίνεση όσων καλούνται να τις υλοποιήσουν.  
– Σας διαβεβαιώνουμε πως έχουμε πλήρη συναίσθηση του λειτουργήματος που επιτελούμε –προτάσσοντας πάντα την πρόοδο των μαθητών μας– και γι αυτό ακριβώς καταθέσαμε στη συντριπτική μας πλειοψηφία αιτήσεις βελτίωσης/μετακίνησής μας σε έτερη σχολική μονάδα.
– Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στους αναπληρωτές συναδέλφους που κατά βάση στελεχώνουν τα Πειραματικά σχολεία μετά την αποχώρηση του μόνιμου προσωπικού τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου