Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Υπόμνημα του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τον Υπ. Παιδείας για τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα

Με το παρόν υπόμνημα το Δ.Σ της ΟΛΜΕ επιθυμεί να επισημάνει τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί. Τα προβλήματα έχουν δημιουργηθεί από την πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και του Δ.Ν.Τ. και οξύνονται καθημερινά. Η εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων δημιουργεί ένα εφιαλτικό τοπίο στην εκπαίδευση (περικοπές δαπανών, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, κατάργηση 13ου και 14ου μισθού, προώθηση αξιολόγησης, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, διάλυση των υποστηρικτικών δομών στην εκπαίδευση κλπ).
Οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία έχουν οδηγήσει τη δημόσια εκπαίδευση σε οριακό σημείο. Για το 2015 οι δαπάνες αυτές ανήλθαν μόλις στο 2,47 του ΑΕΠ(35,6% μείωση σε σχέση με το 2009). Η ίδια αυτή απαράδεκτη κατάσταση προβλέπεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Η ψήφιση του 3ου μνημονίου φέρνει νέα δυσβάσταχτα μέτρα. Η περαιτέρω μείωση των δαπανών για την παιδεία, οι τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών, η επιβολή ενός παρωχημένου εκπαιδευτικού μοντέλου με καθαρά εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα, οι φανερές αδυναμίες στα αναλυτικά προγράμματα, η διανομή σχολικών εγχειριδίων αμφιβόλου ποιότητας στρέφουν δυστυχώς τους μαθητές στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και στα Φροντιστήρια επιβαρύνοντας σημαντικά τις λαϊκές οικογένειες που έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την κρίση. Η απουσία αντίστοιχων δημοσίων δομών και η κατάργηση της Π.Δ.Σ δίνει τη χαριστική βολή στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και περιθωριοποιεί τελεσίδικα μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού.
Η διαφαινόμενη επιβολή νέου  μισθολογίου με δυσμενέστερους όρους για τους εκπαιδευτικούς, η περαιτέρω μείωση των συντάξεων και η αύξηση του ορίου και των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης ολοκληρώνουν ένα εφιαλτικό τοπίο μέσα στο οποίο καλούνται να δράσουν οι εκπαιδευτικοί.
Στα βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών, ανάμεσα στα άλλα, είναι:
Να δοθεί το 5% του ΑΕΠ για τη δημόσια παιδεία
Να ζουν οι εκπαιδευτικοί με αξιοπρέπεια από το μισθό τους
 ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το σχολικό έτος 2015-16 ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς. Οι ελλείψεις στην εκπαίδευση είναι πρωτοφανείς. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία προσπάθησε να τοποθετήσει το πρόβλημα «κάτω από το χαλί». Παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για την κατάσταση που θα επικρατούσε με την έναρξη του σχολικού έτους αδράνησε. Οι 3.000 διορισμοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίοι θα κάλυπταν στοιχειωδώς τις τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό έγιναν ξαφνικά μηδενικοί χωρίς να δοθεί καμία περαιτέρω εξήγηση. Η κατάσταση περιπλέχτηκε από την πρωτοβουλία ομάδας αδιόριστων εκπαιδευτικών οι οποίοι προσέβαλαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας το σύστημα πρόσληψης Εκπαιδευτικών ως αντισυνταγματικό. Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη δίκη είχε τελεσιδικήσει, η πολιτική ηγεσία δεν έπραξε τίποτα. Η ΟΛΜΕ κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση για πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών αλλά και αναπληρωτών και κάλεσε την πολιτική ηγεσία σε διάλογο, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση. Συνέπεια της αναβλητικότητας της πολιτικής ηγεσίας ήταν η συνέχιση της διένεξης  με αυτή την ομάδα εκπαιδευτικών, το μπλοκάρισμα των αιτήσεων για αναπληρωτές και η συνακόλουθη αργοπορία στους διορισμούς των συμβασιούχων. Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και εκτός των βασικών ειδικοτήτων (μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι) και καθηγητών μουσικής για τα μουσικά σχολεία κανείς εκπαιδευτικός άλλης ειδικότητας δεν έχει προσληφθεί.
