Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

Σχετικά με τη διαδικασία επιλογής Δ/ντών Β/θμιας Εκπαίδευσης

Πριν δέκα περίπου μέρες, οι εκπαιδευτικοί με τη διαδικασία της ψηφοφορίας καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό τα αποτελέσματα στην ανάδειξη των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων. Εκτιμούμε ότι η καθολική σχεδόν συμμετοχή του απηχεί τν αποδοχή του δημοκρατικού αυτού τρόπου συνδιαμόρφωσης των αποτελεσμάτων. Από την άλλη, και οι υποψήφιοι/ες διευθυντές/τριες αντιλήφθηκαν ότι στο έργο τους λογοδοτούν σε εκείνους/ες που καθορίζουν συλλογικά τη λειτουργία των σχολείων, την ποιότητα του έργου που συντελείται στην εκπαίδευση και διαμορφώνουν αποφασιστικά το περιβάλλον της μάθησης: τους/τις εκπαιδευτικούς.
Η εμπειρία αυτή εκτιμάται ως θετική και πρόκειται μόνο να βελτιώνεται και να προάγεται καθώς θα εμπεδώνει το αίσθημα συνευθύνης και θα δημιουργεί αποτελέσματα. Παρόμοια, εφαρμόζοντας τον καθιερωμένο δημοκρατικό τόπο, αναδείχθηκαν και οι υποδιευθυντές/τριες στις σχολικές μονάδες.
Απομένει, στο επίπεδο της διοικητικής οργάνωσης της εκπαίδευσης, η επιλογή των διευθυντών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης. Η σημαντικότητα της θέσης προκύπτει τόσο από το νομοθετικό πλαίσιο όσο και από τις δυσλειτουργίες που εμφανίστηκαν στις περιπτώσεις που ο ρόλος του διευθυντή δε διεκπεραιώθηκε όπως έπρεπε. Φέτος, και είναι αυτό ευτύχημα, στη διαδικασία επιλογής σημαντικό βάρος θα έχει για πρώτη φορά η ψήφος του προβλεπόμενου εκλεκτορικού σώματος που συγκροτούν οι διευθυντές/τριες και υποδιευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων.
Είναι ανάγκη λοιπόν αυτοί οι εκλέκτορες να ζητούν την άποψη των συλλόγων των διδασκόντων που πρόσφατα τους ανέδειξαν. Αυτή η γνώμη ας έχει αυξημένο βάρος και ας υπαγορεύει μιαν ηθική δέσμευση των εκλεκτόρων για την ψήφο και, εξίσου σημαντικό, για τα ζητήματα πάνω στα οποία οι υποψήφιοι θα ερωτώνται. Θεωρούμε ότι έπαινοι αξίζουν στου διευθυντές/τριες σχολικών μονάδων που ήδη δήλωσαν πως αυτά τα βήματα πρόκειται να ακολουθήσουν.
Τέλος, είναι σημαντικό να συμπεριλάβει το υπουργείο πρόβλεψη για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο εκλεκτορικό σώμα στην εγκύκλιο που περιγράφει τον τρόπο ανάδειξης διευθυντών/τριών Β/θμιας. Η διαφάνεια και η δημοκρατία γεννούν μονάχα οφέλη και καμία επιφύλαξη δεν πρέπει να δημιουργούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου