Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

ΨΗΦΙΣΜΑ Γ.Σ. 12/3/2015 με αφορμή την κατάργηση της αξιολόγησης

Η κατάργηση της αξιολόγησης του νεο-επιθεωρητισμού και της χειραγώγησης καθώς και το κλείσιμο της περιβόητης πλατφόρμας, έθεσε τέλος (;) στην περιπέτεια που βίωσε ο κλάδος με την  ΑΕΕ και την ατομική αξιολόγηση που ξεκίνησε αλλά δεν ολοκληρώθηκε. Οι εκπαιδευτικοί με ανακούφιση διαπιστώνουν να αίρεται σε μεγάλο βαθμό το κλίμα πίεσης, καχυποψίας και σε πολλές περιπτώσεις, τρομοκρατίας που βάρυνε πολλούς συλλόγους. Η κρίση με την οποία βρεθήκαμε αντιμέτωποι έληξε  αφήνοντας μία επίγευση αλλά και διαπιστώσεις. Η πλειοψηφία συμμορφώθηκε, παρόλες τις ενστάσεις της, από φόβο ή και από κοινή λογική, αυτή της προσωπικής επιβίωσης. Η αντίσταση και ο συλλογικός αγώνας, από την άλλη, όπου επικράτησαν, έδωσαν τη δυνατότητα σε συναδέλφους και συναδέλφισσες να κοιτιούνται στα μάτια με την πεποίθηση της δύναμης που αντλούμε από την αλληλεγγύη. Μέσα σε αυτόν το σύντομο αλλά και συμπυκνωμένο χρόνο ζυγιαστήκαμε όλοι και «αξιολογηθήκαμε».
Κυρίως, αξιολογήθηκαν και κρίθηκαν τα στελέχη εκπαίδευσης. Όσοι και όσες συμμορφώθηκαν από υπαλληλικό ζήλο, αν και διέβλεπαν τα προβλήματα. Πρωτίστως, όσοι και όσες υπηρέτησαν αυτές τις πολιτικές με υπερβάλλοντα ζήλο ασκώντας πιέσεις, εκφοβισμούς και εξαπολύοντας απειλές καταχρώμενοι της εξουσίας τους σε βάρος και εναντίον των συναδέλφων. Θεωρούμε ότι πολλοί εξ αυτών βγαίνουν με μειωμένο το ηθικό τους ανάστημα και λαβωμένο κύρος στις συνειδήσεις των εκπαιδευτικών. Κάθε πράξη και επιλογή αφήνει το στίγμα της. Γι αυτό δε θα ανεχθούμε άτομα που υπηρέτησαν την εκπαίδευση με αντισυναδελφικό και αυταρχικό τρόπο, να ανακαταλάβουν θέσεις ευθύνης. 

Ζητάμε τον άμεσο εκδημοκρατισμό της διοίκησης και την αναβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων σε κυρίαρχο όργανο και σε θέματα κρίσεων δ/ντών και προϊσταμένων.

Εναντιωνόμαστε σε κάθε πολιτική που συνθλίβει τους εκπαιδευτικούς και κάθε εργαζόμενο υπό την πίεση της ανάγκης και του εκφοβισμού.

13 σχόλια:

  1. Αξιοκρατία. Έστω για τα εγγόνια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ ανεχόσασταν τις "απειλές"-παρεναίσεις του διευθυντή Β/θμιας Ξάνθης, στους ήρωες, άπειρου σεβασμού, διευθυντές που δεν εφάρμοσαν την αξιολόγηση.

    Τί εννοείτε ότι δεν θα δεχτείτε, τους διευθυντές που εφάρμοσαν την αξιολόγηση, σε θέση ευθύνης??
    τί θα κάνετε?? τίποτα φυσικά...οι περισσότεροι, θα γίνουν πάλι διευθυντές σε σχολεία στις επόμενες κρίσεις..κάποιοι μάλιστα έρχονται και στις συνελεύσεις και προτείνουν ξανά αξιολόγηση (αλλιώτικη τώρα), η μια κυρία είναι και στο ΔΣ Ελμε Ξάνθης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν περιέχουν αλήθεια τα σχόλιά σας. Το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε. κατέκρινε με τα μέσα που είχε (τα κείμενα, το λόγο και τη δράση) τη διαδικασία της αξιολόγησης, προέτρεπε σε κινητοποιήσεις, ως φυσικά πρόσωπα απήργησαν. Συγκρούστηκαν με το Διευθυντή Β/θμιας. Το αν ένα μέλος του σημερινού Δ.Σ. έχει διευθυντική θέση αυτό οφείλεται στο ότι ψηφίστηκε από συναδέλφους και η ψηφοφορία δεν καταγγέλθηκε, εξ όσων θυμάμαι, ως αλλοιωμένη. Αυτή η επιλεκτική καταγραφή όσων σας βολεύουν, ίσως και να έχει όνομα στις πολιτικές επιστήμες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η κυρία, φυσικά και είναι δημοκρατικά εκλεγμένη και μπράβο της...αξιολόγηση εφάρμοσε;;
      εκεί είναι το θέμα. Το 80% των διευθυντών/ντριών έκαναν την αξιολόγηση, για να δείξουν πόσο υπάκουα γρανάζια του συστήματος, είναι; Το παίζουν τώρα κωλοτούμπες και συνάδελφοι, με το που άλλαξαν τα πράγματα;
      Θα τους φάμε πάλι, στη διοίκηση των σχολείων, με τις νέες κρίσεις;;

      Απαντήσεις αυτονόητες, για όσους εργάζονται στη Β/θμια Ξάνθης. Η ένσταση είναι, ότι δήθεν η Ελμε Ξάνθης, θα αποτρέψει να πάρουν θέσεις ευθύνης..εκτός κι αν θεωρεί κάποιος, μια ανακοίνωση από το ΔΣ, είναι η επανάσταση και η αντίσταση.