Σχεδόν 13.000 στην Πρωτοβάθμια και 7.000 στη Δευτεροβάθμια ήταν τα κενά με την έναρξη της νέας χρονιάς, από τα οποία τα 2.000 αφορούν την Ειδική Αγωγή. Η εξασφάλιση 12.000 πιστώσεων από ΕΣΠΑ, 3000 από τον τακτικό προϋπολογισμό και 4000 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δε λύνει το πρόβλημα, πρωτίστως γιατί οι πιστώσεις του ΕΣΠΑ μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για δράσεις που θεωρούνται καινοτόμες και εξαιρούνται περιφέρειες που δεν κατατάσσονται στις φτωχότερες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι λοιπόν προφανές ότι μεγαλύτερο μέρος τους κατευθύνεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ολοήμερο, Ειδική Αγωγή κ.ά.) και εξαιρούνται περιφέρειες όπως  Αττική, Κεντρική Μακεδονία, Νότιο Αιγαίο. Η ίδια η υπηρεσιακή Υπουργός παραδέχτηκε ότι 585 θέσεις στην Ειδική Αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δε θα  καλυφθούν από το ΕΣΠΑ και θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν εθνικοί πόροι. Επίσης δέχτηκε ότι για 6000 εκπαιδευτικούς που θα χρειαστούν έως το τέλος της χρονιάς δεν έχουν εξασφαλιστεί πιστώσεις.
Ήδη με τις πρώτες προσλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των βασικών ειδικοτήτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν σχεδόν εξαντληθεί οι πιστώσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Τραγική είναι η κατάσταση που επικρατεί στην Ειδική Αγωγή. Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν πολύ καθυστερημένα, παραμένουν 1000 κενά σε αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης που απαιτεί αυξημένη ευαισθησία.
Απαιτούμε:
Κάλυψη όλων των κενών ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν πλήρως
Εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά που θα προκύψουν στη διάρκεια του σχολικού έτους
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Την τελευταία πενταετία οι διορισμοί έχουν μηδενιστεί. Ταυτόχρονα χιλιάδες συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έσπευσαν να συνταξιοδοτηθούν φοβούμενοι δυσμενέστερη μεταχείριση τους στο συνταξιοδοτικό στο μέλλον. Ειδικότερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπηρετούν σήμερα περίπου 28.000 εκπαιδευτικοί λιγότεροι σε σχέση με το 2010. Τα κενά που υπάρχουν είναι αδύνατον να καλυφθούν.
Τα σπασμωδικά μέτρα που ελήφθησαν στο παρελθόν με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες, αύξησαν τον εργασιακό φόρτο των καθηγητών, επιδείνωσαν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης χωρίς να δώσουν τη λύση που επιζητούσε η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Απαιτούμε:
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα τεράστια κενά στη Δημόσια Εκπαίδευση.
Οι αναπληρωτές καθηγητές να χρησιμοποιούνται μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση.
 Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ έχει καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για το σύστημα πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Η πρόταση μας βασίζεται στην καθιέρωση συστήματος μοριοδότησης μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:
1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Κλιμακωτή μοριοδότηση του αριθμού παιδιών (πχ. 1 παιδί 3 μόρια, 2 παιδιά 6 μόρια κ.λπ.).
 Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ καλεί την πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος, να υιοθετήσει από τούδε και εξής τη μόνη ρεαλιστική διέξοδο που είναι η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και να προχωρήσει σε διάλογο με τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) για την υιοθέτηση ενός νέου πλαισίου  για την πρόσληψη εκπαιδευτικών.
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ
Η κυβέρνηση, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, καταδίκασε την επιλογή του Υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, με την οποία αυξανόταν το εκπαιδευτικό ωράριο των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σωστά είχε επισημανθεί τότε ότι η περαιτέρω αύξηση του εργασιακού φόρτου θα οδηγήσει σε μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα να καταργηθεί αυτή η αντιεκπαιδευτική διάταξη και να επανέλθει το διδακτικό ωράριο στην πρότερη κατάσταση. Είναι λοιπόν προφανές ότι για κανένα λόγο δε θα ανεχτούμε νέα αύξηση ωραρίου και δεν πρόκειται  να αποδεχτούμε λύσεις που υπαγορεύονται από μνημονιακές λογικές.
