Σε ένα από τα
βασικά αιτήματα του κλάδου, για τον εκδημοκρατισμό της διοίκησης στην
εκπαίδευση, κινείται ο νέος νόμος που αφορά στη συμμετοχή του συλλόγου
διδασκόντων στη διαδικασία εκλογής διευθυντών/τριών στα σχολεία. Αν και θέση
μας παραμένει αφενός, η απόφαση του συλλόγου να βαραίνει περισσότερο με
μεγαλύτερη ποσόστωση, αφεταίρου, η αλλαγή του προηγούμενου πλαισίου, στην
κατεύθυνση της ενδυνάμωσης του ρόλου του συλλόγου, δεν παύει όμως να είναι
σημαντικό βήμα να έχουμε λόγο στην επιλογή διοίκησης και άρα συνευθύνη στην ποιότητα
των συνθηκών εργασίας μας.
Επισημαίνουμε
μερικά σημεία της διαδικασίας που προβλέπει ο νόμος και χρήζουν προσοχής
προκειμένου να ενδυναμώσουμε το συγκεριμένο θεσμό. Η άκυρη ψήφος δεν
προσμετράται στη δύναμη του συλλόγου και άρα μειώνει το μέτρο για τον
υπολογισμό του απαιτούμενου 20% και του συνόλου, ενώ η λευκή ψήφος
προσμετράται, κανονικά.
Αν και ο νόμος
προβλέπει ως έγκυρη για τη ψηφοφορία, τη συμμετοχή του 65% των μελών του
συλλόγου, αντιλαμβανόμαστε ότι απαιτείται η καθολική μας συμμετοχή στην
εκλογική διαδικασία. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να κρίνουμε το έργο και
τη στάση όσων ήδη κατείχαν διευθυντικές θέσεις. Μόνο με αυτόν τον τρόπο, επίσης,
θα δείξουμε πως οι αυταρχικές και αντισυναδελφικές συμπεριφορές που
αναπτύχθηκαν κατά την προηγούμενη περίοδο με αφορμή την αξιολόγηση, δεν πέρασαν
απαρατήρητες.
Με κριτήριο τη
συναδελφική συμπεριφορά, την αξιοσύνη, την προκοπή των σχολείων μας και τη
διαμόρφωση του κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, πρέπει να προσέλθουμε στη
διαδικασία εκλογής. Το μάθημα της άμεσης δημοκρατίας ας το αναλάβουμε με
υπευθυνότητα, χωρίς να υποχωρήσουμε μπροστά σε κριτήρια προσωπικής φιλίας ή
διαμόρφωσης «κλικών», ή κομματικής
ιδιοτέλειας.
Ας απευθύνουμε το
ερώτημα στους/ις υποψήφιους/ες: «Ποιο είναι το όραμά σας για το σχολείο που
θέλετε να διευθύνετε;»
Ας εκλέξουμε τους
διευθυντές/τριες που μας αξίζουν...
Αυτό τι είναι πάλι! Οδηγία προς αδιάφορους; Προσπάθεια να μαντρώσετε τα πρόβατα στο μαντρί; Καλά, πλάκα κάνετε; Αυτή είναι η δημοκρατία σας; Όσο για τους αυταρχικούς και αντισυναδελφικούς διευθυντές, αυτοί έχουν ονοματεπώνυμο, κατονομάστε τους λοιπόν να τελειώνουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια αυτό το κείμενο προέκυψε από συζήτηση στο ΔΣ της ΕΛΜΕ και υπάρχει κατεγεγραμμένο στα πρακτικά της ένωσης, ή είναι μια ακόμη αυθαίρετη ανάρτηση του διαχειριστή του blog.
Απ' ότι φαίνεται, και μόνο η λέξη "εκδημοκρατισμός" χτυπάει σαν ηλεκτρικό ρεύμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήέχουν πάρει φωτιά τα τηλέφωνα..οι καρεκλοκένταυροι διευθυντές, μπροστά στο φόβο της κάλπης, τηλεφωνούν όποιον συνάδελφο ξέρουν, για να "μιλήσει", να πει μια καλή κουβέντα και παραέξω, μήπως και "τσιμπήσουν" καμία ψήφο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρίζουν καρέκλες, φοβούνται Συλλόγους και Δημοκρατία!! Ποιοι?? Αυτοί που έτρεξαν να εφαρμόσουν, σαν καλές μαριονέτες, την αξιολόγηση!
Είναι μοναδική ευκαιρία ώστε οι σύλλογοι διδασκόντων να αποδοκιμάσουν διευθυντές που έδειξαν ανικανότητα η είχαν συμπεριφορά απαράδεκτη ( σε διάφορα θέματα ) . Αντίθετα πρέπει να δώσουν θετική ψήφο σε συναδέλφους που θεωρούν ότι είναι άξιοι και πιστεύουν ότι θα γίνουν καλοί διευθυντές .
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://kourakis.gr/Ιχνηλατώντας-το-παρόν-1995/Το-χρώμα-της-εμπιστοσύνης
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ρόλος του καθένα μας, ως εργαζόμενου στην εκπαίδευση, δεν είναι να παραμυθιάζεται ότι δήθεν έχει τη δύναμη στα χέρια του και μπορεί να ανεβοκατεβάζει διευθυντές, οι οποίοι εξάλλου θα λειτουργούν στο ίδιο και απαράλλαχτο αντιδημικρατικό πλαίσιο. Η θέση μας ως εργαζόμενων είναι ο συνδικαλισμός. Όχι ο συνδικαλισμός της ανάθεσης, αλλά ο όσο γίνεται αδιαμεσολάβητος και ενεργητικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η θέση- οδηγία-παραίνεση που αναρτάται εδώ, είναι θέση που προέκυψε μετά από συνέλευση του συλλόγου;
ή είναι θέση του ΔΣ;
Από πότε η ΕΛΜΕ είναι το ΔΣ της;