      Διαγραφή
    2. Η μεγάλη καταγεγραμμένη αλήθεια του αποπάνω, είναι ότι οι 3-4 διευθυντές που αρνήθηκαν να εφαρμόσουν την αξιολόγηση, αποτελούν λαμπρό παράδειγμα θάρρους, λαμπρό παράδειγμα ήθους, λαμπρό παράδειγμα ανδρείας, λαμπρό παράδειγμα συναδελφικότητας-αλληλεγγύης. Πραγματικοί δάσκαλοι-καθοδηγητές, για όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς.
      Οι υπόλοιποι-ες, είναι για να τους φτύνεις στα μούτρα, για την ανηθικότητα, τη δειλία, την απραξία, το ραγιαδισμό τους.

      Διαγραφή
    3. Σιγά την ανδρεία, σιγά τους ήρωες.
      Ότι έκαναν, το έκαναν για την πάρτι τους.
      Από ότι ακούγεται τουλάχιστον δύο εξ αυτών που αρνήθηκαν την ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ( την τελευταία στιγμή, είναι υποψήφιοι περιφερειακοί διευθυντές. Επίσης είναι γνωστό ότι όλοι ανεξαιρέτως οι διευθυντές συμμετείχαν στην αρχική φάση της αξιολόγησης, υπάρχουν ντοκουμέντα γι' αυτό και ας βγουν το διαψεύσουν. Λοιπόν, θέλετε τους ΗΡΩΕΣ να τους κάνετε περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, κ.ο.κ, κάντε τους, κανένας δεν σας εμποδίζει. Πολιτικές θέσεις είναι αυτές και δεν χρειάζεται κανένα άλλοθι, ούτε καμία δικαιολογία, αλλά μην ηρωοποιείται όσους χρησιμοποίησαν και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον συνδικαλισμό για την προσωπική τους ανέλιξη. Έλεος.

      Διαγραφή
  4. Ένας διεθυντής σχολικής μονάδας πρέπει να έχει πολλές αρετές. Βρείτε έναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα ρε μεγάλε/η. Πες μας ποιες είναι αυτές; Και υπέδειξε μας έναn που να τις έχει να τον κάνουμε διευθυντή.

      Διαγραφή
    2. Ειλικρίνεια, εντιμότητα, ενσυναίσθηση, κοινωνική νοημοσύνη, συνέπεια, σταθερότητα, φιλομάθεια, μεγαλοδωρία, αποτελεσματικότητα, αγωνιστικότητα, σοβαρότητα, χιούμορ, αλγοριθμική σκέψη, γνώσεις διοίκησης στην εκπαίδευση, γνώσεις ΤΠΕ-Αυτοματισμού Γραφείου, γενικές γνώσεις και πολλά άλλα μεταξύ των οποίων και κατανόηση της δυνατότητας παραίτησης.

      Διαγραφή
  5. Τώρα δείξε μας έναν που να τα έχει ολα αυτά (όχι ότι συμφωνώ με την απαρίθμησή σου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πήγαινε, παρακαλώ, στο Λύκειο Αβδήρων, στο 4ο ΓΕΛ Ξάνθης, στο 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης και θα τους αντικρίσεις...(ας με συγχωρήσει κάποιος/α που θεωρεί οτι έχει τις ανωτέρω αρετές και δεν τον αναφέρω).

      Διαγραφή
    2. "Τώρα δείξε μας έναν..." : αυτό κατάλαβες; Δεν μιλάω για πρόσωπα. Αλλό μεγάλο πρόβλημα: η προσωποποίηση των πάντων μέχρι αηδίας.

      "όχι ότι συμφωνώ με την απαρίθμησή σου" : με τί συμφωνείς;

      Διαγραφή
    3. Ειλικρίνεια, φιλομάθεια, χιούμορ, εντιμότητα, αγωνιστηκότητα!!!!!!
      Ως γενικές αρετές τις δέχομαι, αλλά ως κριτήριο αξιολόγηση ενός διευθυντή όχι. Είναι τελείως υποκειμενικές έννοιες για να χρησιμοποιηθούν ως κριτήρια επιλογής ενός διευθυντή. Είναι διαφορετικό πράγμα η προσωπική συμπάθεια προς κάποιον, και άλλο πράγμα η ικανότητα διοίκησης.

      Κοινωνική νοημοσύνη, αλγοριθμική σκέψη !! Τι θα πει αυτό;

      Μπορείς να εξηγήσεις πως εννοείς την μεγαλοδωρία.

      Με το "τώρα δείξε μας έναν" είναι προφανές ότι εννοούσα ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί πρόσωπο που να συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά ενός άξιου διευθυντή, και δεν είχα σκοπό να σε προκαλέσω να προσωποιήσεις τη συζήτηση. Κακώς αναφέρθηκες σε κάποιους διευθυντές τους οποίους θεωρείς άξιους (δικαιώμά σου) γιατί σίγουρα αδικείς κάποιους άλλους, τους οποίους, εγώ τουλάχιστον, θεωρώ σαφώς καλύτερους από αυτούς που μνημόνευσες.

      Διαγραφή