 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Είναι γεγονός ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επλήγη από τις αλλεπάλληλες περικοπές που επέβαλαν τα μνημόνια και υλοποίησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Συγκεκριμένα, η απώλεια εισοδήματος των εκπαιδευτικών σε αρκετές περιπτώσεις αγγίζει ακόμα και το 45%. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι εκπαιδευτικοί ήταν οι χειρότερα αμειβόμενοι υπάλληλοι επί δεκαετίες, οι συγκεκριμένες περικοπές οδήγησαν τον κλάδο σε τραγική κατάσταση. Ιδιαίτερα τραγική είναι η οικονομική κατάσταση των νέων συναδέλφων μας, που καλούνται μάλιστα να παραμένουν μακριά από τον τόπο κατοικία τους.
Επισημαίνουμε δε ότι με το απαράδεκτο «ενιαίο» μισθολόγιο επιφυλάχτηκε στους εκπαιδευτικούς ακόμα δυσμενέστερη μεταχείριση , αφού καταργήθηκε και το Επίδομα Εξωδιδακτικής Απασχόλησης, με τη λογική της κατάργησης δήθεν όλων των επιδομάτων, ενώ στην πραγματικότητα όλοι γνώριζαν ότι επρόκειτο για την αμοιβή της απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, τη διόρθωση των γραπτών και τη διδακτική προετοιμασία για την επόμενη μέρα:
Απαιτούμε:
Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών τώρα και ειδικά των νεότερων συναδέλφων. Κατάργηση του ν. 4024/11.
Ως πρώτο βήμα, με την κατάργηση της σύνδεσης της βαθμολογικής-μισθολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, να ξεπαγώσει η ωρίμανση στους υφιστάμενους βαθμούς και να γίνει η επανακατάταξη ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας.
Αναπλήρωση των απωλειών που είχαν οι εκπαιδευτικοί από τις μνημονιακές πολιτικές (μισθοί, συντάξεις, εφάπαξ) με τελικό στόχο τα επίπεδα του 2009.
Άμεση επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στα πριν του 2009 επίπεδα.
Καμία μείωση συντάξεων (κύριων, επικουρικών, εφάπαξ).
Όχι στην αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 67 έτη.
Καθιέρωση συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Να εξοφληθούν άμεσα όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς από τα προηγούμενα χρόνια. Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούν οι Σχεδιαστές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι επί σειρά ετών και εμπαίζονται από τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπ. Παιδείας.
       ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η αξιολόγηση που έχει ψηφιστεί έχει στόχο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Αποτελεί βασικό μοχλό για την εκδίωξη των μαθητών που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, από τις δομές της εκπαίδευσης και την εξώθηση τους στην κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία.
Είναι εργαλείο για τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και τελικά τις απολύσεις. Είναι οφθαλμοφανέστατο ότι υπάρχει άμεση σύνδεση της αξιολόγησης με το βαθμό και το μισθό. Οι εργασιακές σχέσεις διαλύονται. Επανέρχεται η λογική του επιθεωρητισμού που οδηγεί στη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού. Ο ανταγωνισμός και η μετατροπή των διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα» θα είναι το επακόλουθο αυτής της πολιτικής, η οποία δε μπορεί παρά να εκφραστεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ουσιαστική στόχευση της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος, η τιμωρία των εκπαιδευτικών και τελικά η προώθηση των απολύσεων.
Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολείων συνδέεται με την εξωτερική αξιολόγηση τους , τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Η έκθεση του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία έγινε κατά παραγγελία του Υπουργείου Παιδείας το 2011 αναφέρει ότι «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί με τρόπο, ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και να μπορεί να επικυρώνεται  και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση( σελ.67). Ήδη με το νομοθετικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί (ν.4024/11 για το μισθολόγιο -βαθμολόγιο, ν.4142/13 για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση», ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», ν.3848/10, ν.3679/10) όλες οι πλευρές της αξιολόγησης (όπως η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση και η εξωτερική αξιολόγηση σχολείων) έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ συνδεθεί μεταξύ τους.
Η μέχρι σήμερα ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν οδηγεί στη βελτίωση του δημόσιου σχολείου αλλά αντίθετα οδηγεί στη διάλυση του. Δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και Π.Δ.Σ, μεγάλη μείωση των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, χιλιάδες κενά στα σχολεία, έλλειψη βιβλίων για τα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Όχι μόνο δε στηρίζεται ο εκπαιδευτικός αλλά οδηγείται στην εργασιακή ανασφάλεια και στη χειραγώγηση.
 Απαιτούμε:
Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων (που αναφέρθηκε παραπάνω),
Καμία σύνδεση μισθού και βαθμού με την αξιολογική διαδικασία
Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.
 EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τα επείγοντα αιτήματα μας είναι τα παρακάτω:
Καμία συγχώνευση-κατάργηση σχολείων
Ανώτερο όριο 20 μαθητές ανά τμήμα, 15 μαθητές στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια
Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων για την ουσιαστική αντιμετώπιση την εξόδων τους, τη βελτίωση της λειτουργίας τους, για τη σίτιση, ασφάλιση-υγεία των μαθητών μας.
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί βασικό όργανο διοίκησης. Κατάργηση καθηκοντολογίου.
Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
 ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού μας ωραρίου.
Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας αναπληρωτών (2010-12).
Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.
Να γίνονται μόνο εθελοντικές αποσπάσεις, μετατάξεις και μεταθέσεις.
Να αναγνωριστεί στους εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα ο χρόνος αυτός ως δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία.
 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΕΕ
 ΕΝΙΣΧΥΣΗ της ΤΕΕ με αύξηση δαπανών για Εξοπλισμό.
Νέα διάρθρωση και αλλαγή νόμου για την ΤΕΕ, με άξονες: Τομέα στη Β΄ ΕΠΑΛ, Ειδικότητα στην Γ΄ ΕΠΑΛ και Ειδίκευση με Πρακτική Άσκηση στο Μεταλυκειακό έτος (Δ΄ τάξη ).
Όλες οι Σχολές και Σχολεία της ΤΕΕ στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Εκσυγχρονισμός Βιβλίων και Αναλυτικών Προγραμμάτων Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, με επιστημονική επεξεργασία από το ΙΕΠ.
 Ειδικότερα για την φετινή χρονιά:
Λόγω της επαναλειτουργίας ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί, να δοθεί η δυνατότητα να λειτουργήσουν στη Β΄ τάξη τμήματα με λιγότερους μαθητές απόόσους προβλέπεται  στις διατάξεις για την λειτουργία των ΕΠΑΛ.
Επισημαίνουμε την ανάγκη να διατεθούν στις σχολικές μονάδες της Τ.Ε.Ε. αμέσωςόλα τα βιβλία ειδικότητας.
Θεωρούμε αναγκαίο να εξασφαλιστεί στους αποφοίτους  των  ΕΠΑΛ η δυνατότητα πρόσβασης και στα ΑΕΙ, που υπήρχε πριν το ν.4186/13. – ΟΜΑΔΑ Β .
Να υπάρξει οδηγία του ΥΠΠΕΘ για τα Εργαστηριακά Κέντρα, με την οποία να δίνεται η δυνατότητα στα στελέχη των ΕΚ και ΕΠΑΛ, σε περιπτώσεις που αυτές οι σχολικές μονάδες συστεγάζονται, να διδάσκουν και το θεωρητικό και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων. 
Να μην υποχρεώνονται οι μαθητές να αγοράζουν τα βιβλία ξένων γλωσσών. Ζητάμε άμεσα από το Υπουργείο να φροντίσει για την δωρεάν διανομή τους.
Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς και ειδικότητες που καταργήθηκαν με τους ίδιους όρους στα ίδια σχολεία φέτος.
Τα εργαστηριακά κέντρα των ΕΠΑΛ – Εσπερινών και Πρωινών – που λειτουργούσαν κανονικά να συνεχίσουν να λειτουργούν και οι μαθητές τους να μη μετακινούνται σε γειτονικά ΕΚ.
Οι απόφοιτοι Εσπερινών ΕΠΑΛ να εξετάζονται όπως παλαιότερα σε 2 μαθήματα για την εισαγωγή τους σε ΑΤΕΙ κλπ και όχι σε 4 όπως προβλέπεται στο νέο νόμο.

Οι απορριφθέντες μαθητές ΕΠΑΣ ΚΑΙ ΤΕΣ παλαιότερων ετών να μπορούν να δώσουν εξετάσεις για να πάρουν το πτυχίο τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου